Review and quiz. Vámonos Write out and complete the sentence with either a pronoun (Yo, Ella, etc.) or a conjugation (soy, es, etc.) 1) ________ son doctoras.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡AY, CARAMBA! Juego para 1.1. PRACTICE WITH SER Sra. McDonald y Sra. Anderson (maestras) La Sra. McDonald y la Sra. Anderson son maestras.
Advertisements

Spanish 2 Honors Grammar Notes
Write a complete sentence using the subjects and adjectives provided.
Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
Ser = to be. Ser – to be Singular Singular 1) Yo soy = I am 1) Yo soy = I am 2) Tú eres =You (fam.) are 2) Tú eres =You (fam.) are 3) Ud. es = You (for)
U1E1 U1E1 En Español saludos el verbo ser “to be” Bienvenido a Miami.
¡AY, CARAMBA! Juego para 1.1. PRACTICE WITH SER  Sra. McDonald y Sra. Anderson (maestras)  La Sra. McDonald y la Sra. Anderson son maestras.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Gustar- To like (to please)
The Verb SER. SER ■ The verb SER means “to be” ■ In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. ■ Changing a verb form so that.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Hoy es lunes, el 6 de octubre. Esponja: ¿Qué significa? 1. La chica 2. El estudiante 3. Hombre 4. Mujer 5. Señora 6. Una casa.
Español 1 - Unidad 2/Etapa 2. Permanent Condition Temporary Condition.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Unit Test Review. ¡Vámonos!  Write the correct form of the adjective with each noun  La chica __________ (alto)  El estudiante _____________ (guapo)
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Me llamo ___________ Clase 802 La fecha es el 26 de noviembre del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 3 oraciones.
Hoy es el 26 de agosto Hoy es martes 1. Bell work 1. What is the difference between usted and tú? Come up with three examples of both 2.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
CALENTAMIENTO Completa las oraciones con el artículo definido correcto y la forma correcta del adjetivo. Ella es ______ estudiante __________ (serious).
¡REPASAMOS! DIRECT OBJECT PRONOUNS: ME-meNOS-us TE-youOS-you all Spain LO, LA- heLOS, LAS- them sheyou all you formal it.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Presentaciones Mucho Gusto.
Repaso de los verbos del Español 1 Combine the subject and verb to make a sentence.
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Los pronombres y el verbo SER.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Ser Materials:. Vámonos Write out and complete these sentences: 1. To talk to your sister, use _________. 2. To talk about your aunt, use ________. 3.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Vámonos Write out the sentence with the correct form of “ser”. 1) Yo ______ de Puerto Rico. 2) Nosotros _____ de Nicaragua. 3) Marta _______ es España.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Repaso para el examen de capitulo 1B. Use the definite article el, la, los, las calculadora La.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Repaso - Using ser, personal pronouns and adjectives with sentence construction REVIEW FROM UNIDAD 1A/B.
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
The verb “ser” “Ser” means “to be” We’ve already seen forms of it used in some phrases:  Yo soy Señora Kobs.  ¿Quién es? “To be or not to be.”
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Vámonos Verbal Vámonos: 1) Tell me your age in Spanish 2) Tell me (in a complete sentence) a personality or character trait in Spanish (ej: I am short,
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ESPAÑOL 2: RESPASO DEL AÑO PASADO. LET’S BEGIN WITH PRONOUNS! SUBJECT PRONOUNS take the place of the subject (noun) of the sentence. Yo Tú Él / Ella /
Vámonos 1)Leticia ____________ la cena. (servir)
Spanish Verb Conjugation
2.2 people. Vámonos (verbal!) Escribe las preguntas y responde en español: 1) ¿Cómo estás? 2) ¿De dónde eres?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Unidad 5 lección 1. Las formas del verbo SER (to be)
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
Hoy es lunes, el veintiocho de abril. La Meta: ¿Quién es? Hagan Ahora: Completen página 4 de los paquetes. Tarea: Write the subject pronoun chart 6 times.
Transcripción de la presentación:

Review and quiz

Vámonos Write out and complete the sentence with either a pronoun (Yo, Ella, etc.) or a conjugation (soy, es, etc.) 1) ________ son doctoras 2) El chico _____ maestro. 3) _____ eres policía. 4) Nosotros ______ amigas. 5) _____ soy estudiante.

Ser: To be YosoyNosotrossomos IamWeare Túeres You (informal)are Él/Ella/UstedesEllos/Ellas/Ustedesson He/She/You (formal) isThey (m.)/They (f.)/You allare

Un repaso: Leer Yo soy una doctora en Atlanta Children’s Hospital. El hospital es en Fulton County. Yo soy de Panamá, originalmente. Vivo en Morrow. Mi padre es de Panamá y él vive en Florida. Él es un cocinero. Me gusta Atlanta mucho, pero me echo de menos (I miss) a Panamá también.

Un repaso: escribir Abre sus libros a p. 36, actividad 11. Explica quiénes son las personas y de dónde son ellos. You will have to make up their origin! Ejemplo: Francisco/estudiante Francisco es un estudiante. Él es de Texas.

¿Preguntas? Use this time to finalize review before the quiz.

La prueba... Grade cam ID ready!