¿ Serán los humanos mas listos que la levadura ?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Hombre crre que será salvado por la fórmula, "X proveerá", El Hombre crre que será salvado por la fórmula, "X proveerá", donde "X" puede ser Dios, La.
Advertisements

Question words.... Sí / No Yes / No questions can be answered with sí or no. We form these questions in the following manner:
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 5 de abril del 2013 Propósito # 43 : ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The to know verbs.
Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Saber and Conocer Two forms of =To Know
Me llamo _________ Clase 10 N La fecha es el 4 de octubre del 2012
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
Quiz Review for 1B-4 Saber v. Conocer.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
How to make questions en español
Telling Time.
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
Un repaso de Etapa prelimiar ¡Podemos hablar!. ¿Qué día es hoy? Hoy es ____________. lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Apuntes #2 SABER Y CONOCER. Both verbs SABER y CONOCER mean Both verbs SABER y CONOCER follow the regular present tense conjugation pattern for –ER verbs.
Department of Modern Languages. Gramática nueva saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular in its yo form.
Department of Modern Languages Gramática nueva tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen The verb tener means to have or to possess. It is an irregular.
The Verbs saber and conocer
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Indefinite Pronouns – Anyone, Someone, No-one and Everyone With The Angry Family Secret Birthday Party.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Superlatives Español 2-2 Sra. Carpinella. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Los lugares Los verbos Hoy es viernes, el 8 de febrero. La improvisación 4.
Aldo Carpanelli Idea original y música de Aldo Carpanelli.
Standard and objective Notes # 16   Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics  Objective: Students.
First Grade Spanish High Frequency Words.
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably. Note the irregular yo forms. Copyright © 2008 Vista Higher.
List 4 ways we express actions or conditions that will happen in the future The English word will can refer either to future time or to someones.
Verbos Irregulares Ser, Ir, Estar. Trabajo de timbre ¿Qué significa? 1. ¿Cuántos años tienes? 2. Yo tengo hambre. 3. Ella tiene mucha suerte. 4. Nosotros.
COMPRAR PARA CASA DE LOS SIMPSONS CARRO DE COMPRAS.
The future tense (El futuro) Las nuevas microcomputadoras serán aún más pequeñas.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Saber y conocer To know. saber Yo sé Tú sabes Él. Ella, ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabeis Ellos, ellas, uds. saben.
Saber vs. Conocer “To Know”. Saber = to know Yo - sé I know Nos. – sabemos We know Tú – sabes You know Vos. – sabéis Y’all know Él, ella, Ud. – sabe He.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
Los pronombres relativos que y quien El subjuntivo en cláusulas adjetivales: con antecedentes indefinidos o que no existen.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Interrogativos. Where have we seen them? What do we think they mean? ¿Qué? ¿Quién? ¿Por qué? ¿Cómo? ¿Cuál? ¿Dónde? ¿Cuándo? ¿Cuánto?
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
The Verbs saber and conocer
The Verbs saber and conocer
Transcripción de la presentación:

¿ Serán los humanos mas listos que la levadura ? ¿Seremos mejores que la levadura?. Hambre, sobrepoblación, deterioro ambiental.

¿Serán los humanos mas listos que la levadura? "Unlike plagues of the dark ages or contemporary diseases we do not understand, the modern plague of overpopulation is soluble by means we have discovered and with resources we posses. What is lacking is not sufficient knowledge of the solution but universal consciousness of the gravity of the problem and education of the billions who are its victim." ~Martin Luther King, Jr., 1929-1968

Los niños, niñas y bebes son hermosos, pero todos comen, ocupan espacio, y requieren recursos.

Cada cuatro segundos una persona muere de hambre en el mundo (2005)

Por favor visita el sitio Web: http://www.freewebs.com/antisobpob/ También puedes inscribirte al foro de discusión: http://es.groups.yahoo.com/group/AntiSobPob/

LOS 4 JINETES DEL APOCALIPSIS GUERRA POBREZA DEGRADACIÓN MEDIO AMBIENTE SUPERPOBLACIÓN

al índice El agua era suficiente, fácil de encontrar con mecanismo sencillos, y alcanzaba para todos … cuando la población era menos y nuestras exigencias de confort eran distintas. ¿Que queremos, precios altos y moderno y seguro servicio o precios bajos, colas, desabasto? FUNDAMENTALS The term "sustainable" has to mean "for a very long time." The arithmetic shows that steady growth ( a fixed percent per year ) which Malthus used in his analysis of populations, results in enormous numbers in modest periods of time. ( Many authors, including Bartlett 1978 ) These two facts lead to the first two Laws of Sustainability: ( Bartlett 1994, 1998 ) First Law of Sustainability: Population growth and / or growth in the rates of consumption of resources cannot be sustained. Second Law of Sustainability: The larger the population of a society and / or the larger its rates of consumption of resources, the more difficult it will be to transform the society to a condition of sustainability. These facts, and the laws derived from them, also support the observation that the term "sustainable growth" is an oxymoron. The balance of this paper will give examples of the several types of marginalization of the modern Malthusian message. 9

