SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves primero de mayo MR KILDA GIRAUDON

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Advertisements

Los pasatiempos y los deportes
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Los pasatiempos y los deportes
To consolidate free time activities for writing assessment.
Do Now- Write a sentence to say if you like 4 of the pictured activities
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
¿Qué te gusta? What do you like? ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre ? ¿Qué le gusta hacer en su tiempo libre ?
Mi tiempo libre Key learning points: 1.Talking about likes and dislikes 2.Learning new vocabulary on sports and free time activities 3.Exchanging information.
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
En Español uno Unidad Tres Etapa Uno Vocabulario.
Free time and social activities Los objetivos: -Mis pasatiempos -La tele.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
How to make questions en español
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los pasatiempos y los deportes
Learning Outcomes 1.Name leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3. Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
MORE CONVERSATION TOOLS
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves ocho de mayo MR KILDA GIRAUDON
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
Essential Question: How do I talk about what I like and do not like to do in Spanish?
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves veintidos de mayo MR KILDA GIRAUDON
TPRS Vocab Practice/ Set C
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Learning Outcomes 1. Leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3.Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
Repaso de escribir Español 1A.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
¿futuro o presente? presente futuro.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Presentaciones Know: Free time activities Understand: The use of verb ‘gustar’ to express likes and dislikes Be able to: Introduce yourself by saying what.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Yo puedo/I can tell what I like and don’t like Esponja: Tell what activities you like and what you don’t like. Agenda Esponja Examen Introduccion de GUSTAR.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
SEMANA SEXTO Spanish II. Para Empezar El catorce de septiembre Define the following interrogative words in Spanish: How- Where- Why- When- What-
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
C3V1Gramática Gustar y Querer C3V2Conjugación.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Transcripción de la presentación:

SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves primero de mayo MR KILDA GIRAUDON

OBJETIVOS: -Revisions -Asking basic questions -Getting to know each other -Learn about pastimes (likes and dislikes) -Practise writing about pastimes

Una habitación La carne Trabajo 35€ The bus station Jugar 10:30 medianoche peluquero Llueve La cuenta La sala de espera today Jamón I prefer Una vista del mar Un billete de ida Un ascensor At what time? I like Alquilar La una y diez Infinitives End in? TO EAT Todo recto

ESCRIBE PREGUNTAS CON ESAS PALABRAS CLAVES: ¿QUIÉN…? ¿QUÉ…? ¿TE GUSTA…? ¿CUÁNDO…? ¿CÓMO…? ¿DÓNDE…? ¿TIENES…? ¿ CUÁNTO…?

VIDEO PRÉSENTATION 1) ESCRIBID LAS PREGUNTAS 2) MIRAD EL VIDEO PARA AYUDARLES

PRACTICA CON TU PAREJA ¿QUÉ TAL? ¿CÓMO ESTÁS? ¿Y TÚ? ¿CÓMO TE LLAMAS? ¿CÓMO SE LLAMA EL MUCHACHO? ¿CÓMO SE LLAMA LA MUCHACHA?

CARTA DE IDENTITAD - PREGUNTAS PRACTICA CON TU PAREJA

RELLENA LAS CARTAS DE IDENTITAD

ESCRIBE UNA PRESENTACIÓN SOBRE TI MISMO

KILDA Brynn Español Madagascar Feniton 2 29 Daniel Bath profesor St Luke’s Francés Mariscos

LOS PASATIEMPOS HOW MANY CAN YOU REMEMBER???

JUGAR AL FÚTBOL

JUGAR AL TENIS

JUGAR AL VOLEIBOL

JUGAR A LOS NAIPES

TOCAR LA GUITARRA

JUGAR CON MI ORDENADOR

ESCUCHAR LA MÚSICA

VER LA TELEVISIÓN

VER UN DVD

PRACTICAR LA NATACIÓN

PRACTICAR BICI / BICICLETA

jugar al fútbol al tenis al voleibol a los naipes con mi ordenador tocar la guitarra escuchar música ver la televisión / un dvd practicar la natación la bicicleta

LAS OPINIONES Me encanta(n) Me gusta(n) mucho Me gusta(n) Me gusta(n) bastante No me gusta(n) mucho No me gusta(n) No me gusta(n) nada Detesto Odio

BUSCA LOS ERRORES 1) Me encanta las nuevas tecnologias porque son fantastico. 2) Me gusta jugar futbol porque es interestante. 3) Detesta la lectura porque es muy aburrido. 4) Detesto la peliculas de horror porque es malas. 5) Los jóvenes pueden voy a ir al cine con su amigos.

ME GUSTA O ME GUSTAN (Y TRADUCE) 1)………………ver una película en la televisión. 2)………………los programas de deporte como los partidos de futbol. 3)………………el rugby y el netball porque son deportes de equipo. 4)……………..ir al cine con mis amigas en el fin de semana. 5)……………..relajar cuando no tengo clases.

¿QUÉ TE GUSTA? ¿QUÉ NO TE GUSTA? Escribe cinco frases positivas y cinco frases negativas: Ej: - Me gusta jugar al tenis. - Detesto ver la televisión.

VIDEO: LOS PASATIEMPOS 1) Write five pastimes in Spanish 2) Write a sentence you hear with “Me gusta” and one with “Me encanta” 3) What is the question in Spanish: Do you like sport? 4) What does “aire libre” and “aventura” mean? 5) Where can you find ‘Las Piñuelas’ centre? 6) Can you name seven activities that the centre offers?

HOJA DE TRABAJO

COMPETICIÓN HACE UN TRIÁNGULO

Targets for French Beginners Try and keep the targets specific and achievable so we can tick them off as we go. Bear in mind that we may not cover some topics until later on in the course Vocab  Learn vocabulary for a specific topic / Methods? / Specific target ie get 90% right in vocab tests Grammar  Gender of words, agreement of adjectives, learn (and conjugate) verbs, difference between ‘vous’ and ‘tu’ Speaking  Confidence, ask and answer questions, speak without referring to notes, understanding questions, trying out different ways of asking questions, Listening  Understand (increasing) instructions in French, better understanding French spoken on video/cd Reading  Start to understand more complicated written instructions, understanding of longer reading passages Writing  Start to write more accurate short/longer phrases, understand spelling patterns, correct spelling in vocabulary tests Extra activities?  Reading French magazines/papers/books, looking at French websites, extra grammar practise(!)