16 de septiembre 1-15 práctica personal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar… Completa el papel “¡Felicidades!”.
Advertisements

How to say what a person has to do.
SALIR “to leave / go out” en pretérito.
Do Now- Write a sentence to say if you like 4 of the pictured activities
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
VOCABULARIONUEVO. Introduction to Vocabulary List of activities vocabulary (click on this link) List to say what you like and don’t like (click on.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Tarjetas postales 4a projecto.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Si no estabas en clase hoy…
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Conditional Mood of Regular Verbs. The conditional mood of regular verbs is very easy because it is the same set of endings as the imperfect or –er and.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Vocabulario y traducciones. Escribe “lógico” o “ilógico” para cada frase. Do not show your white board until you hear the magic word (“español”, por supuesto)
Practica diaria el siete de abril Objetivo: Be able to use “ir” and interrogtive words appropriately. Focus: “ir” and interrogative words Traduce al español.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
¿Qué te gusta hacer?.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
bailar to dance ver la tele to watch television.
41 Es el 28 de mayo. El Verbo Tener. tener to have Yotengo TúTútienes Él, Ella, Ud Nosotros Vosotros Ellos, Ellas, Uds. tiene tenemos tenéis tienen.
Essential Question: How do I talk about what I like and do not like to do in Spanish?
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Calentamiento ¿Con qué frecuencia haces cada pasatiempo? (how often do you do each pastime?) 1)2) 3) 4) 5)
SALIR “ to leave / go out ”. salir con los amigos salir a comer salir a pasear salir de la casa.
ALC 30 Write three sentences telling what you like to do and three sentences telling what you don’t like to do.
Survival Spanish – SPA II y III
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Capítulo 3 Las Compras para la Escuela Warm-up Open your binder and write title and date List in Spanish the supplies that are in this picture. Use your.
Preguntas del Cuento #1 No es necesario escribir todo. Escribe en oraciones completas. ¿Cómo se llama la chica? ¿A ella qué le gusta hacer? ¿Puede ir.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioInfinitivos (2) Conjugating –ar verbs Conjugating –ar verbs (2) Sentence translations.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
 Es un tenso del pasado. ◦ It is one of the past tenses.  Explica lo que ya pasó. ◦ Tells what already happened.
El Futuro Cercano.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
El Verbo “GUSTAR” En español gustar means “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Directions to create Jeopardy Game Open template Save As (whatever title you choose) File open Type in categories by clicking on the text box Use the.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Día 3 – Para empezar ¿Cómo es tu dormitorio? Escribe 3 frases para describirlo. ***2a hora - Entrega tu actividad del dormitorio, por favor.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Transcripción de la presentación:

16 de septiembre 1-15 práctica personal Actividad de escucha: Escucha a las frases sobre el fin de semana. Escribe “Yo también” o “Yo no” Por ejemplo: Durante el fin de semana, fui a la fiesta de otoño para pasar tiempo con amigos y ir de compras.

Me quedé en casa para jugar a los videojuegos. Fui al centro comercial para ir de compras Fui al parque para correr Me quedé en casa para ver la tele Me quedé en casa para comer pizza. Fui a la escuela para bailar. Me quedé en casa para hacer la tarea Fui al cine para ver una pelicula. Me quedé en casa para escuchar música. Fui a la casa de un amigo para pasar tiempo con amigos. Me quedé en casa para prestar atención a mis padres. Fui al restaurante para comer comida italiana. Fui a una fiesta para celebrar un cumpleaños. Me quedé en casa para leer. Me quedé en casa para cocinar.

Escribe dos frases…. Durante en fin de semana…. Fui a ______ para __________ Me quedé en casa para _________ (if you did not go anywhere, repeat the second one twice! If you weren’t home this weekend, repeat the first one twice) Comparte (share) con tu pareja

Carpeta de composición Pongan la calcomanía (sticker) para tu nombre Escribe tu nombe y apellido ¿Hay palabras de transición en la carpeta?

¡a escribir en la carpeta! Durante en fin de semana, yo lo pasé _____(fabuloso, excelente, bien, mal, aburrido) Fui a _________ para ________. Me quedé en cara para _________ Total de 6-8 frases

Ejemplo mío Durante el fin de semana lo pasé excelente. Primero me quedé en casa para trabajar. También me quedé en casa para ver la tele y pasar tiempo con mi hija. Además fui a Costco y el mercado de granjeros para ir de compras para comida. Fui a la escuela para trabajar también. Luego, el domingo fui a Scotts Valley para ir de “ziplining” ¡Qué divertido! Finalmente, me quedé en casa para comer la cena con mi familia.

Repasar la tarea What is the user name and password to use the online book? _______________________ _____________________________________ What color is Realidades iText Level 1? Level 2? _______ ____________ Click on the Level 2 book. What are the five options on the top tab? __________ ______________ _____________ __________ ______________ Click on the glossary. Find the work “enough”. How do you say that in Spanish? ________________________________ Under the resource tab, click on “Study Tips”. What are two study tips you find there? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ On the left hand side of your screen, look at the “Contents”. Type 23 in the view page box. Now write the first two objectives you see in the “Objectives” box. _________________________________ _______________________________________________________________________ Click on Capítulo 1a. What is the name of this chapter? __________________________________________________ Now hit “next” at the top tab. What vocabulary list do you see on the next screen?________________________________________________________ Now click on “flashcards” at the top tab of your screen. What do you see on the flashcards? How do you see the picture and the word at the same time? _______________________________________________ On the left side contents bar, click on Capítulo 1a link to open the section options. How many sections are there listed under Capítulo 1a? _____________________________ Click on Repaso del Capítulo in the section selections. What do you see on that page? _____________________________  

Libro de texto: p. 23 Act. 5 - ¡Hablen! ¿Qué hacen los estudiantes? ¿Qué hace Miguel? (A-B) ¿Qué hacen Pilar y Juan? (B-A) ¿Qué hace Pepe? (A-B) ¿Qué hace Isabel? (A-B) ¿Qué hace Lisa? (A-B) ¿Qué hace Lupe? (A-B) ¿Qué hace Ricardo y Santiago? (B-A)

Lógico o ilógico Hay que….se permite….se prohíbe Se permite hablar español en la clase. Hay que llegar tarde para ser buen estudiante. Se prohíbe comer en la clase Se permite traer todos las materiales a clase Hay que prestar atención en clase Se permite traer tu elefante a clase. Se prohíbe tener el teléfono en la clase Hay que escuchar mucho en la clase de español.

En su tarjeta…… Escribe tu frase original