HOY ES EL 10 DE AGOSTO Hoy es lunes. BELL WORK  1. Las chicas _____________(wear) unas blusas _____________. (red)  2. El chico _____________(has) los.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos: llevar y ponerse
Advertisements

There are four words in Spanish that mean “the”.
Saint Peter Claver, SJ "We must speak to them with our hands before we try to speak to them with our lips."
I CAN DESCRIBE DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES TO DESCRIBE GENDER OF NOUNS.
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Los colores blanco amarillo negro rojo violeta rosa marrón azul verde
Me gusta llevar… No me gusta llevar… Yo llevo… Ella lleva… Él lleva……
Kennesaw Mountain High School Spanish I Sr. Mieles Spring 2008.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
La Ropa.
Warm up 3.1 It is 4. Yo _____ una persona alta. (ser) It is 5:30.
¿Cómo eres? What are you like?.
Los Colores ¿De qué color es?
La Ropa.
Regular "ar" Verbs.
La ropa y los colores.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
La Ropa. Suéter/jersey Camiseta Camisa Pantalones.
Description of Celebrities
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
La Ropa.
Definite Articles, el, la, los, las
Definite Articles, el, la, los, las = The
La Ropa. Los Colores Marrón/marrones - brown Negro/negra/negros/negras - black Blanco/a/os/as – white Azul/azules - blue Rojo/a/os/as.
Definite and Indefinite articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
La Ropa. Mi hermana siempre lleva un anillo. Yo llevo unos guantes.
Los Adjetivos Demonstrativos (Demonstrative Adjectives)
CALENTAMIENTO Escribe el artículo indefinido correcto.
Using Adjectives to describe number.
La Ropa y Los Accesorios
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
Noun-Adjective Agreement
Noun Adjective Agreement!!!
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
La Ropa.
There are four words in Spanish that mean “a” or “an”. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Adjectives p. 8 Avancemos 2 Adjectives Remember that adjectives describe people, places, and things.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
LA ROPA.
 Este vestido es rojo.  This dress is red.  Estos zapatos son caros.  These shoes are expensive.  Esa falda es corta.  This skirt is short.  Aquellas.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Artículos definidos Definite articles Copy. Definite articles In Spanish, the definite article has 4 forms, depending on whether the noun is masculine,
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Los Adjetivos Demonstrativos
HOY ES EL 11 DE AGOSTO Hoy es martes. BELL WORK  ¿Cómo eres? ¡Escribe 5 o 6 cosas todo sobre ti! Yo soy muy impaciente y simpática. Me gusta comer y.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
La Moda La ropa.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Hoy es lunes el cuatro de enero SWBAT recognize clothing vocabulary and use the verb llevar to discuss what they are wearing. HAGAN AHORA: Match the pictures.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Los adjectivos. En inglés The red car. The green shirt. The small desk. fatThe fat man. The l o n g river. ***The adjective is before the verb.
Unidad #2 All Around the world Los Artículos Definidos and Indefinidos.
Some Irregular Verbs. You have already learned how to conjugate regular –ar verbs in the present tense. Today you will learn how to conjugate the following.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
¿Cómo estás hoy?. ESTAR= to be (feelings) You must conjugate ESTAR for whoever you’re talking about. yonosotros túx Él, Ella, Usted Ellos, ellas, ustedes.
 An adjective describes these nouns:  People  Places  Things  Ideas.
1 u1.2 Noun and Adjective Agreement.  1. In Spanish, the adjective usually comes after the noun.  Ejemplo: The young boy. El chico joven.
La Ropa Me gusta llevar… No me gusta llevar… Yo llevo… Ella lleva… Él lleva……
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Indefinite Articles.
Transcripción de la presentación:

HOY ES EL 10 DE AGOSTO Hoy es lunes

BELL WORK  1. Las chicas _____________(wear) unas blusas _____________. (red)  2. El chico _____________(has) los ojos ___________. (blue)  3. Yo ______________ (have) 15 años.  4. Ellos ___________ guapos y _________________. (intelligent) LLEVAN ROJAS TIENE AZULES TENGO SON INTELIGENTES

¿DE QUÉ COLOR ES TU_____________?  CAMISA?  CAMISETA?  CHAQUETA?  GORRA?  BOLSA?  FALDA?  VESTIDO?

¿DE QUÉ COLOR SON TUS_____________?  Zapatos?  Calcetines?  Pantalones?  Jeans?  Pantalones cortos?

ADJECTIVES TO DESCRIBE NOUNS:  Remember that adjectives describe nouns, and that they must match GENDER, and NUMBER of the nouns they describe. Adjectives FOLLOW the nouns in Spanish.  El chico guapola chica guapa  El chico pacientela chica paciente  Los chicos guaposlas chicas guapas  El chico trabajadorla chica trabajadora  Los chicos trabajadoreslas chicas trabajadores

¿DE QUÉ COLOR SON LOS ZAPATOS?

¿DE QUÉ COLOR SON LOS CALCETINES?

¿QUÉ LLEVA LA MUJER?  La mujer lleva….

¿QUÉ LLEVA EL CHICO?  El chico lleva…

¿QUÉ LLEVAN LAS MUJERES?  Las mujeres llevan….

¿QUÉ LLEVAN LOS HOMBRES?  Los hombres llevan…

SER VS. ESTAR They both mean “to be”

SER USAGES  C haracteristics – long term (*24 hour rule) ie…Paco es joven.  N ationality ie…Marta es mexicana.  O rigin (*de) ie…Pancho es de Guatemala.  T ime ie…Son las tres y media.  E quivalance (*noun = noun) ie…José es estudiante.

ESTAR USAGES  C haracteristics – short term (*24 hour rule) ie…Paco está cansado.  L ocation ie…Marta está en casa.  O ngoing action  ie…. Estoy leyendo.  H ealth ie…Pancho está enfermo.

PRACTICA  Ella _________ en la biblioteca.  Nosotros __________ estudiantes.  ¿Tú ______ enferma hoy?  Yo no __________ cansada.  El chico no _________ inteligente.  Ustedes ________ de Chicago.  Usted _______ frío, ¿no?  No _________ las ocho de la noche. está somos estás estoy es son está son

ESTOY ESTOY ES ES ES ESTOY

SAQUEN UNA HOJA DE PAPEL ESCRIBAN LOS NUMEROS 1-10

¿CÓMO ES? VS. ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

¿CÓMO ES? ¿CÓMO ESTÁ?  Es…  Está…

SER VS. ESTAR SAQUEN LOS MARCADORES 

UNA HOJA DE PRACTICA  d8f-a fcee26d d8f-a fcee26d

TAREA  PONGAN UNA FOTO POR TWITTER Y ESCRIBAN COMO ES LA PERSONA Y COMO ESTA EN LA FOTO. COMO LO HICIMOS EN LA CLASE.