Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

¿Tienes alguna mascota?.
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Vamos a aprender… los colores.
animales Vamos a aprender…
Objetivos 1) to learn 10 animals 2) to learn how to form plurals 3) to describe what animals you have 4) to tell each other about your animals.
blanco rojo verde azul.
Español Los animales (4).
LOS COLORES COLORS.
Oso pardo,oso pardo, ¿Que ves ahí?
Oso marrón ¿Qué ves?.
¿Verdad o mentira? Verdad Mentira ¿Verdad o mentira?
c#71 martes, el 19 de febrero del 2013 El tiempo:___ Puntos:___
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
Los Colores ¡En español!.
La familia.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Español de febrero.
Describe los animales abajo en 5 fases completos.
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Los Colores Rojo Azul verde blanco café rosa gris marrón rosado
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
El Carnaval de los Animales
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
¿De qué color es?.
Colores en la granja.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Oso marrón, Oso marrón, ¿Qué puedes ver?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
LAS FORMAS EN ESPAÑOL EL ROJO EL CORAZÓN ROJO LA ESTRELLA ROJA.
Decisiones ¡Haz clic sobre la imagen correcta! el pezla ranael perroel gatoel osoel caballoel patola ovejael pájaro.
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Los animales.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Hoy estudiamos La cara y la cabeza Singular y plural Pablo Picasso.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Vamos a aprender… los plurales de los animales.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Hola Pg Los Colores y Animales. Objectivos 1. Students will combine animal, color and size vocabulary to form simple sentences. 2. At the end of.
Oso pardo, Oso pardo que ves ahi?
English Spanish ANIMALES uno.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Todo acerca de mí All about me.
blanco rojo verde azul.
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
blanco rojo verde azul.
Los colores L/O: 1.To learn different colours in Spanish
Los Animales.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Mis mascotas/my pets.
¿De qué color es el cerdo?
1 A Fill in the vowels to complete each type of music.
uno dos tres cuatro cinco
El Carnaval de los Animales
Transcripción de la presentación:

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the answers for each person  Tengo un perro. 2  No tengo una rana. 3  4  5  6  B Write a sentence for each picture below.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) ABCDE FGHIJ Los animales Match the sentences to the pictures. Write the correct letter. 1Hay tres ovejas y un pájaro. D 2Hay dos gatos y tres ranas. 3Hay un pez y cuatro patos. 4Hay dos osos. 5Hay un caballo y tres peces. 6Hay un perro y dos cerdos. 7Hay dos caballos y dos pájaros. 8Hay un pato, dos peces y un oso. 9Hay tres ovejas y una rana. 10Hay un gato, un oso y una rana.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Complete each phrase with the correct word for ‘a’ or ‘some’ ____ pájaro ____ oveja ____ gatos ____ peces____ caballo____ ranas B Read the sentences and colour in the animals with the correct colours. Tengo muchos animales. Mi caballo es negro y blanco. Mi perro es marrón y mis dos gatos son de color naranja. Tengo tres peces de color violeta, dos peces verdes y un pez amarillo.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) 1 – ¿Tienes animales en casa, Mariela? – Sí, tengo un gato. – ¿De qué color es tu gato? – Es marrón y blanco. – ¿Cuántos años tiene? – Tiene 8 años. Y es muy intelligente. 2 – ¿Tienes animales en casa, Antonio? – Sí, tengo un caballo – ¿De qué color es? – Es gris. Es grande. – ¿Cuántos años tiene? – Tiene 2 años. 3 – ¿De qué color es tu perro, Elena? – Es negro. –¿Cuántos años tiene? – Tiene 5 años y es enorme. 4 – ¿De qué color es tu pájaro, León? – Es verde y amarillo. No es grande, es muy pequeño. Sólo tiene un año. MarielaAntonioElenaLeón Pet Age Colour Other information Los animales Read the conversations and fill in the table in English.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales Colour each animal and write a phrase to describe it. E.g. 1. un perro azul. ……………….…... …………..