Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Palabras de la Sala de Clase Words for the Classroom
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
¿SER O ESTAR? SER and ESTAR are irregular verbs in the present tense. Both mean the same in English to be. So, when do we use them? SER To describe a person.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Qué representan los símbolos? Habla con tu pareja - 3 minutos!
Las Descripciones Físicas
Para empezar - Tarsia. dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco veintiséis veintisiete.
FRASES ÚTILES 2. ESCUCHEN – LISTEN 3. ESCRIBAN - WRITE 4.LEAN - READ
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
COMMON PHRASES in the classroom
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
MORE CONVERSATION TOOLS
Calentamiento (warm-up)
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
REPASO-TIME It’s 5:30 ___________________________ At 7:40 ____________________________ It’s noon. __________________________ What time is it? _____________________.
Warm Up, el jueves, el 6 de septiembre
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Repaso de todo. Way to greet  hola  Buenos días.
Las preguntas personales 2 grado
Verbos irregulares ESTAR=to be. El verbo ESTAR Use ESTAR: 1)to tell how someone feels: Yo estoy cansado. 2)Where someone or something is located:El sacapuntas.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Survival Spanish – SPA II y III
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Expresiones útiles para la clase de español
Expresiones para la clase de español
El español en clase. By Hayley F 8p.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Las expresiones de la clase
¿¿¿Las preguntas??? Questions???.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Preguntas y respuestas
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Write clues to say in Spanish where each item is. 1.La mochila…. 2.El libro… 3.El escritorio… 4.La calculadora… 5.El cuaderno… 6.La pizarra (board)… 7.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Expresiones en la Clase. Escuchen Miren Escriban Copien Respondan/Contesten Hablen en español Estudien Repasen Levántense Siéntense.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Frases Importantes para la clase de español
Expresiones de la Clase
Things a student might say
Transcripción de la presentación:

Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz Las Frases Necesarias Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz

Las frases necesarias. Parte#1 Estudia study ¿Dónde está el baño? Where is the bathroom? ¿Qué escribo? What do I write? ¿Qué tengo que hacer? What do I have to do? Dónde está el sacapuntas? Where is the pencil sharpener?

Las frases necesarias. Parte#2 ¿Dónde puedo encontrar comida? Where can I find some food? ¿Qué dijo __name__? What did you say? ¿Qué hora es? What time is it? Felicitaciones Congratulations No entiendo I don’t understand No comprendo

Test yourself! Read or listen to the English phrase and say the Spanish translation. Where is the bathroom? Where can I get some food? What did you say? Where is the pencil sharpener? What do I have to do? What time is it? Congratulations! Study! I don’t understand!