Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Advertisements

Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español de septiembre.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
Antes de empezar escribe una frase explicando adónde y cómo fueron estas personas; i.e. “I went to ___ on a ___.” 1) Oscar y Lourdes 2) Yo 3) La familia.
Lunes, doce de enero  Calentamientos  Terminar las entrevistas y presentar las diferencias y similitudes con sus compañeros.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
DO NOW: Solve each math problem
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Predict a possible conversation between the two teens by filling in the blanks. They just met. Gloria: _____. Me ____ Gloria. ¿Cómo te llamas? Jose: _____.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Semana de 2 de septiembre Monday 2 nd (no hay clase) Tuesday 3 rd – Libro 1-10, 1-13 (due Friday) – learn to say your phone number in Spanish (tomorrow)
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 16 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 16, 2015 What does it mean: Las 4 estaciones:__________________.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Write the following #’s in words
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Planner:  Review/Study  Para Empezar Test Fecha: veinticuatro de septiembre In class checklist: Test In class checklist: Test

NEWS LATE WORK WILL BE GRADED ON FRIDAYS. TUTORIALS TUESDAYS 3:50 – 4:30 WEDNESDAYS 8:00 – 8:40 OTHER TIMES POSSIBLE IF YOU SPEAK WITH ME. 7 TH GRADE GIRL’S VOLLEYBALL ROCKED BUSSEY LAST NIGHT!

Planner:  Review Greetings pg 2, 3, 4  Pg 8 Telling Time  Pg 3 Act 1, pg 5 #4  Pg 8 Act 11 – Write out the time in Spanish.  Tarea Worksheet Planner:  Review Greetings pg 2, 3, 4  Pg 8 Telling Time  Pg 3 Act 1, pg 5 #4  Pg 8 Act 11 – Write out the time in Spanish.  Tarea Worksheet  Tuesday - Worksheet  Wednesday - worksheet  Tuesday - Worksheet  Wednesday - worksheet Fecha: veintiuno de septiembre In class checklist: Have worksheet on corner of your desk to be initialed Mandatos Song Textbook Activities In class checklist: Have worksheet on corner of your desk to be initialed Mandatos Song Textbook Activities

Planner:  Preguntas Populares  The weather pg 18 & 19  Pg 19 Act #2, #3  Worksheet  Test Friday  Study for Test - Planner:  Preguntas Populares  The weather pg 18 & 19  Pg 19 Act #2, #3  Worksheet  Test Friday  Study for Test - Fecha: veintitres de septiembre In class checklist: Weather Terms Worksheet In class checklist: Weather Terms Worksheet

Planner:  Preguntas Populares  Read Tú vs Usted pg 5  Pg 6 Write the phrases and what they mean in English.  Song Activity Song Activity Planner:  Preguntas Populares  Read Tú vs Usted pg 5  Pg 6 Write the phrases and what they mean in English.  Song Activity Song Activity Fecha: veinte de septiembre In class checklist: Read pg 5 Mandatos (commands) pg 6 Song Lyrics In class checklist: Read pg 5 Mandatos (commands) pg 6 Song Lyrics

Planner:  Worksheet Review  Test Friday Para Empezar  Pgs  Los Mandatos  El Cuerpo  La Fecha  Greetings  Los numeros  El calendario Planner:  Worksheet Review  Test Friday Para Empezar  Pgs  Los Mandatos  El Cuerpo  La Fecha  Greetings  Los numeros  El calendario Fecha: veintitres de septiembre In class checklist: Worksheet Study Quietly In class checklist: Worksheet Study Quietly