Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Copy the greetings into your notebooks
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
Lección Preliminar.
Saludos.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
El Calendario español español Los Días de la Semana lunesmartes miércoles jueves viernessábado domingo  days of the week are not capitalized  the Hispanic.
Preliminar Profesor Martin.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings.
Introduction to Spanish Units 1 and 2. Good afternoon Buenas tardes.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Avancemos Nivel 1 Lección preliminar.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Warm Up Write these numbers in Spanish
Los saludos y las despedidas
Los Saludos y Las Despedidas
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
Days, months, seasons, and more!. Hoy= Mañana= El día = primero= La semana = El fin de semana = El mes = La estación = El año = today tomorrow The day.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los saludos y las despedidas
Para Empezar Greetings, Days, Months and Seasons.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Saludos y despedidos Greetings & Goodbye
Lecciones Preliminares Chapter Review By: Audra Greeting People  ¡Hola!  ¿Qué tal?  Muy bien  Hello  How are you?  Very Well.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Saludos y Despedidas. ¿Cómo escribes tu nombre? - Yo escribo R-A-U-L ere-a-u-ele ¿Cómo escribes tu apellido? Yo escribo S-A-N-C-H-E-Z ese-a-ene-ce-hache-e-zeta.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Por El Señor Redaelli. Days of the Week Basics  In Spanish-speaking countries, the week begins on Monday.  lunes Monday  martes
Saludos (Greetings).
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Hola ¿Qué tal? Lección preliminar. to greet and say goodbye to others. SALUDOS Hola ¿Cómo estás? ¿Qué pasa? ¿Qué tal? DESPEDIDAS Adiós Hasta mañana Hasta.
Etapa Preliminar Quiz Preparation. Mister/Sir señor.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Vocabulario Capítulo 1.
Transcripción de la presentación:

Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish

Palabra del dia: cumpleaños Mi cumpleaños es el 3 de febrero.

The Spanish AlphabetSpanish

Write 3 sentences about your classmate’s birthdays. El cumpleaños de Señora Ferreiro es el (tres) 3 de febrero. El cumpleaños de _________ es el______________.

Spanish Clockbuddies (amigos)

TEXTBOOK PAGE 2 & 3 Read the picture story on page 2 & 3 What are 3 ways to greet someone in Spanish:

¿Qué día es hoy? HOY ES miercoles el nueve (9) de septiembre. PALABRA DEL DIA: PALABRA DEL DIA: día ¿Que es mañana? ¿Que día es mañana? Mañana es jueves.

Daily Do-Now/Hacer Ahora

Study Los días de la semana The days of the week- Quiz tomorrow lunes Monday martes Tuesday miércoles Wednesday jueves Thursday viernes Friday **days of the week are NOT capitalized!!

El fin de semana The weekend sábado Saturday domingo Sunday

Saying the day of the week ¿Qué día es hoy?  What day is today? Hoy es…  Today is… Mañana es…  Tomorrow is… Ayer fue …  Yesterday was…

Hoy es _______ el __ de __________ 2015 Ayer fue (Yesterday) _______________ Mañana es (Tomorrow) ____________

Talking about what you do on a certain day(s) To say “on day” use “el” – el lunes  On Monday – el martes  On Tuesday To say “on days” use “los” – los lunes  On Mondays – los martes  On Tuesdays To make sábado and domingo plural, add –s. – el sábado  On Saturday – los sábados  On Saturdays

Say the correct day of the week that is missing for each below. lunes, __________, miércoles, jueves martes viernes, __________, domingo, lunes sábado __________, martes, miércoles, jueves lunes lunes, martes, miércoles, __________ jueves __________, jueves, viernes, sábado miércoles domingo, __________, martes, miércoles lunes sábado, __________, lunes, martes domingo martes, miércoles, jueves, __________ viernes

Hola!! ¿Como te llamas? Me llamo Stuart Objective: Learn to make introdcutions Me llamo Kevin

Greetings textbook pg. 2-3  Hola!  Hello!  Buenos días…  Good morning…  Buenas tardes…  Good afternoon…  Señor  Sir/Mr.  Señora  Ma’am/Mrs.  Señorita  Miss/Ms.

Which phrase you would use to greet each person(s) below. 1) 3) 2) Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches

Greetings – Asking how someone is  ¿Cómo estás tú?  How are you?  Familiar - used with:  Someone your own age  Someone you call by his/her first name  Family members

Greetings – Asking how someone is  ¿Cómo está usted?  How are you?  Formal - used with:  Someone older  Someone you don’t know  Someone you show respect to – principals, teachers, coaches, etc.

¿Cómo estás tú? –OR- ¿Cómo está usted? 1.Ask your mom or dad how they are 2.Ask Mr. Pace how he is 3.Ask Mrs. Murphy how she is 4.Ask your best friend how he/she is ¿Cómo estás tú? ¿Cómo está usted? ¿Cómo estás tú?

Greetings – Ask how someone is  ¿Qué tal?  How’s it going?  ¿Qué pasa?  What’s up?  ¿Y tú?  And you?  Familiar  ¿Y usted?  And you?  Formal

Responding when someone asks how you are

Goodbyes  Adiós  Goodbye  Hasta luego  See you later  Hasta mañana  See you tomorrow  Buenas noches  Good evening/night

Write which phrase you would use to say bye to each person(s) below in your notebooks. 1) 3) 2) Adiós Buenas noches. Hasta luego.

