Español Mi mundo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Opiniones Unidad 3, Lección 1
Advertisements

Una mujer un hombre.
School Subjects las clases.
El condicional I. Diálogo dirigido en parejas
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
Bellwork Copy your DLT I can translate vocabulary so I can describe what I have and what I need. Puedo traducir el vocabulario así que puedo describir.
Talking about your likes and dislikes!
VERB “TO HAVE”.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Expressing Posession in Spanish
Los días de la semana Days of the week.
Everything in the garage is mine! With Miss Remotely Angry Lightening Bulb.
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…
POSSESSIVE ADJECTIVES
TAREAS INGLES De Noviembre.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.

Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Español de febrero.
Español Mi mundo. FranciaEspaña peruano(a) Chinajaponés chino(a)Alemania estadounidense EscociaInglaterra Japóninglés(a)francés(a)español(a)alemán(a)
How am I doing? 1.Bigger numbers (20 – 100+) 2.Time expressions (once a week etc..) 3.8 verbs about using technology 4.Putting those 8 verbs into different.
El reglamento de la casa
_____ (your, fam.) libros están en la mesa.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
SER = to be. SER IS USED TO TALK ABOUT: 1.Who someone is 2.Origin (where someone is from) 3.Time, date, day Elena es mi amiga. Yo soy de Burlington. Mañana.
Apuntes el 27 de abril Las expresiones positivas y negativas (Positive and negative expressions)
We have had a mission... Some of the things that you have done… I have travelled. This adventure has been… You have gone. Nosotros hemos tenido una misión.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Tema 4: It will be a great party / Será una fiesta genial Tema 4: It will be a great party / será una fiesta genial Elaboración propia.
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Adjetivos posesivo s. S P My mi and mis Your tu (inf) and tus his her its their su and sus your our nuestro/a and nuestros/as your (in Spain) vuestro/a.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Palabra del día : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 2 – 8/17 – 8/21. 1 – la tarde – 2 –
¡LOS COLORES!.
Comments & Responses Spanish Comentarios y Respuestas.
CHISPAS 1 st year SANDRA’S RED SHIRT  La camisa roja de Sandra 10/27/
Possessive Adjectives  In Spanish there are NO apostrophes.  You cannot say, for example, Jorge’s dog, (using an apostrophe)
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
Adjectives Spanish One ch.2.
Community & Neighborhood Essay Common Errors. Con mi conmigo = with me contigo= with you (tú)
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
El pluscuamperfecto What do you use when something happened in the past before another action in the past? Did you clean your room yesterday? No, my mother.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Spanish 9 Introductions! Students, Teacher, and the Material.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Rule #1 Subject NO verb. Laura no es … Yo no quiero … Ella no quiere … A mi no me gusta …
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
¿Lógico o ilógico? 1.Vamos al supermercado para comprar fruta. 2.Voy a la tienda de equipo deportivo para comprar un sello. 3.Voy a la biblioteca para.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Preterite: Beginning and Ending of an Action When talking about the beginning or ending of an action in the past, use the preterite The following verbs.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Double click on the stars so you can type your answer in red.
Transcripción de la presentación:

Español Mi mundo

My mother was half English and I’m half English too England, Half English My mother was half English and I’m half English too I’m a great big bundle of culture tied up in the red white and blue I’m a fine example of your Essex man And I’m well familiar with the Hindustan Cos my neighbours are half English and I’m half English too My breakfast was half English and so am I you know I had a plate of Marmite soldiers washed down with a cappuccino And I have a veggie curry about once a week The next day I fry it up as bubble and squeak Cos my appetite’s half English and I’m half English too Billy Bragg Play them this verse of the song. Perhaps at this point just ask them to suggest what the theme of the lesson might be?

Tu pizza es italiana y tu couscous argelino Tu democracia es griega Tu Cristo es judío Tu coche es japonés, Tu pizza es italiana y tu couscous argelino Tu democracia es griega Tu café es brasileño, Tu reloj es suízo, tu camisa es india Y tu radio es coreana, Tus vacaciones son turcas,tunecinas o marroquís Tus números son árabes, tu escritura es latina Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero. Read this poem out to the class clearly and slowly, clicking to bring the pictures on individually to support understanding of each line. Worth perhaps eliciting what the previous song and this poem have in common? Then tell them that they are going to need to be ACTIVE and noticing and use their memory skills as you are going to read the poem to them again, given them 2 mins to read it again to themselves and then give the a version with gaps for them to put back together. Flick forward to show them what their task will look like.

tunecinas brasileño judío japonés india italiana argelino turcas Tu Cristo es _______ Tu coche es ________ Tu pizza es ___________ y tu couscous ________ Tu democracia es ________ Tu café es _____________, Tu reloj es _______, tu camisa es _______ Y tu radio es ____________, Tus vacaciones son _______, _________ o ____________ Tus números son __________, tu escritura es _________ Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero. judío japonés india italiana argelino turcas árabes griega Give this slide out to the class and ask them to try to put it back together from memory. suizo coreana francesas latina

tunecinas brasileño judío japonés italiana judío argelino japonés Tu Cristo es _______ Tu coche es ________ Tu pizza es ___________ y tu couscous ________ Tu democracia es ________ Tu café es _____________, Tu reloj es _______, tu camisa es _______ Y tu radio es ____________, Tus vacaciones son _______, _________ o ____________ Tus números son __________, tu escritura es _________ Y… tu reprochas a tu vecino el ser extranjero. japonés italiana judío argelino japonés griega india brasileño italiana suizo india argelino coreana turcas turcas tunecinas francesas árabes árabes griega Go through the answers with them. Ask additional questions in TL like ‘por que es italiana y no italiano’ to see how much they are noticing about the gender & number agreements. latina suizo coreana francesas latina

Use this slide just as a backdrop to explain/model how our worlds are made up of a huge number of different country influences. Perhaps put a few of your own pictures over the top e.g. your own car and where it comes from. Explain that their task is going to be to make a display collage of themselves and their world. They can use computers or just draw and label OR cut from a magazine. Give them an A5 copy of the model phrases. NB: MAKE CLEAR THAT THE FORMAT FOR THIS USES COUNTRIES – MY …….IS FROM….+ COUNTRY Refer them to p.17 booklets and encourage them also to use their dictionaries.

Mis zapatos son de _______ Mis vaqueros son de_______ Mi IPod es de ___________ Mi equipo de música es de________ Mi coche es de ____________ Mi televisión es de _____________ Mi ordenador es de __________ Mi comida favorita es de ___________ Mi osito es de ___________ Mi fruta favorite es de __________ Mi mundo