Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? Son las ______. *Any time but 1 oclock* Es la _______. *1 oclock* *1 oclock + a number* (1:05, 1:30, 1:45 etc.)
Advertisements

¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
México Somos estudiantes
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los números y el reloj omg.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? By Prof. Mibelli How do we say time in Spanish?  Son las ______. from two.  Es la _______. when the hour is one. Para decir la hora…
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
¿Qué hora es? What time is it?.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
1. Yo __________ una pluma rosada. 2. ¿Tú ____________ un cuaderno para la clase? 3. Nosotros ___________ una mochila. 4. Los estudiantes _________ un.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
REPASEMOS LA TAREA REPASEN – los números de 1 a 60 telling time (apuntes de clase) HAGAN – página 26 ejercicio 1 Put the times in order from the earliest.
Subject pronouns, adjectives, SER, definite and indefinite articles, noun/adjective agreement Review.
¿Qué hora es? To ask the time: To find out what time it is ask: ¿Qué hora es?
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? What time is it?. In spanish, we use the following formula: Son las ______ y ________. hourminutes hourminutes 10:05 Son las diez y cinco.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
Las Horas del Día hora hora o’clock §The word hora means time in asking the time of the day. In standing time the word hora is understood. There is not.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
used instead of A.M. and P.M.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
La hora. A. The verb ser is used to tell time 1. With the exception of es for 1o’clock, the plural son is used. ejemplo: ¿Qué hora es? -Es la una/ Son.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
1. Yo __________ rubia. 2. ¿Tú ____________ inteligente? 3. Nosotros ___________ estudiantes de Ripp. 4. Los estudiantes _________ compañeros de clase.
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
La Hora (time) There are only 2 forms of Ser used for time: es and son Es is for one o’ clock Son is for ALL other hours of the day Time is normally feminine.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Unidad 2 Lección 1.
La hora/Time ¿Qué hora es?.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
La hora/Time ¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Classes, numbers, time

Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80 ochenta (y)  90 noventa (y)  100 cien  11 once  12 doce  13 trece  14 catorce  15 quince  Dieci  Veinti  Ciento

Los números  For the numbers 1, 21, 31 and so on, use un, veintiún, treinta y un, and so on before a masculine noun and una, veintiuna, treinta y una, and so on before a feminine noun.  Hay veintiún chicos en la clase.  Hay treinta y una chicas en la clase.

Tener- to have  Use the verb tener to talk about what class you have  Tener + class  Tener + que+ infinitive is used to talk about what someone has to do  Tener + que + infinitive (verb)

Tener Yo tengoNosotros/as tenemos Tú tienesVosotros/ as tenéis Usted/ Él/ ella tiene ustedes/ Ellos/ ellas tienen

Practica 1. I have Spanish class. 2. You have Social Studies class. (formal) 3. We have Leadership class. (fem.) 4. You all have English class. 5. They have Math class. (fem.) 6. Will and Niko have P.E. class. 7. Sarah and I have History class. 8. You all have Science class. (Spain/ fem.)

Practica 1. I have to study. 2. We have to run. 3. He has to practice. 4. They have to do homework. 5. You have to read a book. 6. You all (Spain) have to learn Spanish. 7. She has to prepare food. 8. They (girls) have to write s. 9. You have to listen to music. 10. We have to rest.

Expressions of frequency  Siempre and nunca are usually placed before the verb at the beginning of the sentence.  Ella siempre tiene que tomar apuntes.  Yo nunca tengo que estudiar.  Mucho is placed after the verb at the end of the sentence.  Mateo tiene que estudiar mucho.

Expressions of frequency  De vez en cuando, muchas veces and todos los días are usually placed at the beginning or at end of the sentence.  Yo tengo que practicar de vez en cuando.  Muchas veces nosotros tenemos que tomar apuntes.  Todos los días ellas tienen que trabajar.

Practica 1. I always have to study. 2. We never have to run. 3. He has to practice often. 4. They have to do homework once in a while. 5. You have to read a lot. 6. You all (Spain) have to learn Spanish every day. 7. You all have a lot of friends.

La Hora  ¿Qué hora es?  Es la  Son las  De la mañana  De la tarde  De la noche  ¿A qué hora es?  A la  A las

Es la vs. son las  Es la  Use only when the time is one  Both AM and PM  Ex: 1:20  es la una y veinte  Son las  Use for any other time  Ex: 11:23  Son las once y veintitrés

Y vs. Menos  Y + minutes  number of minutes after the hour up to 30  Ex: 2:10 son las dos y diez  Menos + minutes  Number of minutes before the hour (31-59) 1. Add one to your hour 2. Subtract the number of minutes before the hour 3. Ex: 12:40 1. Es la una menos veinte 2. (It’s twenty minutes till one)

 O’clock – en punto  9:00 son las nueve en punto  Y cuarto – and a quarter  9:15 son las nueve y cuarto  Y media- and a half  10:30 son las diez y media  Es el medio día- mid- day/noon  12:00 PM  Es la media noche- midnight  12:00 AM

Practica 1) 1:28 AM 2) 10:46 PM 3) 6: 15 AM 4) 12:40 PM 5) 5:00 AM 6) 2:20 PM 7) 8:55 AM 8) 11: 30 AM 9) 3:50 PM 10) 12:00 PM