CSCTFL 2013 Linda Egnatz Lincoln-Way H.S., Frankfort, IL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso para el examen final
Advertisements

Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Día 67 Writer’s Workshop. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Definition
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
HOLA.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Transcripción de la presentación:

CSCTFL 2013 Linda Egnatz Lincoln-Way H.S., Frankfort, IL

HOW DID YOU BECOME A SPANISH TEACHER?

Think about one class you currently teach... What are their career aspirations? Write the name and intended career of as many students as you can.

Connecting language learning to students’ careers interests increases retention and parental support.

Discover your students’ career interests. Surveys Interviews Projects & Presentations

Remember the movie, “Legally Blonde”? Presentational Mode: The Video College Application

Intentionally connect career activities to language tasks. Novice – Asking questions Novice/Intermediate – Giving directions Intermediate – Telling a story in the past

Try a seating chart based upon career interests. Medical Science / Technology Education Engineering / Architecture Business / Accounting Law / Political Science / Law Enforcement Creative Arts

Differentiate activities based upon career interests. Bananagrams Personalized vocabulary lists Inquiry-based activities, projects, presentations Readings, Podcasts, video/printed news Role-plays

Want Ad – Curriculum Vitae - Application Letter – Interview Read several authentic want-ads Write a want-ad Create a Curriculum Vitae Write an application letter Role-play Job Interview Questions & Answers

Empresa Multinacional del área energética líder en el mundo busca: REPRESENTANTE COMERCIAL Profesión Ingeniero Comercial, Ing. Civil Industrial o profesión afín con experiencia entre 1 a 4 años en áreas comerciales o ventas, deseable en empresas de retail, con disponibilidad para trabajar en la zona sur de Chile. Conocimientos de idioma inglés escrito y hablado. Alta capacidad para mantener buenas relaciones personales. Habilidades para trabajar en equipo. Se ofrece: Integrarse a empresa líder en su rubro, formando parte de un equipo profesional y motivado. Renta acorde con el mercado. Excelentes posibilidades de desarrollo a nivel nacional como internacional. Los interesados deben enviar sus antcedentes curriculares antes del 5 de abril del año presente indicando pretensiones de renta a: Casilla xx, Santiago.

Keep up with past students occasionally Invite them to present to your class about college language experience Encourage them to travel abroad – Skype or blog with your current students Share job successes and language connections Bulletin Board w/postcards, letters, photos

Continually weave in the question, “How will I use Spanish?” Help them visualize it happening.

Prepare now for a Spanish minor in college. Alongside... A complement to... Retention will grow.

Share with a partner or your row what you’re “taking away” from this presentation. Learning must be intrinsically linked to personal motivation... Go back to your classrooms and make language learning PERSONAL!