Explain as much detail as you can in English about these two people.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
Hoy vamos a……. repasar los colores
¿Cómo eres? What do you look like?.
Describir el aspecto físico
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
¿Como es? Tiene pelo moreno. Tiene pelo castaño..
Elementary Spanish Tiene la boca es larga. Tiene la boca larga.
Hoy vamos a … repasar los colores
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
¿CÓMO ERES? (How do you look like?) YO SOY RUBIO (I’m blonde)
Ch. 2: Más adjetivos….
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Algunos objetos básicos y los colores
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Level 1 Chp 5.1 Abuelo grandfather hair pelo.
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
La mujer en rosada es alta, es fea, es trigueño. La mujer en rosada tiene pelo marrón y ojos cafes. La mujer en blanca es _____, _______, ______. La mujer.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
 Frase Idiomatico #12  Video de Gramatica  Cornell Notes- Adjetivos  Avancemos pg Activiades 14,15  Tarea: › Cartas de PenPal › Responden.
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
¿Qué vamos a estudiar? ¿Qué vamos a estudiar? Vamos a estudiar las descripciones.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
Vocabulario 5 Physical descriptions
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
¿Cómo tienes el pelo? Tengo el pelo…
Adjective endings and noun / adjective agreement.
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
¿Qué dicen esta palabras?
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Descripciones fisicas
Capítulo 5 Español 1.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
LOS COLORES REPASO.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Hoy vamos a……. repasar los colores dar opiniones (positivas y negativas) hablar de lo físico construir frases entender un texto.
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
La cara.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Transcripción de la presentación:

Explain as much detail as you can in English about these two people. Título: ¿Cómo eres? Objetivo: To learn how to describe people physically making reference to the past and present (grade C+) miércoles, 27 de junio Starter activity Explain as much detail as you can in English about these two people.

Me parezco a mi madre

Learning objectives To learn how to describe people physically making reference to the past and present (grade C+) Ability to use the main phrases to describe hair and eyes (tiene) Ability to understand physical descriptions in extended texts To refer to the past and present

Los colores del mundo

am_rillo

bla_co

_egro

gr_s

_ojo

m_rado

ro_ado

marr_n

a_ul

verd_

naran_a

amarillo blanco negro rojo morado rosado marrón gris azul verde naranja Explain these three groups. How do they all work when placed with adjectives?

a red bird

un pájaro rojo

a black cat

un gato negro

2 red birds

dos pájaros rojos

una vaca

a black cow

una vaca negra

2 black cows

dos vacas negras

a brown mouse

un ratón marrón

2 brown mice

dos ratones marrones

un gato una cobaya un perro un pájaro un caballo Write the Spanish for the following: A white cat A black guinea pig Two white dogs Three red birds A green bird Two green birds A white horse Two white horses A brown horse Two brown horses un gato una cobaya un perro un pájaro un caballo

Hola. ¿Qué tal. Me _____ Fernando Torres y ____ un futbolista ______ Hola. ¿Qué tal? Me _____ Fernando Torres y ____ un futbolista ______. ______ 30 años. ______ un hermano y una hermana.

Biografía de Fernando Torres Nombre: Fernando José Torres Sanz Lugar de nacimiento: Madrid, España Fecha de nacimiento: 20 de marzo, 1984 Nacionalidad: Español

TENER – to have Tengo I have Tienes You have Tiene He/She has Tenemos We have Tenéis You have (plural) Tienen They have Tenía I used to have Tenías You used to have He/She used to have Teníamos We used to have Teníais You used to have (plural) Tenían They used to have

Tiene el pelo negro

Tiene el pelo rubio

Tiene el pelo castaño

Tiene el pelo gris

Tiene el pelo rojo

Translate the Spanish to the English: 1. Tengo el pelo negro 2. Antes tenía el pelo rubio. 3. Mi hermana tiene el pelo castaño. 4. Tiene el pelo rojo. 5. Tenía el pelo rubio pero ya tiene el pelo gris. Write the following in Spanish: 1. I have grey hair but I used to have black hair. 2. He has brown hair. 3. My brother has blond hair. 4. I have black hair but my sister has brown hair.

Tiene el pelo largo

Tiene el pelo corto

Tiene el pelo ondulado

Tiene el pelo liso

Tiene el pelo rizado

La Mona Lisa, es una obra pictórica del artista italiano Leonardo da Vinci.

Translate the Spanish into English: 1. Tengo el pelo largo y negro 2. Tengo el pelo corto rubio. 3. Mi hermana tiene el pelo castaño y rizado. 4. Tiene el pelo rojo, liso y corto. 5. Tiene el pelo gris, ondulado y largo. Write the following in Spanish: 1. I have short brown hair. 2. He has long, black curly hair. 3. My sister has long, blond wavy hair. 4. I have curly red hair but my mum has straight brown hair.

