Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unidad: Ecología PoL: Cuales son las maneras en que los organismos interactúan entre si y con su entorno. Do Now: Un hongo es un productor o un consumidor?
Advertisements

TEMA 7: Los intercambios de materia y Energía
Physical Science. Electricity Electricity is the flow of electrons or electric power or charge. The basic unit of charge is based on the positive charge.
Ciencias Ciclo de Agua.
Dióxido de Carbono Carbon Dioxide (CO 2 ) Oxígeno Oxygen (O 2 ) 2 La Fotosíntesis de las plantas producen Oxígeno Photosynthesis of plants produces Oxygen.
Es decir, las plantas y ciertas algas y bacterias, producen la comida del planeta Fotosíntesis Es el proceso mediante el cual las plantas capturan la energía.
= el estudio de los seres vivos, sus interacciones y su ambiente
Ciclos biogeoquímicos y Fotosíntesis
Ciclos Biogeoquímicos.
5 th Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Circulación de nutrientes en la Biosfera
LOS CICLOS BIOGEOQUIMICOS O DE LA MATERIA
Las Planetas Amber Bailey Spanish Enrichment 2011.
El Ciclo de Agua. The Water Cycle – The Hydrologic Cycle El Ciclo de Agua – El Ciclo Hidrológico.
5 th Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 3, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Sedimentary Rock Piedra Sedimentaria. Sedimentary Rock Sedimentary rocks develop from layers of sediments that build up on land or underwater. Las piedras.
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 1 CScope Vocabulary Words
DOCENTE: JAMES GARAVITO
ECOLOGIA Objectivos: Actividad Corta:
Geosphere and hydrosphere
Germinate Seedling Nutrients
UNIT 7.5 STARS, CONSTELLATIONS AND GALAXIES. Stars Spherical body. Generates light and heat through nuclear reactions. Most of them consist of gases,
CICLOS DE LA MATERIA Los átomos de fósforo (P), carbono (C), nitrógeno (N) y el resto de los elementos químicos que forman los seres vivos, son los mismos.
CICLOS BIOGEOQUÍMICOS
THERE ARE 4 STATES OF MATTER 1. SOLIDS-THE MOVEMENT OF PARTICLES IN SOLIDS IS VERY SLOW. IN FACT, WE CAN’T SEE THEM MOVE…YET, THEY DO. SOLIDS HAVE A DEFINITE.
CICLOS BIOGEOQUIMI COS
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Trash How to recycle trash? You recycle trash by Dividing the things you can recycle and the things you cant recycle For example you have a Soda can and.
Fisión nuclear Cuando ciertos elementos son golpeadas con neutrones, puede dividir el núcleo en fragmentos más pequeños. – Sólo se produce en uranio 235.
SOLIDS – LIQUIDS - GASES
Kinder Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Ecology- The study of living organisms and their interaction with the environment Food Chain vs. Food Web.
2nd Grade Science-3rd Six Weeks Unit 6, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Aim: How are materials recycled within an ecosystem? Do now: Write the name of one abiotic factor that living things need to live. Why this abiotic factor.
LAS PLANTAS SON PRODUCTORES DE ENERGIA.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
FLOW OF ENERGY AND MATTER (FLUJO DE ENERGÍA Y LA MATERIA).
Cellular Respiration Cellular respiration releases the energy stored in the food (carbohydrates) we eat Carbohydrates are broken down into glucose and.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
Objective: SWBAT differentiate between organic and inorganic molecules Do Now: What elements are all living things made up of? Objetivo: Los estudiantes.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
AIM: How does pollution affect the environment? Como afecta la contaminacion al ambiente?
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
3 Chapter 3 Rock Cycle. 3.1 The Rock Cycle  Rocks are any solid mass of mineral or mineral-like matter occurring naturally as part of our planet. The.
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
Ciclo biogeoquímico Nombres: -Camila Gallardo -Mery Cerda
¿Qué es un ciclo biogeoquímico?
AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para.
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
Ciclo biogeoquímico Nombres: Joaquín iraira- Sebastián castro
3 rd Grade 2 nd Six Weeks Science Unit 2, Lesson 5 CScope Vocabulary Words
FOTOSÍNTESIS Metabolismo: reacciones anabólicas. Fotosíntesis La fotosíntesis es el proceso usado por plantas y otros organismos para producir sustancias.
El medio ambiente, se caracteriza fundamentalmente por afectar o condicionar especialmente las circunstancias de la vida que nos rodea, como: agua,
What is Genetic Engineering? Que es la Ingenieria Genetica? Genetic Engineering is a new process that scientists use to alter the genetic instructions.
Aim: How do scientists explain the development of life on earth? Como explican los cientificos el desarrollo de la vida en el planeta Tierra?
Sources of Renewable Energy
Ciencias de la Tierra II (Sesión 1)
Topic 4 – Energy Flow in Ecosystems
¿Cómo funcionan los Ecosistemas?
THE ATMOSPHERE.
Ecología.
: Biogeochemical Cycles/ Nutrient Cycles
Food Webs/Chains and Energy Pyramids
Topic 4 – Energy Flow in Ecosystems
Erika Lucero Garcia Laura. In The Troposphere Ozone is a blue and highly reactive gas. Elevated altitudes are formed due to photochemical reactions. Its.
Transcripción de la presentación:

Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?

Types of Cycle/ Tipos de Ciclos Water Cycle Ciclo de agua Nitrogen Cycle Ciclo de Nitrogeno Carbon Cycle Ciclo de Carbon

A cycle is something that repeats or renews itself. Un ciclo es algo que se repite o nenueva. Self-sustaining ecosystems must recycle materials between organisms and the abiotic environment. Ecosistemas autosuficientes reciclan los materiales entre los organismos y el ambiente abiotico. C, H, O, N – elements & molecules make up living things and are recombined as they pass through food webs. Elementos y moleculas que componen los seres vivientes son recombinados cuando pasan por las redes alimenticias. Material Cycles/ Ciclos de Materiales

Water Cycle/ Ciclo de Agua Evaporation/Evaporacion (release of water from the surface of things) Agua es liberada de la superficie de las cosas. Condensation/ Condensacion (the pulling together of water molecules in the atmosphere forming clouds) la union de las moleculas de agua de la atmosfera, lo que resulta en la formacion de nubes Precipitation/ Precipitacion (rain/snow) lluvia/ Nieve, Transpiration/Transpiracion (evaporation of water from plants) Evaporacion de agua de las plantas

Carbon dioxide is used & oxygen is released as a result of photosynthesis and oxygen is used & carbon dioxide is released as a result of cellular respiration. Mediante la fotosintesis, las plantas usan dioxido de carbono y producen oxigeno. Durante la respiracion celular Oxigeno es usado y dioxido de carbono es producido. Photosynthesis (Fotosintesis): CO 2 + Light +H2O Glucose + O 2 Respiration (Respiracion): O 2 + Glucose ATP + H 2 O +CO 2 Carbon Cycle

Nitrogen Cycle/ Ciclo de Nitrogeno Remains of dead organisms are broken down into compounds plants can use. Los restos de organismos muertos son convertidos en compuestos que las plantas pueden utilizar.

1 ) Nitrogen-Fixing Bacteria (Fijacion bacterial de Nitrogeno) – Convert N 2 to NH 3 NH 4 + 2) Nitrifying Bacteria – Convert NH 4 + to NO 3 - 3) Decomposers – Return NH 4 + to the soil (Descomponedores devuelven NH4 al suelo) 4) Plants use NH 4 + & NO 3 - 5) Denitrifying (Desnitrificacion) Bacteria – Convert NO 3 - to N 2 Ammonium = NH4+ Nitrate (Nitrato) = NO3- Nitrogen gas (gas de nitrogeno) = N 2 Ammonia (Amoniaco)= NH 3

IS ENERGY EVER RECYCLED? Es la energia reciclada? NEVER/ Nunca Energy is transferred in the food chain from one organism to the next. Some of the energy is used & some is lost as heat. La Energia es transferida en la cadena alimenticia, de un organismo al otro. Parte de la energia es usada, y parte es convertidad en calor.

Could life on earth exist without a continuous influx of solar energy? Puede existir la vida en el planeta sin la energia solar? No, Because it is the earth’s primary source of energy & it can’t be recycled. No, porque es la fuente primaria de energia y no se puede reciclar.