Español 1----30.9.15 Students will be able to: Identify various numbers in Spanish by working cooperatively at their tables.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Matemáticas Objectives: You will be able to read and solve word problems in Spanish. You will be able to write solutions to word problems in Spanish.
Advertisements

YO SOY I am TÚ ERES You are (familiar) ÉL ES He is ELLA ES She is
Starts next Thursday, June 2nd
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
La pregunta: ¿Qué hace para ganar la atención de un camerero en los países hispanohablantes? Hoy es martes. La fecha es el 5 de noviembre La tarea: Memoriza.
¿Sabes qué? – jueves el 24 de abril
Español 1 Ven Conmigo Capítulo 1 ¡Mucho gusto!.
Escribe la edad que corresponde con el dibujo (Write the age that goes with the picture) Tengo.…………. años. Tengo …..…… años. Tengo …....…..
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
Español de septiembre. La Campana - Hoy es miércoles el 17 de septiembre de  Contesta (answer) en español:  1. ¿Cómo te llamas?  2. ¿Cómo.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Objectives Students will be able to politely greet one another using appropriate time phrases. Students will pronounce the alphabet correctly. Students.
Capítulo 1 Preguntas Orales
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
Fechas importantes 16 oct 14 No hay clases 17 oct 14 No hay clases 22 oct 14 FA: Vocabulario 23 oct 14 FA: gramática 24 oct 14 TC Lab (bring headphones)
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Entreguen la tarea al escritorio. Agenda A la campana 53- Objetivo/bienvenida Repasar la hora y.
ALC 6 Pueden usar el mapa. Vas a leer nueve frases que indican la nacionalidad, el país de origen de una persona, de personas que hablan español de Sud.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Objetivo I have 10 minutes to finish gathering information about las danzas. I can listen to a song and fill in the missing words. I can learn about a.
Test Repaso/Review Section 1.2
Español Agenda : 1°--Calentito ---Estudia con un/una compañero/a de clase. 2°--- La prueba 3°--- Vocabulario nuevo con introducciones 4°---Éste.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Los Saludos Hola Hello Buenos días Good day Buenas tardes
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Repaso de Prueba #2 Español 1A. Translate to English: La pizarra The chalkboard.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Vámonos minutos 1) Escribe la fecha y el objetivo : Hoy es el 25 de septiembre del Objetivo: I can use numbers 0-31 in various ways Complete.
Vocabulario de Capítulo 1:
Welcome to Spanish 1 With Mrs. Villamil !.   Agenda  Campus Procedures  Syllabus  Quien Soy lunes, 25 de agosto 2014.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Ejercicio #8: Put the following words in order: –Al puedo baño ir? –Siento lo –Columbia de soy –Entiendo no –Se comó dice español en ? –Significa qué?
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
DLT: I can identify numbers 0-31 in Spanish.. 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99  10  Cero  Uno  Dos  Tres  Cuatro  Cinco  Seis.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
ALC 4. Escribe los meses del año. ALC 4 Lunes el 30 de agosto.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
TRINA MOBERG Me gusta jugar con los libros Día cinco.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Spanish 2 – BOY Review S1 Hola Basic Greetings Hola.
Review for the Preliminary test What have we learned?
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
B E L L W O R K 27 – 31 de enero 1, 2, y 5 horas.
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Español Estudiantes van a hacer: Investigar los adjetivos para describir otras personas.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
Español 3 el imperfecto día tres. Hagan Ahora. Hoy es MARTES, el DIECINUEVE de NOVIEMBRE del año dos mil TRECE Write the sentence out, and then fill in.
Proposito # 2: ¿Cómo repasamos las fechas y los numeros?
Los Números p. 7.
Writing Practice for Basic Conversation Test
Transcripción de la presentación:

Español Students will be able to: Identify various numbers in Spanish by working cooperatively at their tables.

Agenda ▪ 1. Calentito ▪ 2. Los números (loteria) ▪ 3. Introducciones ▪ Tarea: Estudia el vocabulario

Calentito— ▪ Escriba el número ▪ 1. dieciocho ▪ 2. veintisiete ▪ 3. catorce ▪ 4. cinco ▪ 5. trece

Calentito Fill in the conversation with the missing words that fill the blanks #1-4. Marta: ¡Hola! ¿Cómo te llamas? Marcos: ¡Hola! Me llamo Marcos. ___________ (1.) Marta: _______________ (2.) Marta. Yo soy de Baltimore. ¿De dónde eres? Marcos: ___________ (3.) Salisbury. Lo siento (I’m sorry) pero (but) yo tengo clase en 1 minuto. Tengo que irme. Marta. Está bien. _____________ (4.).