Complete each phrase or question below with the correct ending. 1. ¿Cómo está…. 2. Buenas… 3. ¿Qué… 4. Hasta… 5. Más o… a. tal? b. menos. c. usted? d. tardes. e. mañana. c. ¿Cómo está usted? d. Buenas tardes. a. ¿Qué tal? e. Hasta mañana. b. Más o menos.

Translate the following conversation into English. 1. HOLA, JOHNNY MANZIEL. 2. ¿CÓMO ESTÁS? 3. ¡BIEN! ¿Y TÚ? 4. ¡MAL!

Writing a conversation (use reference sheet) AT LEAST 6 With a partner, write a conversation between 2 people OF AT LEAST 6 lines. Include the following: – Greetings – Question to ask how someone is – Response to question – Goodbyes You may make up names for the 2 people or use your own names Only write the conversation on 1 piece of paper Person A: Greeting Person B: Greeting Person A: How are you? Person B: Responds to question Person A: Goodbye Person B: Goodbye (different from what Person A used!)

Hola Me llamo Bob. ¿Como te llamas? Palabra del dia: llamar Me llamo Dave

Asking someone’s name ¿Cómo te llamas?  What’s your name? (familiar) ¿Cómo te llamas?  What’s your name? (familiar) Familiar – use when asking the name of:Familiar – use when asking the name of: someone your agesomeone your age a family membera family member

Asking someone’s name **¿Cómo se llama?  What’s your name? (formal) **¿Cómo se llama?  What’s your name? (formal) Formal – use when asking the name of:Formal – use when asking the name of: someone older someone older a person you show respect to (principals, teachers, etc.) a person you show respect to (principals, teachers, etc.)

¿Cómo te llamas? –OR- ¿Cómo se llama? 1.Ask someone the same age as you his/her name 2.Ask a teacher his/her name 3.Ask a family member his/her name 4.Ask someone older his/her name ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama?

Asking/saying someone’s name **¿Cómo se llama?  What’s his/her name? **¿Cómo se llama?  What’s his/her name? ¿Quién es?  Who is that? ¿Quién es?  Who is that? Se llama…  His/her name is…Se llama…  His/her name is… Es…  He/she is…Es…  He/she is…

Introducing yourself Me llamo…  My name is… Me llamo…  My name is… Mi nombre es…  My name is… Mi nombre es…  My name is… Yo soy…  I am… Yo soy…  I am…

Introducing someone else Te presento a...  I’d like you to meet… Te presento a...  I’d like you to meet… Familiar – use when introducing: Familiar – use when introducing: someone your age someone your age a relative a relative a person you call by his/her first name a person you call by his/her first name

Introducing someone else Le presento a...  I’d like you to meet… Le presento a...  I’d like you to meet… Formal – use when introducing: Formal – use when introducing: someone older someone older a person you don’t know well a person you don’t know well person you show respect to (principals, teachers, etc.) person you show respect to (principals, teachers, etc.)

¿Como te llamas?

Row Game (1-10) 1.“Monday” in Spanish_______________________ 2.“Sir/Mr.” in Spanish_______________________ 3.“Miss/Ms.” in Spanish_______________________ 4.“Ma’am/Mrs.” in Spanish_______________________ 5.“Good morning” in Spanish_______________________ 6.“Good afternoon” in Spanish_______________________ 7.“Good night” in Spanish_______________________ 8.“See you later” in Spanish_______________________ 9.“See you tomorrow” in Spanish_______________________ 10.“How are you (formal)?” in Spanish____________________

Te presento a - OR - Le presento a 1.Introduce your brother or sister 2.Introduce your teacher 3.Introduce someone older than you 4.Introduce someone that is your age Te presento a Le presento a Te presento a

Responding to an introduction Mucho gusto.  Nice to meet you. Mucho gusto.  Nice to meet you. Encantado  Delighted to meet you (male) Encantado  Delighted to meet you (male) Encantada  Delighted to meet you (female) Encantada  Delighted to meet you (female) Igualmente.  Likewise. Igualmente.  Likewise.

Translate the conversation into English. 1. ELSA, TE PRESENTO A HANS. 2. ENCANTADA. ELSA, I’D LIKE YOU TO MEET HANS. DELIGHTED TO MEET YOU (female) WHY DID ANNA USE “TE PRESENTO” WHEN INTRODUCING HER SISTER (ELSA)? SHE INTRODUCED HER SISTER, WHICH IS “FAMILIAR” WHY DID ELSA USE “ENCANTADA” AFTER MEETING HANS? SHE IS A FEMALE

Say the correct missing words from each conversation below. Hola. ¡Me ______ Olaf! ¿Y tú? ¿_______ te llamas? ___ llamo Anna. Mucho ______. ! LLAMO CÓMO ME GUSTO Encantado

¿_______ es? ¿ ___ Sven? No. _____ Kristoff. QUIÉN ES

¿Se________ Anna? Sí. ___ llama Anna. LLAMA SE

p. 8, Act. 4 – Write letter of correct answer. Translate question AND answer into English 1.a - Who is that? - It’s Hugo. 2.c - Delighted to meet you (female). – Likewise. 3.b – I’d like you to meet Joaquín. – Nice to meet you. 4.b – What’s your name? – My name is Isabel. 5.b – My name is Gabriel. – Delighted to meet you (male). 6.c – Nice to meet you. – The pleasure is mine.

Palabra del dia: ¿donde? ¿De donde eres?

Country Poster Project Major Assessment 100 points Name of country Name of country Capital Capital Population Population Flag Flag Famous people Famous people Map Map Products Products Local Cuisine Local Cuisine Interesting Facts Interesting Facts