La Iglesia Celular El Ministerio Celular es el programa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
In English, the equivalent is “to like”
Las Palabras Interrogativas
preterite vs imperfect
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Present Progressive When we talk about something that is happening right now, we use a special form called the present progressive (also called the present.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Iglesia en Casa DEFINICION: Iglesia en Casa versus Iglesia Celular
LA ORGANIZACIÓN DEL CUERPO HUMANO
Noche de Oracion 12 / 2 / 09. The List La Iglesia – Familia Pastoral, Los Lideres, Los Planes, Los Jovenes, y crecimiento Misiones – Idonesia, y todo.
The Plurals of adjectives
Use of Analogy Fundamental Comprehension by means of metaphoric Communications.
Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Diagonal Mar ¿Disastre o tienda óptima?
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
The Present Tense of tener (to have)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
The Present Tense of tener (to have)
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
You will now learn how to form and use the past subjunctive (el pretérito imperfecto de subjuntivo), also called the imperfect subjunctive. Like the present.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Table of Contents Help How to Find Clip Art How to Export Clip Art How to Print Clip Art Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar.
Recetas 2 Objetivo: Entender instrucciones en una receta Describir el proceso /las acciones en el pasado.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
By Dave Batty Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org 1T
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Possessive Adjectives
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Iglesia Colombiana Metodista
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
“La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
PARTNERSHIP PRINCIPLES RFSU PARTNERSHIP MEETING JUNE 2014 ANNICA HOLMBERG.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
QUANTIFIERS.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
El uso de las canciones y los cuentos tradicionales en la clase de inglés. El enfoque es amplio.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Jugar.
Transcripción de la presentación:

La Iglesia Celular El Ministerio Celular es el programa

El Ministerio Celular es uno entre muchos programas La Iglesia con células El Ministerio Celular es uno entre muchos programas

LAS CÉLULAS COMO UN DEPARTAMENTO

MINISTERIO DE CÉLULAS La columna vertebral de la Iglesia La importancia de decir...

GEORGE BARNA User Friendly Churches Al hablar con pastores de iglesias decrecientes, observé algo en común, tenían el deseo de hacer algo para todos. Habían caído en la trampa de crear un ministerio que se veía bien elaborado en papel, pero que era incapaz de cumplir un estándar real. Aún cuando tenían la noble intención de ayudar a todos, se dieron cuenta que no ayudaban a nadie.

Recuerde el Entrenador de Leones La razón por la cual los entrenadores de leones usan un taburete es porque el león trata de enfocar su atención en sus cuatro patas. En el intento de enfocar la atención en sus patas, un tipo de parálisis abruma al animal, y llega a ser manso, débil e incapacitado porque su atención se fragmenta.

EJEMPLOS: ADORACIÓN ENTRENAMIENTO UJIERES PREPARAR LA LECCIÓN DE LA CÉLULA EDUCACIÓN CRISTIANA ORACIÓN MISIONES ETC

¿Contribuye el Ministerio a la Célula o la Celebración? En la Iglesia Celular, tanto la Célula como la Celebración son igualmente importantes y los diferentes ministerios contribuyen a su salud.

CUATRO OPCIONES No Integración: Algunos participan en ministerios, algunos participan en células. Integración defectuosa: Llamar a todo célula. Integración mínima: Todos deben estar en célula para participar en un ministerio. Integración máxima:Líderes de células o los que están preparándose para liderar están en ministerios.

Integracion Defectuosa No-Integracion IGLESIA CON CELULAS Integracion Defectuosa Mínima Integracion IGLESIA CELULAR Integración Máxima Iglesia con Grupos Pequeños Células son un Ministerio Algunos en ministerios; otros en células No trata de integrar células con ministerios   Iglesia con Células Definición Defectuosa de una célula Todos los grupos son células Integración es reconocer que ya tiene células en su iglesia (Escuela Dominical, coro, junta, etc.) Iglesia Celular Asistencia en Célula tan importante como la celebración Definición clara de un célula Solo los que están asistiendo a una célula pueden participar en un ministerio oficial de la iglesia. Célula tan importante como la celebración Solo los que están dirigiendo una célula o están preparando para dirigir una célula pueden participar en un ministerio oficial de la iglesia.

