FACTORES PARA CONVERTIRSE EN UN BIBLIOTECARIO CON ÉXITO Mesa redonda

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Vamos a viajar!.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
EVOLUCIÓN E IMPACTO ACADÉMICO - BIBLIOTECAS Dr. Jesús Lau Introducción a la Bibliotecología Febrero 21, 1999.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Stem-Changing Verbs.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Catalina Albizu Liberty High School El Mes De La Herencia Hispana.
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
COMMON PHRASES in the classroom
AntDragonflyGrasshopperCockroachBee HormigaLibélulaSaltamontesCucarachaAbeja ButterflyFlyBeetleWingsAntennae MariposaMoscaEscarabajoAlasAntena.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
LOS PAISES HISPANOS Y SUS CAPITALES.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Hace + Time Expressions
¿Cuánto sabes ahora sobre el 5 de mayo? How much do you know now about 5 de mayo?
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Repaso para el examen. 6 de mayo del 2013 Ser/Estar Jeopardy!
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
1st semester exam review. Translate Hello, how are you?
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Thank you for taking my classes
Necesitar y Querer. You will use the verb NECESITAR (to need) yo necesitonosotros necesitamos tú necesitas él ellos ella necesitaellanecesitan ustedustedes.
EL ODIO DE SANGRE Situaciones 1- 4 El Salvador Instrucciones Una persona de cada equipo va a competir para ganar el turno para la ronda. La primera persona.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
The future tense How do we use it? How do we write it? When do we use it?
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
QUÉ PROFESIONISTA REQUERIMOS Reflexión curricular IX Coloquio Internacional de Tecnologías Aplicadas a los Servicios de Información Acceso Abierto a la.
Practiquen en sus Apuntes In your apuntes you wrote down a ‘trabalenguas’ you are interested in for extra credit. Take a moment to practice your trabalengua.
Calentamiento Hoy es _________________________  Copia lo siguiente (the following): Shakira es una cantante colombiana. Es de Baranquilla. Antonio Banderas.
Jeopardy El horario Actividades ClasesAdjetivos Pronombres Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en los ratos libres? Pregunta del día: ¿Qué haces después de clases? Pregunta de la unidad: ¿Qué hacen todos en.
Preguntas y respuestas
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Etapa 4.2 p  Conditional of HABER + past participle habría comidohabríamos comido habrías comido habría comidohabrían comido.
COMMON ISSUES, RECRUITMENT, AND MENTORING Jesús Lau, Ph.D Universidad Veracruzana Library Director / On UACJ sabbatical leave,
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
Preguntas de Unidad 2 Español 1 Spanish 1 Unit 2 Questions.
By: Cory Kubrak. National Hispanic Heritage Month is celebrated from September 15 to October 15, and is dedicated to all of the great Hispanics who have.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
El clima En la clase El calendario La hora Saludos y despedidas
Speaking Activity MODAL AUXILIARY VERBS. Name something you can do.
¿Vendedor, cúanto cuesta? SEÑOR SMITH 3 DE FEBRERO DE 2016.
Los Adjetivos Possessivos
Frases Importantes para la clase de español
Hagan Ahora Escriban al menos 3 ideas sobre este tema:
Cancún Por Nori.
Cómo responder a las preguntas
Martes el 23 de febrero.
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
Saber vs. conocer p. 170 © K. Kiely 2014.
Preguntas y respuestas
Question Words.
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Transcripción de la presentación:

FACTORES PARA CONVERTIRSE EN UN BIBLIOTECARIO CON ÉXITO Mesa redonda Coordinador: Jesús Lau, UACJ XXX Jornadas Mexicanas de Biblioteconomía Morelia, Michoacán mayo 6, 1999

PARTICIPANTES Charlene Baldwin, UCR, California Guadalupe Carrión CUIB-UNAM, México Judith Field, WSU, Illinois Suzi Hayes, Presidenta de SLA, EUA Sarah Long, Presidenta electa ALA

¿Cómo se define el éxito profesional en un bibliotecario? PRIMERA PREGUNTA ¿Cómo se define el éxito profesional en un bibliotecario?

SEGUNDA PREGUNTA ¿Qué factores se consideran determinantes para tener éxito profesional?

TERCERA PREGUNTA ¿Cuál es el camino más corto para ser un bibliotecario con éxito profesional?

¿Cómo se mediría el éxito profesional en un bibliotecario? CUARTA PREGUNTA ¿Cómo se mediría el éxito profesional en un bibliotecario?

PANEL: WHAT ARE THE FACTORS THAT MAKE A LIBRARIAN SUCCESSFUL? Coordinator: Jesús Lau, UACJ XXX Jornadas Mexicanas de Biblioteconomía Morelia, Michoacán, México May 6, 1999

PARTICIPANTS Guadalupe Carrión, CUIB-UNAM, México Charlene Baldwin, UCR, California Judith Field, WSU, Illinois Suzi Hayes, Presidenta de SLA, USA Sarah Long, Presidenta electa ALA

¿How do you define professional success? FIRST QUESTION ¿How do you define professional success?

¿What are the factors that conduct to success? SECOND QUESTION ¿What are the factors that conduct to success?

¿What is the shortest road to have professional library success? THIRD QUESTION ¿What is the shortest road to have professional library success?

¿How would you measure professional success in a librarian? FOURTH QUESTION ¿How would you measure professional success in a librarian?