Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

Para empezar Hoy es martes el quince de enero
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
THIS IS With Host... Your La familiaAdjetivos Possesivos Tener Adjetivos Preguntas Importantes Ser.
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
Translate. Their friends Sus amigos Our daughters Nuestras hijas.
Expresiones Útiles.
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
By the end of the lesson you’ll be able to:
Actividad en clase el 14 de febrero
Indirect Object Pronouns to whom for whom Remember that an indirect object tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns.
Introduction Vocabulary
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Spanish 1+2 Pilot at St Elizabeth’s Primary School P1 and P2 - Block 1 key vocabulary.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
HAGA AHORA EL 11 DE NOVIEMBRE 1.¿Qué come Lidia para el desayuno? 2.¿Dónde toman el almuerzo los alumnos? 3.En un restaurante mexicano, ¿qué comes con.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
El vocabulario que vamos a usar hoy es…
Subject Pronoun & Conjugation Review Cap. 7A/7B. Miguel y yo Nosotros.
Chapter 1 = Capitulo 1 Planner: 0-10: Go over new chapter vocabulary and distribute materials; 10-45: Supervise students as they make flashcards; 45-50:
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Key Phrases.
Las preguntas personales 2 grado
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
The Angry Family Mr. Confused and Angry Wolfman Hola, me llamo Confused and Angry Wolfman. Hello, my name is Confused and Angry Wolfman.
Hoy vamos a estudiar Estructura 2.2 y 9.3
They have the best tacos here!. Tomas does not think before speaking.
Repaso de escribir Español 1A.
¿Quién es tu familia? ¿Cómo es tu familia?
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
Jeopardy PRONOMBRES SER/TENERGUSTAR NÚMEROS/ COLORES Traducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Repaso para el examen final.
Repasemos capítulo 5. El verbo “gustar” Gustar- Step 1: Who is doing the liking? Me Te Le Nos Os Les.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
Preguntas y respuestas
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
Conversación Básica.
¡Hola. Me llamo Profe Koebel y soy tu profesora de español
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
COMPARATIVES COMPARACIONES. COMPARISONS OF A HIGHER DEGREE To express inequality of a higher degree in English you say tall er, small er, short er, fast.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Entrada 5.1 Compara y explica los posteres. ¿Te gusta lunes? ¿Que día es tu favorita? ¿Estás de acuerdo con el poster?
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Entrada 5.1 Explica los posteres.. Entrada 5.2 Traduzca el chiste. Responde a las preguntas ¿Con quién te gusta hacer actividades? ¿Qué te gusta hacer.
I share my great experiences with her happy family.
Transcripción de la presentación:

Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like to (eat) breakfast. 4. Their family looks for your friends. Respuestas: 1.Nuestro primo alto, Paco, le gusta nadar. 2.Mi gran hermana compra la cena. 3.Sus profesores (maestros) delgados les gusta desayunar. 4. Su familia busca tus amigos. Caleb, David, Gisele Warm-Up 11/21/2014

Hola Clase. ¿Cómo están? Muy bien, gracias. Yo tengo ________ abuelos. ¿Cuántos abuelos tienes tú? Tengo ____ _________. Me gusta ___________________. ¿Qué te gusta hacer tú? Me gusta __________________. Mi pariente favorito/a es mi __________, ________ (nombre) porque ________________. ¡Qué tengan un buen día! Hello Class. How are you? Very well, Thank you. I have __ grandparents. How many do you have? I have ____ _____________. I like to _______________. What do you like to do? I like to ______________. My favorite relative is my_________, ____________ because ____________. Have a great day.

Regular ER – IR ending Verbs ER -o-emos -es-éis -e-en IR -o-Imos -es-ís -e-en