Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 0. Presentation Recuperació de la Informació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2:38 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Viernes pm JFSB 
Advertisements

Warm Up Turn to page 25 in your textbook. Read the Fondo Cultural.
Ésta semana (23 de octubre) lunes 22: No hubo clase martes 23: Class exercises (3:5-6, 3:9, 3:11), MSL pre-write 87 miércoles 24: Libro 3: , foldable.
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
¿Qué hora es? Son las diez.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Repaso del imperativo LOS MANDATOS. How do you form affirmative/positive informal (tú) commands?  Tú form - s.
Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2. SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work.
ACADEMIC SKILLS EXAMPLES
Valley High School Monday March 21, 2011 Valley High School Monday March 21, 2011.
SIMPLE PREPOSITIONS Preposiciones Simples
L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Today Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Sra. Oddo ☺ Tutoring Wednesdays Room Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Students of the third cycle of primary have been studying the topic of Nutrition.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Para Empezar Hoy es viernes el doce de octubre Write the numerical forms below. Nueve millones doscientos mil ciento dos. Cincuenta mil cuarenta y siete.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Sra. Oddo 1 Noviembre 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level. Actividades = Activities:
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
Back to School Night Regreso a la Escuela Mrs. Benavides 6 th Grade English Language Arts/History/AVID.
Español II Señora Rushing Salón 125. Yo.
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
What is a mummy’s favorite kind of music? Wrap! BIRTHDAYS! -Rebekah October 2nd -Angel October 20 th -Shanna October 31 st Don’t forget! Please check our.
Week 13 April 11 – April 15 chapter 6A Spanish 2 Sr. Muir.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
+ Town Hall Meeting Reunión en el Ayuntamiento Jueves/Thursday, 3/6/14.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de febrero
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
SEGUNDO PASO (A que hora…
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Get your data folder and be filling in grades missed
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Basic 3 Course Orientation / Induction Week 1. AGENDA Course Information Aim of the Sessions Using zoom Assessment.
Transcripción de la presentación:

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 0. Presentation Recuperació de la Informació Information Retrieval Fall 2011

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 2 Instructors Ricard Gavaldà Omega 232, Marta Arias Omega 322, Xavier Messeguer Omega 217,

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 3 Resources FIB’s official home homepage: (course contents, evaluation method, …) Pages maintained by teachers: www-pagines.fib.upc.es/~ri/ (exercise list, lab assignments, external links, …) (material for part 2) FIB’s Intranet, “el Racó”: raco.fib.upc.edu  RI (day-to-day announcements, additional material, exam conditions, …) check regularly!!!

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 4 Contents Part 1 1.Introduction 2.Information retrieval models 3.Indexing and searching, implementation 4.IR Evaluation and feedback 5.Applications to the Web Part 2 6.Sequential search and indexed search 7.Applications to biocomputing

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 5 Class logistics Monday 10-12: Theory + problems, weekly Thursday 10-12: Theory + problems, weekly Problems are proposed in advance Tuesay 10-12: Labs, every 2 weeks Some extra work, 2 hours in average per session Report to be handed 2-3 weeks later You don’t have to attend, but they’re good for you

Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 6 Evaluation Lab work Parcial 1, April 16th, chapters 6-7 June 21st : you choose between –Parcial 2, chapters 1-5. Grade: 20% lab + 40% parc % parc.2 –Final exam: all chapters. Grade: 20% lab + max(80% final, 20% parc % final)