Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
Advertisements

El Verbo - Ir “To Go”.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Stem Changing Verbs (BOOT VERBS) H. Márquez.
Palabras Negativas.
Un chico reservado ¿Qué pasa cuando Ignacio, Elena y Ana hablan con el
Stem-Changing Verb Grid
Bosquejo del Examen Vocabulario
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Verbos de cambio radical o  ue u  ue
¡Un poco de teatro! Persona 1: ¿Qué deportes te gustan? Persona 2: Pues, me gustan mucho los deportes individuales. Persona 1: ¡Los deportes individuales!
The student will be able to say what someone is going to do. 1 OBJECTIVE:
Verbos de cambio de raíz e  ie. e - ie The stem of a verb is the verb up until the –ar/-ir/-er ending. Ejemplo: empez ar, comenz ar, quer er, perd er,
Preguntas de conversación
Write the English on the other side of the flap!
Stem-Changing Verbs.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Stem-Changing Verbs e→ie o→ue u→ue. Los verbos que cambian e→ie Tener Querer Preferir Empezar Comenzar Perder To have To want To prefer To begin (start)
Stem-Changing Verbs. Jugar (ue) Jugar – The stem of the verb is in red Jugar – (ue) yo - juegoNosotros - jugamos * Nosotras tú – juegas Él Ella - juega.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
Repaso-boot verbs. E  IE Boot Verbs Remember that inside the boot the E changes to _______!! Remember that inside the boot the E changes to _______!!
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
* Ir + a + infinitive = ___________ Ir = _____ The Verb IR.
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Translate: On Friday we are going to the party! El viernes vamos a la fiesta. 1.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
IR + A + INF. Ellas/ practicar deportes/ lunes O Ellas van a practicar deportes el lunes.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
Lección 7: La rutina diaria 1.She wants to wash her face in the mornings. 2.They used a lot of shaving cream during the game. 3.I know that our daily routine.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
1U4L2 Para Empezar IR A + Infinitivo = to be going to do something Vamos a practicar con el vocabulario. La maestra va a almorzar en el restaurante.
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
Repaso de escribir Español 1A.
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
1. PENSAR = TO THINK Yo pienso mucho. Mi hermano piensa que hoy es jueves Nosotros pensamos que la fiesta es sábado.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
The following slides introduce the new verb IR.
Lección Preliminar Ser/estar/tenerVocab presente Gustar & IRadjectives.
SER vs. ESTAR- Translate
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Lunes el 4 de marzo 1.Write a sentence using quiero (I want) 2.Write a sentence using Duermo (I sleep) 3.Write a question using quieres (do you want) 4.Write.
Los infinitivos.
The Present Tense of Stem- Changing Verbs: e  ie, o  ue.
Español 2 Inicios 31 AGOSTO-4 SEPTIEMBRE LUNES 31 AGOSTO Corrige los errores - hay ocho (correct the errors--there are 8): Copyright © 2013 Martina.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Vámonos Write out and complete the sentences with a conjugation of “jugar”. Yo _________________ al béisbol para MZHS. Mi hermana no __________________.
Español To swim 2. To ride 3. To want 4. To skate 5. To read 6. To write 7. To run 8. To draw 9. To play 10. To eat 11. To speak 12. To drink 13.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
Chris, Sydney, Alejandro
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
Cuento No. 5 Había una chica que quería ser famosa. There was a girl that wanted to be famous. Trató de ser modelo y presidenta pero no pudo. She tried.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Warm-Up 11/10/2015 Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Who is the brother of my dad? 2.He is my ___________. 3.Who is the mother of.
Transcripción de la presentación:

Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers that the ball is to the right of the house. Respuestas: 1.Quiero comer mucha pizza. 2.¿Cuándo prefieres dormir? 3.Sandra pierde sus cuadernos mucho. 4.Ella recuerda que la pelota está a la derecha de la casa. Warm-Up 1/13/2015 Grace, Mason, Andrea

Hola. Hoy es martes, el 13 de enero de (No) Me gusta que los Buckeyes son los campiones del NCAA. ¿Qué piensas tú? Yo puedo jugar ________ porque _______. ¿ Qué juegas tú? ¿Por qué? El fin de semana voy a __________. ¿ Adónde vas tú el fin de semana? ¡Espero que tengas un buen día!

1.Completar la hoja de las conjugaciones. 2. Juego de dados. 3.Vocab por los finales. Comenzar el examen/Carrera Empezar + specific time