Escribir un Cuento Original para tu amiguito 1. Introduce the character (tu amiguito) and describe him or her 2.Establish a problem including: -How he.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
IR A + INFINITIVO Use IR A + INFINITIVE to show what someone is GOING TO DO in the FUTURE.
Advertisements

Spanish 2 Honors Grammar Notes
El Verbo - Ir “To Go”.
The Verbs “to Be” Ser Estar Soy Somos Estoy Estamos Eres Sois Estás
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
El coyote y el cuervo A.1.
Vocabulario – Chapter 4B
Los verbos en español Una introducción.
Vocabulario Hay una esponja… …que se llama Vive en una casa
¿Te toca lavar los platos?
Yo voy Tú vas él va ella va usted (Ud.) va ir a... Nosotros vamos
¿Qué te gusta hacer. What do you like to do
Conjugating AR Verbs EspaÑol 1.
Mandatos informales negativos
Preguntas de conversación
Ch 1A p.46 Level 1 ¿Qué te gusta hacer?. bailar cantar.
SER v. ESTAR.
Spn I AR Talking about what you like to do Bailar Cantar Cuidar a tu hermano/a Descansar en el parque Dibujar Escuchar música.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
¿Quién eres? Who are you?.
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
El Verbo Tener Español 2 – Lección Preliminar. Tener  In Spanish the verb tener means to have.  Example: Yo tengo un libro. I have a book.  We use.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
el 17 de septiembre la actividad del timbre
Expressions Using “Tener” - and - ¡Qué…! In explanations P. 237 Realidades 2.
¿Qué te gusta hacer?.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
El repaso c1g2 esp. 2. Parte A:  1. tengo  2. pensamos  3. gustan  Why is it “gustan” and not “gusta”?  4. tengo  5. gusta.
Realidades 1 – Capítulo 1A
CLÁUSULAS ADJETIVALES
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Who Wants to be a Millionaire $1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000.
Essential Question: How do I talk about what I like and do not like to do in Spanish?
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
TPRS Vocab Practice/ Set C
 Asking for Information  Question Words  Palabras Interrogativas.
Español 2 22 de noviembre y 2 de diciembre de 2013.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
Expressions using “tener” and ¡Qué…! in exclamations P. 237 Realidades 2.
Expresiones con el infinitivo
Antes del examen.. querer Yo _____________ comer galletas para el almuerzo. querer quer quier quiero.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Like to do…Want to do …Going to do…
Tener.
Gustar (to be pleasing to) a.k.a. ‘to like’
Dibujar. Montar en bicicleta Nadar Cantar Esquiar.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?. bailar.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like” 10/11/2015 Ema Mateica Sosa - TL Hanna.
Dibujar.
1-1A Los verbos Bailar ver la tele(visión) Escuchar música.
Preguntas y respuestas
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
English Lesson 4.
Estudia..
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
4B – DAY 3. Label the following pictures in Spanish: la fiesta el baile ir de pesca el partido ir de cámping jugar al béisbol.
Cap í tulo 1A ¿Qu é te Gusta Hacer? What do you like to do? We will be learning about: Verbs in the Infinitive form Saying what you like – Me gusta and.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Transcripción de la presentación:

Escribir un Cuento Original para tu amiguito 1. Introduce the character (tu amiguito) and describe him or her 2.Establish a problem including: -How he or she is feeling (Tiene miedo….) -Why (porque piensa que un monstruo vive debajo de su cama.) -What he or she is going to do about it. (Quiere vivir en una casa diferente. Busca una casa nueva.) 3.Character goes to 2 places in attempt to solve problem 4.At 3rd location the problem is resolved in a positive way. 5.Conclusion (how the character feels should be included here)

Está triste porque.. Está enojado porque… No está feliz porque… Está muy cansado porque… Tiene mucha hambre… Tiene mucha sed (thirsty)… Tiene miedo porque… Tiene mucho frío y….

No le gusta su bicicleta su hermano hablar en clase

Quiere tener… comer… ser (to be)… tocar bien un instrumento ir a…. sacar buenas notas…

No puede bailar cantar hablar … nadar jugar

Esta atrapado y…. Esta perdido (lost) y… necesita escapar de… encontrar… llamar(call)… comprar….. buscar… estudiar….

Piensa que no tiene amigos hay un monstruo….