Los verbos Stem Changing. Los verbos de lunes- miércoles poder, empezar, pedir, almorzar, entender, y repetir. Poder- to be able to Empezar- to start.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Juguemos con los verbos
Advertisements

Verbos con Cambios de Raíz
Stem Changing Verbs Realidades 2 Chapter 1A.
Stem-Changing Verbs e  ie e  i o  ue u  ue.
Hoy es lunes, el 31 de octubre de Yo Puedo: Identify and conjugate e i stem changing verbs in the present tense. La Entrada – Usa los siguientes.
Realidades 2 Los verbos con un cambio ortográfico Capítulo 1A
Verb conjugation in spanish
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. Objetivo Puedo usar verbos de stem changing correctamente.
Stem-Changing Verbs E-I Spanish I Chapter 5-1. Info Drop –ir ending Change the E that closest to the ending Conjugate as normal Stem-Changes in all forms.
Mi escuela- la vida escolar
Verbos radicales (Stem-Changing Verbs)
Stem-changing verbs.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
1 Present Tense conjugations of regular –ER/IR verbs Los Verbos Regulares.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
Stem Changing Verbs Español 1.
Stem-changing Verbs. OMG... I LOVE these verbs! Espanol 2 – 1A.
1 Present tense conjugations of regular – ER & IR verbs Los Verbos Regulares.
DÍA 5 BELL WORK P.10 Actividad 9- “Tus Amigos”. ACTIVIDADES P.11 Actividad 11- “Es de…” En parejas Entonces- verbalmente con la clase Write a script with.
STEM CHANGERS e->ie o->ue e->i (inside the boot)
Los verbos de cambios radicales Español II. How do you conjugate a regular present-tense verb? 1.Take off the -ar, -er, -ir 2.Now you have the stem 3.Find.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Stem-Changing Verbs Capítulo 1A. almorzar (ue) almuerzo almuerzas almuerza almorzamos almorzáis almuerzan to have lunch.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Stem-changing/irregular/-ar verbs
Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22 Standard and objective Standard 1.2-Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Stem Changing Verbs Español II – p. 27,40.
Stem Changing Verbs (o-ue) (e-ie) (e-i) (u-ue). o-ue.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Stem Change Verbs.
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
2nd sixweeks Calentamientos
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
En Español…: The stem of the verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings –ar,-er, or –ir. For example, the stem of almorzar.
Realidades 2 Stem-Changing Verbs Study Guide Capítulo 1A.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
La escuela- “Mi vida escolar”
Los verbos de cambio radical del Presente
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ESPAÑOL 1, el 4 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
The Present Tense of Stem- Changing Verbs: e  ie, o  ue.
ER/IR verb conjugations. Do you remember how to conjugate “ar” verbs? Review with “cantar”… Yo Tú Él/Ella/Usted Nosotros/Nosotras Ellos/Ellas/Ustedes.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Gramática • Repaso Stem-changing verbs 1A-.
Tema 1 Tu día escolar.
Stem-changing Verbs review. La clase (empezar) a las ocho quince. empieza.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
“NOSOTROS, NOSOTRAS O UDS.” FILL IN THE BLANK WITH THE CORRECT SUBJECT PRONOUN 1.Sam y yo ____________ 2.Veronica y yo(f) _____________ 3.Nate y tú ________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Cuento No. 5 Había una chica que quería ser famosa. There was a girl that wanted to be famous. Trató de ser modelo y presidenta pero no pudo. She tried.
Español 1 El 17 de Febrero Qué aprendemos en ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario (ch.4)  Conjugar “Shoe.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Stem-Changing Verbs ¿Cómo te va? Unit 6. Reviewing Regular Verbs What is an infinitive verb? An infinitive verb, is a verb that has not been conjugated.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

Los verbos Stem Changing

Los verbos de lunes- miércoles poder, empezar, pedir, almorzar, entender, y repetir. Poder- to be able to Empezar- to start Pedir- to ask Almorzar- to eat lunch Entender- to understand Repetir- to repeat

Poder Yo- puedo Tú- puedes Él/Ella/Usted- puede Nosotros- podemos Ellos/Ellas/Ustede s- pueden

Empezar Yo- empiezo Tú- empiezas Él/Ella/Usted- empieza Nosotros- empezamos Ellos/Ellas/Ustede s- empiezan

Pedir Yo- pido Tú- pides Él/Ella/Usted- pide Nosotros- pedimos Ellos/Ellas/Ustede s- piden

Almorzar Yo- almuerzo Tú- almuerzas Él/Ella/Usted- almuerza Nosotros- almorzamos Ellos/Ellas/Ustede s- almuerzan

Entender Yo- entiendo Tú- entiendes Él/Ella/Usted- entiende Nosotros- entendemos Ellos/Ellas/Ustede s- entienden

Repetir Yo- repito Tú- repites Él/Ella/Usted- repite Nosotros- repetimos Ellos/Ellas/Ustede s- repiten

Reglas de lunes & miércoles Hay que hablar del sujeto Se prohίbe correr a todos las sillas de la clase. Se prohίbe hablar cuando la maestra habla.

El lunes: Station 1 Activdad 14, página 27. Usa sus papeles o “ white boards ” para practicar. Ustedes tienen que contestar todas las preguntas. Pasa un papel con todos los nombres de ustedes.

El lunes: Station 2 Dice game: poder, empezar y pedir (Partner activity: matching verbs) Take the time to match the verbs with the correct subject pronoun.

El miércoles: Station 1 Escribir: Las frases en la pizarra, conjugar. Each student will conjugate a verb on the board. When finished write 3 sentences for that verb.

El miércoles: Station 2 Matching verbs to subject pronouns (almorzar, entender y repetir). Use the index cards to match the correct subject pronouns with the conjugations of almorzar, entender y repetir.

El miércoles: Station 3 Escuchar: Un día típico: Escucha a 6 pregunas y conjuga los verbos (puede usar “ white boards ” )

El miércoles: Station 4 Lee y conjuga todos los verbos. Read a description of a history class and fill in the blanks with the correct verbs.

Por último Boleto de salida (exit card) Contestar la pregunta: Cuando estudias español tienes que aprender de memoria todo las parabras. Entiendes el vocabulario de la lección cada dίa. Por qué sί, por qué no.