Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
Advertisements

Stem Changing Verbs (BOOT VERBS) H. Márquez.
Palabras Negativas.
Un chico reservado ¿Qué pasa cuando Ignacio, Elena y Ana hablan con el
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Ejercicio #29 TRANSLATE At 7:30am, I …. At 12, I …. At 4, I At 6pm, I At 8:30pm, I…
Verbos de cambio radical o  ue u  ue
Para empezar ¿En qué orden vas a hacer las siguientes cosas?: Primero voy a…entonces… quitarme la ropa / ponerme el piyama cepillarme los dientes / despertarme.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
+ E IE STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. The verbs empezar, pensar, perder, querer,
Verbos de cambio de raíz e  ie. e - ie The stem of a verb is the verb up until the –ar/-ir/-er ending. Ejemplo: empez ar, comenz ar, quer er, perd er,
Preguntas de conversación
Write the English on the other side of the flap!
Stem-Changing Verbs.
Stem-changing verbs.
¿Qué vas a hacer para ayudar en tu casa?
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
Repaso-boot verbs. E  IE Boot Verbs Remember that inside the boot the E changes to _______!! Remember that inside the boot the E changes to _______!!
Translate: On Friday we are going to the party! El viernes vamos a la fiesta. 1.
IR + A + INF. Ellas/ practicar deportes/ lunes O Ellas van a practicar deportes el lunes.
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
Chillin’. Read the following paragraph and take notes. Hola soy Paulina y tengo muchos amigos. Mis amigos y yo nos gusta tocar en una banda. Yo toco el.
Repaso de escribir Español 1A.
13 y17 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) The restaurant is near the movie theatre. b) I go to the gym on Mondays and Fridays. c)
Jeopardy gustar Tener/ir/ser/estar Stem-change ? verbos
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
1. PENSAR = TO THINK Yo pienso mucho. Mi hermano piensa que hoy es jueves Nosotros pensamos que la fiesta es sábado.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
  Corregir oraciones:  Los jugadores y yo juegamos béisbol. ual  Los jugadores y yo j u gamos al béisbol.  Yo supono que los jugadores queren ganan.
The following slides introduce the new verb IR.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
El Futuro Cercano.
SER vs. ESTAR- Translate
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
martes el 19 de febrero Contesta en español
Lunes el 4 de marzo 1.Write a sentence using quiero (I want) 2.Write a sentence using Duermo (I sleep) 3.Write a question using quieres (do you want) 4.Write.
Lunes el 30 de enero Escribe en inglés Jugar = to play 1.A Juan le gusta jugar al béisbol y juega bien. 2.A ti te gusta jugar al fútbol. Juegas bien. 3.A.
Los infinitivos.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
Español 2 Inicios 31 AGOSTO-4 SEPTIEMBRE LUNES 31 AGOSTO Corrige los errores - hay ocho (correct the errors--there are 8): Copyright © 2013 Martina.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Lección 2: En la clase Warm-Up 11/6/2013 Please translate into Spanish: 1.You (formal) travel to Puerto Rico. 2.She takes her (su) backpack to her (sus)
Vámonos Write out and complete the sentences with a conjugation of “jugar”. Yo _________________ al béisbol para MZHS. Mi hermana no __________________.
Chris, Sydney, Alejandro
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Week 19 Spanish II.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Lección 2: En la clase Warm-Up 11/3/2015 Please translate: 1.I like to speak Spanish from Sunday to Saturday. 2.Manuela likes many classes of physics.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Carrera de Burros. My dad returns at 6:00. Mi papá (padre) vuelve a las seis.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Warm-Up 11/10/2015 Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Who is the brother of my dad? 2.He is my ___________. 3.Who is the mother of.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
Ir + a + infinitive In English, when we want to express something that we will do, we use “going to” plus an infinitive. For example: I’m going to watch.
Transcripción de la presentación:

Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep a lot? 4.Sandra loses her notebooks on (the) Wednesdays. 5.She remembers that the ball is to the right of the house. Respuestas: 1.Quiero comer mucha pizza. 2.¿Cuándo prefieres estudiar? 3.¿Duermes (tú) mucho? 4.Sandra pierde sus cuadernos en los miércoles. 5.Ella recuerda que la pelota está a la derecha de la casa. Warm-Up 1/11/2016 Daniela, Maddy A, Mateo

Hola. Hoy es lunes, el 11 de enero de (No) Me gusta que los Seahawks ganan / pierden. ¿Qué piensas tú? Yo puedo jugar ________ porque _______. ¿ Qué juegas tú? ¿Por qué? El fin de semana voy a __________. ¿ Adónde vas tú el fin de semana? ¡Espero que tengas un buen día!

1.Completar la hoja de las conjugaciones. 2. Juego de dados. 3.Vocab por los finales. Comenzar el examen/Carrera Empezar + specific time