No Integración: Algunos con ministerios. Otros en células. RESULTADO: LA IGLESIA BASADA EN PROGRAMAS

RESULTADO: CONFUSIÓN SOBRE EL MINISTERIO DE CÉLULAS Integración Defectuosa Todos los grupos en la iglesia son células RESULTADO: CONFUSIÓN SOBRE EL MINISTERIO DE CÉLULAS

LA META: PARTICPAR EN CÉLULAS Integración Mínima (usado en muchas iglesias célulares): Solo los que están en células pueden estar involucrados en un ministerio LA META: PARTICPAR EN CÉLULAS

Positivo de la Integración mínima Más variedad Negativo de la Integración mínima No habrá desafío para ser líderes. La asistencia es la META

La Integración Máxima - Lideres de células o los que se están preparando para líderar pueden participar en un ministerio

Puntos Positivos: Todos los que están en ministerio han tomado entrenamiento o lo están tomando Multiplicación rápida Liderar una célula es señal de madurez espiritual antes que los dones. Puntos Negativos: Más Radical Algunos criticarán por la intolerancia

EL CONSEJO DE COMISKEY Empezar con la integración mínima con la meta de hacer la transición hacia la integración máxima Solo añade a los ministerios de acuerdo con la necesidad

LA MAYORIA DE LAS IGLESIAS CELULARES ESTÁN EN CAMINO

REFLEXIÓN ¿Qué piensas sobre la idea de que las células sean la base de la iglesia? ¿Cómo crees que tu iglesia responsaría a este desafío?

How did this happen? How did the church become a tapestry with only a vertical thread holding it together?

Children, pick what foods you want from this wonderful buffet!

Which types of food will a child choose?

MULTI GROUP FOOD TABLE Open Buffet Approach Many Different Types of Foods On-the-spot Selection Taste/Feeling Likes Personal Choice Limited Spiritual Diet Premise:Equal Benefit

SMALL GROUP APPLICATION In the Multi Group System all groups are equally beneficial! In the Primary Cell System Basic Christian Community is unique!

PRIMARY CELL FOOD TABLE Mothers Meal Approach Limited to a Few Healthy Foods Pre-selected Meal Nutrition/Health Needs Family Supervision Balanced Spiritual Diet Premise:Specific Essentiality

TWO CHURCH SYSTEMS TRADITIONAL CELL SYSTEM 20% of the leaders equip the other 80% to “do the work of ministry in and through cell life.” TRADITIONAL 80% 20% 20% 20% of the best members maintain the Program System for 80% of the members. 80% CELL SYSTEM

Which kind of church are you? Caterpillar Cocoon Butterfly TRADITIONAL CHURCH CREATIVE CHURCH CELL CHURCH Which kind of church are you?

All Churches try to organize the SAME ministries & tasks. The ministries and tasks are not different in the Traditional, Creative and Cell church. The STRUCTURES for implementing the ministries and tasks are different!

Essential Ministries Overall Coordination Celebration Worship Teaching the Word Unity of the Body Overseeing Ministries Supporting Leaders Reaching the World Prayer Intercession Financial Oversight

Essential Tasks Abiding in Christ Body Life Fellowship Edification of the Body Equipping the Saints Ministry to the hurting Witnessing to the lost Care of the New Babies Mutual Accountability Application of the Word Leadership Development Leadership Coordination Prayer Mobilization

LARGE GROUP ORGANIZING STRUCTURE Traditional Church LARGE GROUP ORGANIZING STRUCTURE Essential Ministries ORGANIZING PROGRAMS Worship Teaching Ministries Programs Essential Tasks

LARGE GROUP ORGANIZING STRUCTURE Creative Church LARGE GROUP ORGANIZING STRUCTURE Essential Ministries ORGANIZING PROGRAMS GROUPS Worship Teaching Ministries Programs Essential Tasks

C e l l C h u r c h C E L L S Essential Ministries Essential Tasks CORPORATE SETTING COMMUNITY SETTING Essential Ministries Essential Tasks ORGANIZING PRINCIPLE C E L L S

“REALLY” CELL What is the difference between a Cell Church and a Church with cells? “NEARLY” CELL

A church with groups has a Multi group system. A Cell Church has a Primary group system.

VS Basic Christian Community A Typical Small Group

CELL CHURCH:PRIMARY GROUP Everyone in a Cell Church is Part of One Basic Kind of Group Basic Christian Community

CELL CHURCH:PRIMARY GROUP Then, mature members in a cell will minister or Evangelize through a special sub-group. Basic Christian Community

CELL CHURCH:PRIMARY GROUP Sub Groups BIBLE STUDY HOBBIES PRISON MINISTRY AA ALPHA Up to 12 weeks in length Basic Christian Community

Groups of Any Kind CHURCH WITH GROUPS: MULTI GROUP SYSTEM BIBLE STUDY PRISON MINISTRY BICYCLING ALPHA AA PRAYER NURTURE MARRIAGE STUDY GROUP SEWING FUN SPORTS

Putting the Pieces in Place. CELL CHURCH INTEGRATED SYSTEM Putting the Pieces in Place.

Putting the Pieces in Place. The traditional church is fragmented by many good things. The traditional church needs an integrating principle. What will bring all of the pieces together?

CELL INTEGRATED SYSTEM Intentional Predictable Value Flexible Based Exponential

Corporate Community Cell Community