Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
By Alexxis Roberts And Joseph Williams
Opiniones Unidad 3, Lección 1
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Las materias en escuela
School Subjects las clases.
Activities you like to do Ayele K Sra. Eldredge Español 1.
Eeeecc Meet & Greet. eeeecc A- ¡Hola! B-Hola eeeecc -¿Qué tal? -¿Cómo estás?
Materias School Subjects By Elizabeth guerrero
Actividad en clase el 14 de febrero
Preguntas y respuestas
School Subjects/ Schedules. la administración de empresas.
Las preguntas personales 3 grado
Categorías Ser Definite & Indefinite Articles AdjetivosTenerGustar.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
28 Preguntas Personales Personal Questions.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1. I paid her for the wallet (the sales clerk). 2. They read the magazine yesterday. 3. Are you wearing yellow underwear?
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
¿Cómo se dice “me gusta” en inglés?
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Estudio 6B: En mi dormitorio el 18 de febrero al 8 de marzo.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Las preguntas personales 2 grado
 Horario Primer Semestre (m.) Segundo Semestre  (1 a ) Primera hora (f.) Matemáticas Ingles  (2 a ) Segunda hora Ingles Matemáticas  (3 a ) Tercera.
Practica de preguntas.
Lección 7: La rutina diaria 1.Was the test dificult? (Ser o Ir?) 2.No, it was easy. Afterwards I went home. (Ser o Ir?) 3.Who went with you? (Ser o Ir?)
 Class _______  Spanish _________  Social studies_________________  English _______  Mathematics ______________  Science __________________.
1. El profesor habla mucho
Jeopardy PRONOMBRES SER/TENERGUSTAR NÚMEROS/ COLORES Traducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
DO NOW – LUNES, 25 DE AGOSTO *WRITE DOWN THE SPANISH AND ENGLISH WORDS FOR EACH OF THE FOLLOWING CLASSROOM OBJECTS.
Repaso para la prueba Verbos como gustar. Indirect Object Pronouns nos  A nosotros le  A la chica te  A tí les  A ellos les  A Uds. le  A Ud.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
MIHORARIO ¡MI HORARIO! Necessary: __________ To study:____________ Calculator:_______________ Book:________ Interesting:_______________ Difficult:_________.
Español 1a. ¿Cómo estás? Yo estoy bien. PRÁCTICA.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
El español.
Speed Conversating.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
Welcome to Spanish 1 With Mrs. Villamil !.   Agenda  Campus Procedures  Syllabus  Quien Soy lunes, 25 de agosto 2014.
Jeopardy El horario Actividades ClasesAdjetivos Pronombres Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Preguntas y respuestas
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
¿Cómo respondes en español?. ¿Cómo te llamas? (name) Me llamo ____________.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.
Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep.
SPANISH II WARM-UP I. COPY DATE IN SPANISH II. TRANSLATE: ( COPY BOTH SPANISH AND ENGLISH) 1.Maria escribe cuentos. 2.Carlos y Juan practican deportes.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Chris, Sydney, Alejandro
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Lección 2: En la clase Warm-Up 11/3/2015 Please translate: 1.I like to speak Spanish from Sunday to Saturday. 2.Manuela likes many classes of physics.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Me llamo ______________ clase 602 La fecha es el 24 de febrero del 2016 Propósito # 50: ¿Cuáles son los Adjetivos Posesivos? L.O: to learn the Spanish.
Necesito __________________ para arte. unos lápicesunos zapatos.
Lección 6: ¡de compras! ¿Saber o Conocer? Recuerda GAP! 1.We know Mr. Gillingham. We know him. 2.They offer many purple dresses in the store. They offer.
¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? Me llamo Alejandra. ¿Y tú?
I share my great experiences with her happy family.
Transcripción de la presentación:

Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes, I understand the easy Spanish and difficult French too. 4.Tall John and short Joan should describe their interesting art. Respuestas: 1.Samuel comparte sus lápices delgados con nuestra familia tonta. 2.¿Comprendes tú el español fácil? 3.Sí, comprendo el español fácil y el francés difícil también. 4. Juan alto y Juana baja deben describir su arte interesante. Warm-Up 11/20/2015 Margarita, Coben, Chase

Hola Clase. ¿Cómo estás tú hoy? ______________________. Yo tengo ________ cuñados. ¿Cuántos cuñados tienes tú? Tengo ____ _________. Me gusta ___________________. ¿Qué te gusta hacer tú? Me gusta __________________. Mi pariente favorito/a es mi __________, ________ (nombre) porque ________________. ¡Qué tengan un buen día!