 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
Advertisements

Me llamo _________ Clase 8NV La fecha es el 16 de diciembre del 2011 Propósito # 10: ¿Cómo va tu español? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Cómo.
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Ser vs. Estar To Be vs. To Be.
Starts next Thursday, June 2nd
Ser vs. Estar Español 1. Trabajo de timbre Escribe respuestas a cada pregunta. 1. ¿De dónde eres? 2. ¿Cómo estás? 3. ¿Qué hora es? (3:20 PM) 4. ¿Qué día.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
“To Be” verbs in Spanish
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
SER vs ESTAR SER = “TO BE” PERMANENT CHARACTERISTICS: I am tall (inherent physical feature) I am American (nationality) I am cheerful (permanent personality.
19 de noviembre. Para Empezar (in your notebook) Fill in the blank with the correct preterit conjugation 1. yo ___________ un regalo. (recibir) 2. Ella.
Hoy es miércoles. Es el 14 de mayo La pregunta: For each of the sentences below, fill in the correct form of SER OR ESTAR. Also note which letter of the.
Chapter 4 – Practice #1.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Repaso del capítulo 2 Todo el vocabulario de pagina 68.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
“Loco” Word Order en Español
Tyler Doudrick POBRE ANA CHAPTER 2 VOCAB. AFTER SPANISH CLASS, TALK TO MS. BORDA Después de la clase de español, habla con la Sra. Borda.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
DO NOW: Solve each math problem
 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Spanish I 1B Day 30.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
R14A PRÁCTICA CON QUESTION WORDS.  Example: FILL IN THE BLANK WITH THE CORRECT QUESTION WORD. ¿______________ vas? - Voy al parque. ADÓNDE CUÁNDO POR.
El verbo estar Estar= to be yo estoy nosotros estamos
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Answer the following questions in complete sentences in Spanish:
Español de enero de 2015.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
Jeopardy Verbos Frases Escucha Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
Repaso de capítulo 3 Español I. Divide your paper into two columns Mi respuesta La respuesta correcta Number it 1-50.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to select subjects and verbs in sentences. Demonstración de aprendizaje (Demonstration.
Lunes el 29 de septiembre Escribe con números 1.Es la una 2.Es la una y veinticinco 3.Son las dos 4.Son las dos y quince 5.Son las tres y cuarto 6.Son.
Preguntas y respuestas
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Hoy es el lunes 26 de octubre de Trabajo de entrada
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Reynoldsburg Raiders ©2008 Reynoldsburg City Schools Hoy es miércoles el primero de febrero Decide between the verbs ser and estar.Decide between the verbs.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Spanish Verb Conjugation
Hoy es martes, el 9 de octubre
El verbo ESTAR Conjugaciones y usos. ESTAR: estánestá estás estamos estoy To be located, to feel YO Tú El, Ella, Usted Nosotros Ellos, Ellas, Ustedes.
Estar & Estar Phrases. Estar The other verb that means “to be” Irregular verb We will talk about the differences between ser and estar later in the unit.
Practica del verbo SER. Complete the chart with the correct forms of ser:
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

 ¡Bienvenidos a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences to introduce yourself in Spanish. We will be sharing our sentences to introduce ourselves to the class.

 ¡Bienvenidos nuevamente a español 2! Yo soy la Srita. (señorita) Calderón y estoy muy contenta de ser su maestra de español.  Please write three (3) sentences to introduce yourself in Spanish on your “trabajo de entrada” form (In addition to yesterday’s). We will be sharing our sentences to introduce ourselves to the class.

Los números Here are some simple math problems. First, fill in each blank with the correct number. Then spell the word in Spanish between parenthesis. Modelo: = 14 (catorce) A = _______ B. 50, 40, _______, 20, C = _______ D. 55, 60, 65, _______, 75, E. 97, 98, 99, _______... F = _______ G. 72, 60, _______, 36, 24...

Contesta las siguientes preguntas. Modelo: ¿Cómo está la Sra. García? (happy) La Sra. García está contenta. Ella está contenta. 1. ¿Cómo te llamas tú? ____________________ 2. ¿Cómo se llama tu profesora de matemáticas? ____________________ 3. ¿Cómo se llaman tus mejores amigos? ______________________ 4. ¿Cómo estás tú? (tired) ______________________ 5. ¿Cómo está el Sr. Martínez? (sick) ______________________