BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conjugate regular –ir infinitives in the present tense Vamos aprender Con el Sr. Correa.
Advertisements

Conjugate regular –er infinitives in the present tense Español I by Sr. Correa Vamos a aprender.
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
EL TIEMPO PERFECTO SIMPLE
Saber and Conocer Two forms of =To Know
VERBOS MODALES.
BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.
INSTITUTO UNIVERSITARIO GRAN COLOMBIA
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
PROGRESSIVE IN PRESENT AND PAST
Quick Review: Repaso rapído:
Inglés técnico para el mundo laboral
INSTITUTO UNIVERSITARIO GRAN COLOMBIA
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Se emplea en inglés con mayor frecuencia que en español. - Afirmativa : to be + participio. ex: A present was given to him.
DODOESHacer TOSSTOSSESLanzar MAKEMAKESHacer SELLSELLSVender PERFORMPERFORMSPresentar.
DanceFlyJumpReadRide BailarVolarSaltarLeerManejar RunSingSwimWalkWrite CorrerCantarNadarCaminarEscribir.
CircleDiamondHeartOvalRectangle CirculoDiamanteCorazónOvaloRectángulo SquareStarTriangle CuadradoEstrellaTriangulo.
INSTITUTO UNIVERSITARIO GRAN COLOMBIA INGLÉS I VERBAL TENSES Docente: Nilsia J Gelvis.
-- Son verbos especiales. No se pueden conjugar en todos los tiempos y tampoco tienen infinitivo. -- La tercera persona del singular del presente no lleva.
1A Test Prep.
BigCleanDirtyFatNew GrandeLimpioSucioGordoNuevo OldSmallShortTallThin ViejoPequeñoBajoAltoDelgado.
QUESTION TAGS ¿Qué son Question Tags?
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
Those are my eyebrows.
Give information about routines in present
Direct Object Pronouns
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
¿Adónde vas? Talking about places in town and using the near future tense.
BULLGOOSEHORSEHENROOSTER ToroGansoCaballoGallinaGallo SHEEPGOATCOWDOGPIG OvejaCabraVacaPerroCerdo.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
GUSTAR w/ verbs!. The Verb GUSTAR Gustar = to like Les gusta Le gusta A Te gusta Nos gusta Me gusta A mí A ti A él A ella A usted A
HelloHiWhat´s your name? My name´s…Good-bye Hola ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Hasta luego 1 (One)2 (Two)3 (Three)4 (Four)5(Five) UnoDosTresCuatroCinco.
VERBAL TENSES IN ENGLISH
BlackBlueBrown GreenOrange NegroAzulMarrónVerdeNaranja PinkPurpleRedWhiteYellow RosadoMoradoRojoBlancoAmarillo BallBalloonDollCar PelotaGloboMuñecaCarro.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
DOGCATHAMSTERFISHTURTLE PerroGatoHamsterPezTortuga RABBITSNAKEPARROTTARANTULAFERRET ConejoCulebraLoroTarantulaHurón.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Gustar = to like. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Hacer= to make or do Forms (yo is irregular) Hago Hacemos Haces Hacéis Hace Hacen.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
ClownMagicianAcrobatJugglerVendorTrapeze PayasoMagoAcróbataMalabaristaVendedorTrapecista Replacing lightbulbs Make people laugh Do tricksSellToss things.
PASADO SIMPLE: FORMACION DE ORACIONES
CountryPaís BrazilBrasil JapanJapón GermanyAlemania FranceFrancia MexicoMéxico CanadaCanadá NationalityNacionalidad BrazilianBrasileño JapaneseJaponés.
CookingListeningLaughingCryingPaintingPlayingReading CocinandoEscuchandoRiendoLlorandoPintandoJugandoLeyendo RunningDrinkingSleepingSwimmingTalkingWritingSinging.
I’m wearing brown shoes
L OS P ASATIEMPOS U NIT 3; W EEK 3 This is a continuation from Week 2 Objectives: -I can say what I am going to do (sport/activity) -I can talk and write.
1 Contenidos de la unidad My name is Jane • Los pronombres personales
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Prepared by Gema V. Rosales Calvo Can – Can’t. En inglés existe un grupo de verbos MODALES – muy usados en el lenguaje corriente – con el significado.
highteclearning.wordpress.com English II highteclearning.wordpress.com.
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
UNIT 5.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
Can/Can’t Grammar Reference Preparatore:Barbara Meloni.
saquen una hoja de papel
Modals of Ability and Possibility Modals of Ability: Can and Could; Be Able To Past, Present, and Future Ability Modals of Future Ability Grammar Sense.
Para hacer ahora Escriban los números en español: ,
Verb to be Present simple I am Ben. Verb to be affirmative Long form Short form I AM I´M YOU ARE YOU´RE HE IS HE ´S SHE ISSHE´S IT IS IT´S YOU ARE YOU´RE.
The FRAME Routine Subject Pronouns
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín

In this unit we’re going to learn how to make question and give information about abilities. Expressing them in affirmative and negative sentence. Also, short answer. En esta unidad aprenderemos como hacer preguntas y dar información sobre habilidades. Expresándolo en oración afirmativa y negativa. También, repuesta corta. Affirmative Sentences Negative Sentences CAN’T. SubjectModal VerbVerb (action)Complement SHECANPLAYTHE PIANO SubjectModal VerbNegationVerb (action)Complement SHECANNOTPLAYTHE PIANO

Questions No, she/he/they/you can’t. Affirmative Answer Yes, she/he/they/you can Negative Answer Modal VerbSubjectVerb (Action)ComplementQuestion mark CANSHE HE THEY YOU WE PLAYTHE PIANO THE GUITAR THE FLUTE SOCCER BASKETBALL ?

Can she play the guitar? Yes, she can