Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Classroom objects. QeMKDPJ6Mvk&feature=related.
Advertisements

H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Las provisiones de la escuela
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Key Learning: Students will describe their classes by writing or saying what they like Or dislike about the class, describing what the students and the.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
U2 E1 LA ESCUELA. la clase la escuela el examen los exámenes.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 6 de marzo del 2015
El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo/la pluma.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
La escuela school. La clase La escuela El examen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
MORE CONVERSATION TOOLS
23 Los Materiales Escolares – School Materials. El vocabulario nuevo El lápiz El bolígrafo, el lápicero los lápices.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
6.1 La Ropa 12 y 13 de marzo. Vámonos Which pair of sneakers is more valuable? How do you know? (You may answer in English) ***pick up new pasaporte and.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Vámonos (5 minutos) Pick up your pasaporte and any papers on your way in the door Write down one topic from the unit 1 exam that you would like to review.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Unidad 2 Etapa 1 la mochila. Unidad 2 Etapa 1 el borrador.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Sra. Ratcliffe. MLI.CC3-the students compare basic elements of the target language to the English language. The students:  A Recognize similarities and.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
20 de agosto de Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! (choosing between gusta/gustan) 1) Me _________ patinar.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
1.2 Greetings.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
Hoy es martes, el 3 de noviembre
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Vámonos Verbal Vámonos: 1) Tell me your age in Spanish 2) Tell me (in a complete sentence) a personality or character trait in Spanish (ej: I am short,
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
V á monos Write out the following sentences in Spanish only. 1) I am studying. 2) You are dancing. 3) He is playing. 4) We are eating.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Write clues to say in Spanish where each item is. 1.La mochila…. 2.El libro… 3.El escritorio… 4.La calculadora… 5.El cuaderno… 6.La pizarra (board)… 7.
Empecemos: write the classroom object that fits- do not repeat objects 1.¿Qué necesitas para la clase de español? 2.¿Qué necesitas para la clase de matemáticas?
6.2 Estar (Emotions). Vamonos Fill in the blank with the correct conjugation of estar Nosotros _________ alegres. Ellos _______ cansados. Yo _________.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
2.8 Gustar.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.
5.1 Expressing Possession with “De”
5.2 Possessive Adjectives
Transcripción de la presentación:

Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.

4.2 School Supplies el 4 de noviembre

Anuncios Prueba 3.1: martes el 10 de noviembre Examen: miércoles el 18 de noviembre Duolingo: 200 XP para el 30 de noviembre (after Thanksgiving break)

Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. The students: G. Ask questions and provide responses based on topics such as self, family, school, etc. YO PUEDO… discutir útiles escolares I CAN… discuss school materials.

Vocabulario el borradorla mochilala computadora la calculadorael papella impresora el cuadernola pizarralos útiles el diccionariola pluma el escritoriola tiza el lápizel grapador el libroel sacapuntas

Vocabulario el borrador (eraser)la mochila (backpack)la computadora (computer) la calculadora (calculator)el papel(paper)la impresora (printer) el cuaderno (notebook)la pizarra (whiteboard)los útiles (supplies) el diccionario (dictionary)la pluma(pen) el escritorio (desk)la tiza (chalk) el lápiz (pencil)el grapador (stapler) el libro(book)el sacapuntas (pencil sharpener)

¿Cuántos?“Hay...” -- “There is/there are … ” Write how many of each item there are in the picture. (Ejemplo: Hay dos mochilas)

Para la clase, escribe 3 útiles (supplies) Yo necesito…. = I need…. 1. Para la clase de matemáticas… 2. Para la clase de inglés… 3. Para la clase de educación física… 4. Para la clase de arte… 5. Para la clase de computación...

Escucha … ¿Qué clase es? I am going to describe a few different classes using the materials you need for that class. Name the class en español!

Hay una chica que se llama María. Ella es una estudiante de Mount Zion High School. A María le gusta la clase de ciencias. En la clase de ciencias, hay nueve libros, dos marcadoras, y mucho papel. A María no le gustan las matemáticas. En la clase de matemáticas, hay cinco calculadoras y no hay las plumas. 1.¿Cómo se llama la chica? 2.¿Dónde es María una estudiante? 3.¿María le gusta la clase de ciencias? 4.¿Cuántos libros hay en las clase de ciencias? 5.¿Qué hay en la clase de matemáticas? Read the paragraph and answer the questions in complete spanish sentences. Pay attention to keywords!

¿Más tiempo? Complete and translate the following sentences to Spanish (name at least 2 things per sentence) For math class, I need… For spanish class, I need… In my backpack, I have… In my locker (taquilla), I have…