“Quienquiera que crea en el crecimiento ilimitado al índice “Quienquiera que crea en el crecimiento ilimitado o es un demente, o un economista”. FUNDAMENTALS The term "sustainable" has to mean "for a very long time." The arithmetic shows that steady growth ( a fixed percent per year ) which Malthus used in his analysis of populations, results in enormous numbers in modest periods of time. ( Many authors, including Bartlett 1978 ) These two facts lead to the first two Laws of Sustainability: ( Bartlett 1994, 1998 ) First Law of Sustainability: Population growth and / or growth in the rates of consumption of resources cannot be sustained. Second Law of Sustainability: The larger the population of a society and / or the larger its rates of consumption of resources, the more difficult it will be to transform the society to a condition of sustainability. These facts, and the laws derived from them, also support the observation that the term "sustainable growth" is an oxymoron. The balance of this paper will give examples of the several types of marginalization of the modern Malthusian message. El “crecimiento inteligente” es como querer comprar un boleto de primera clase en el Titanic. Simplemente vas a tu muerte con algo mas de estilo. No existe tal cosa como crecimiento que sea sustentable. 10

Posibles soluciones

El placer del sexo, de procrear, y de amamantar.

FRACASA LA CUMBRE DEL HAMBRE

Tiempo de sobre vida : 36 horas

La tragedia de los comunes Man is saved by the formula, "X will provide", where "X" may be God, Providence, or Science. The underlying attitude of anti-Malthusians is pre-Darwinian: it baldly assumes that the laws of nature which govern all other species of plants and animals were negated for man by the God of Genesis. Man is saved by the formula, "X will provide", where "X" may be God, Providence, or Science. Garret Hardin- http://www.garretthardinsociety.org/articles_pdf/feast_of_malthus.pdf

La moralidad, los valores morales, lo correcto o incorrecto, los “derechos”, cambia según las circunstancias. "Algunas acciones humanas sencillas, que son benignas o aún moralmente necesarias cuando se practican en escala pequeña o limitada, resultan trágicas, incluso desastrosas, cuando ese mismo tipo de actos se practican en gran escala o por cada persona. En muchos casos la moralidad de un acto va en función del número de gente que realiza tal tipo de acto". Herschel Elliott Esto era moralmente valido cuando éramos pocos (pescar, cocinar con leña, construir una casa, clarear un terreno y sembrar, manejar vehículos, defecar sin letrina, anunciar un producto, reproducirse, cazar animales) "Simple human acts, acts that are benign or even morally necessary when practiced on a small or limited scale, become tragic, even disastrous, when those same types of act are practiced on a large scale or by everyone. In many cases the morality of as act is a function of the number of people doing that kind of act". "Algunas acciones humanas sencillas, que son benignas o aún moralmente necesarias cuando se practican en escala pequeña o limitada, resultan trágicas, incluso desastrosas, cuando ese mismo tipo de actos se practican en gran escala o por cada persona. En muchos casos la moralidad de un acto va en función del número de gente que realiza tal tipo de acto". Herschel Elliott ("A General Statement of the Tragedy of the Commons“ http://dieoff.org/page121.htm ) ======== {Moral certainty is always a sign of cultural inferiority. The more uncivilized the man, the surer he is that he knows precisely what is right and what is wrong. All human progress, even in morals, has been the work of men who have doubted the current moral values, not of men who have whooped them up and tried to enforce them. The truly civilized man is always skeptical and tolerant, in this field as in all others. His culture is based on "I am not too sure”}. - H.L.Mencken ======= “Nature teaches more than she preaches. There are no sermons in stones. It is easier to get a spark out of a stone than a moral”. -John Burroughs, naturalist and writer (1837-1921) ===== “The ultimate test of a moral society is the kind of world that it leaves to its children”. -Dietrich Bonhoeffer, theologian (1906-1945) "¿cómo puede la gente pensar que la estabilización de la población mundial es un asunto muy pesimista? Suena más razonable estabilizar a la población humana que intentar adelantos tecnológicos sin fin para superar "unas cuantas" hambrunas y actividades de terroristas desesperados." Es decir, ¿como pueden los gobiernos y las personas pensar que es malo estabilizar a la humanidad frenado su crecimiento demográfico?, y en cambio ven como algo normal y "optimista" el vivir en eterno riesgo de catástrofes, hambrunas, guerras, terrorismo, y la necesidad de continuamente estar gastando en ejércitos, armas, investigación tecnológica, e impuestos y leyes cada vez mas complicadas para asegurar la "convivencia" y la captación de dinero, sin tener nunca esperanzas ni posibilidades reales de mejorar la calidad de vida. quote taken from "fatal flaw" that site recomended by . http://www.sonic.net/~evolve/wp/human_ecology/fatal_flaw.htm

~Martin Luther King, Jr., 1929-1968 ¿Serán los humanos mas listos que la levadura? "Unlike plagues of the dark ages or contemporary diseases we do not understand, the modern plague of overpopulation is soluble by means we have discovered and with resources we posses. What is lacking is not sufficient knowledge of the solution but universal consciousness of the gravity of the problem and education of the billions who are its victim." ~Martin Luther King, Jr., 1929-1968 "Unlike plagues of the dark ages or contemporary diseases we do not understand, the modern plague of overpopulation is soluble by means we have discovered and with resources we posses. What is lacking is not sufficient knowledge of the solution but universal consciousness of the gravity of the problem and education of the billions who are its victim." ~Martin Luther King, Jr., 1929-1968

Por favor visita alguno de estos sitios Web: http://www.freewebs.com/antisobpob/ http://www.care2.com/c2c/group/AntiSobPob También puedes inscribirte al foro de discusión: http://es.groups.yahoo.com/group/AntiSobPob/