Tiene los ojos azules

Tiene los ojos verdes

Tiene los ojos marrones

Tiene los ojos grises

Translate the Spanish into English: 1. Tengo los ojos grises. 2. Mi padre tiene los ojos marrones. 3. Tiene los ojos azules. 4. En mi familia todos tenemos los ojos verdes. Write the following in Spanish: 1. I have blue eyes. 2. We all have blue eyes. 3. My brother has brown eyes. 4. I have grey eyes but my sister has blue eyes.

Empareja las dos partes de cada frase. Tengo el pelo Daniel tiene los ojos Tengo el pelo corto Sofia tiene los y liso. marrón y los ojos azules. azules y el pelo castaño. ojos verdes y el pelo castaño. 1. Tengo el pelo marrón y los ojos azules. 2. Daniel tiene los ojos azules y el pelo castaño. This is a plenary activity putting the new language into meaningful sentences. If there is no time for it in this lesson, it should become the starter for the next lesson. To get these right students need to be clear about the meaning of each word in the sentence not just the gist of the whole phrase. There’s a danger with the phrases for hair and eyes that they just focus on the meaning at sentence and not word level. This task helps to sort this out. 3. Tengo el pelo corto y liso. 4. Sofia tiene los ojos verdes y el pelo castaño. Ahora cambia un detalle en cada frase.

gafas

bigote

pecas

barba

Extension Write the following in Spanish: My older sisters have green eyes My brothers and sisters and I all have blond hair. Three of us have blue eyes but the youngest bother has green eyes. My cousin has short, curly, brown hair and brown eyes. I hate having blond hair. I would like to have long, black hair. Does she have straight or curly hair?

amarillo blanco negro rojo morado rosado marrón gris azul verde naranja Explain these three groups. How do they all work when placed with adjectives?

TENER – to have ? I have Tienes Tiene Tenemos Tenéis Tienen Título: ¿Cómo eres? Objetivo: To learn how to describe people physically making reference to the past and present (grade C+) miércoles, 27 de junio TENER – to have Write the verb out in full ? I have Tienes Tiene Tenemos Tenéis Tienen

TENER – to have Tengo I have Tienes You have Tiene He/She has Tenemos We have Tenéis You have (plural) Tienen They have Tenía I used to have Tenías You used to have He/She used to have Teníamos We used to have Teníais You used to have (plural) Tenían They used to have

Ability to recognise the meaning of the new adjectives Learning objectives To use more adjectives in Spanish + place words in the correct order Ability to recognise the meaning of the new adjectives Ability to ensure adjectives agree in gender and number To place adjectives in the correct order in sentences in Spanish

alto bajo

alta baja

alto Soy de talla mediana. bajo

You have a minute to memorise these words soy = I am alto/a = tall bajo/a = small de talla mediana = medium height viejo/a = old joven = young delgado/a = slim gordo/a = fat You have a minute to memorise these words

soy = alto/a = bajo/a = de talla mediana = viejo/a = joven = delgado/a = gordo/a =

???= I am ????/? = tall ????/? = small ?????????????????= medium height ?????/? = old ?????= young ?????= slim ?????/?= fat

1 2 3 4 5 bajo alto gordo de talla mediana delgado

Fernando Torres Beyoncé Shakira Alejandro Sanz Penelope Cruz 1 2 3 4 5   Fernando Torres Beyoncé Shakira Alejandro Sanz Penelope Cruz 1 2 3 4 5 Jay Z El Principe Harry Lindsay Lohan Eminem Es negro Es rubia Es blanco Es morena Es moreno Es pelirrojo Es negra Es rubio Es pelirroja 6 7 8 9

Fernando Torres Beyoncé Shakira Alejandro Sanz Penelope Cruz   Fernando Torres Beyoncé Shakira Alejandro Sanz Penelope Cruz 1 Es rubio 2 Es negra 3 Es rubia 4 Es moreno 5 Es morena Jay Z El Principe Harry Lindsay Lohan Eminem Es negro Es rubia Es blanco Es morena Es moreno Es pelirrojo Es negra Es rubio Es pelirroja 6 Es negro 7 Es pelirrojo 8 Es pelirroja 9 Es blanco

Antes = ? Ahora = ? Fernando Torres Antes tenía el pelo rubio y corto. Ahora tiene el pelo largo. Antes = ? Ahora = ? Fernando Torres

Shakira Antes tenía el pelo largo y negro. Ahora tiene el pelo rubio y largo. Shakira

Antes = ? Tenía = ? Ahora = ? Tiene = ? before I had now s/he has

TENER – to have Tengo I have Tienes You have Tiene He/She has Tenemos We have Tenéis You have (plural) Tienen They have Tenía I used to have Tenías You used to have He/She used to have Teníamos We used to have Teníais You used to have (plural) Tenían They used to have

Extension Write the following in Spanish: Now I have short, straight hair but I used to have long hair. I used to have longer hair and a beard. My dad used to have a moustache. I didn’t like it. My sister used to have longer, wavy hair. Did you (singular) used to have glasses? They used to have shorter hair and glasses.