¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
(Photos and images from Realidades 1, Prentice Hall.)
Advertisements

Los Estados Unidos Un rato con los amigos
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.
PICK A FAMOUS PERSON AND GIVE…
I like it! Pga. 4 en el paquete….follow along and write down what you need to. We will practice in a minute.
Me llamo _______ Clase 9N La fecha es el 6 de enero del 2012 Propósito # 32: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF in.
¿Ser o Estar? To be or to be.
Actividad en clase el 14 de febrero
GUSTAR.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Talk About Activities UNIDAD 1 Lección 1 andar en patineta alquilar un DVD aprender el español comer beber beber (color) comer (color)
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Unit 2 es/hiphop/L1_1B.html.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Unit 2  YO PUEDO…  DESCRIBE MYSELF PHYSICALLY  DESCRIBE MY PERSONALITY  DESCRIBE SOMEONE ELSE PHYSICALLY  DESCRIBE SOMEONE ELSE’S PERSONALITY.
Las Descripciones y Los Adjetivos. Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?
Repasar para el Examen.
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Hazlo Ahora Me llamo Juliana. Yo asisto al club del ajedrez los lunes. Me gusta ser miembro de las actividades extracurriculares. Yo soy miembra de la.
los pasatiempos - hobbies
¿Cómo eres tu? (What are you like)
“Gustar” By: A hardworking Student :-) What People Like and Dislike.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
What activities are pleasing to you? Unidad 1 ~ Lección 1.
EMPECEMOS: ANSWER IN COMPLETE SENTENCES 1.¿POR QUÉ TE GUSTA EL POLLO? 2.¿POR QUÉ NO TE GUSTAN LAS VERDURAS? 3.¿POR QUÉ TE GUSTAN LAS PAPAS FRITAS? 4.¿POR.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
Unit – Para Empezar calentamientos. # 1 CHOOSE the correct form of the verb then CONJUGATE the verb using the present tense 1.Yo__________ (levantar/
Hoy vamos a……. repasar la familia
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
La Fecha: Hoy es jueves, 18 de septiembre Tema: Adjective Agreement Obj: SWBAT use adjectives correctly in sentences to describe self and others. Para.
Spanish I 1B Day 30.
Do Now.
Español II Avanzado Sra. Suárez-Bencomo Unidad de introducción y repaso.
I like it!. Me gusta ….. Me gusta escuchar música. Me gusta preparar la comida.
Vocabulario Pronombres gustar ser Hodge Podge.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
TENER = TO BE yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenéis él/ ella usted tiene ellos/ ellas ustedes tienen.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Español 1 14 DE ENERO DE El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es?
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Examen de unidad 1 leccion 2
EspaÑol 1 3 de enero.
Anuncio Personal.
Hacer Ahora Lunes, el 4 de abril Complete with the correct form of SER. 1. Yo ______ alta. 2. María y Carlos ______ inteligentes. 3. Mi amigos y yo ________.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Cómo es tu amigo(a)? (appearance) --Mi amigo(a) es… 2.¿Qué lleva tu amigo(a) hoy? --Mi amigo(a)
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
29 DE OCTUBRE.  Write out the sentences. Answer the questions using “saber” or “conocer” 1.¿Usted ________ como llegar a la casa de la profesora? 2.Mi.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Los adjetivos.
What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?. Do you like…? ¿Te gusta…?
¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points
Transcripción de la presentación:

¿Cómo soy yo? Project Required Elements – 10 points Adjective/Noun Agreement – 10 points Spelling/Capitalization/Punctuation – 5 points Creativity/Neatness – 5 points Total Points = 30

Required Elements In complete sentences, describe yourself. You must include the following: 3 physical characteristics –size/stature Yo soy baja. Yo no soy delgada. –hair Yo tengo el pelo rubio y rizado. 3 personality traits –character Yo soy simpática. También yo soy paciente Origin –where are you from (Yo) soy de Honduras. 3 likes / dislikes –activities during school Me gusta escribir y leer. –activities after school No me gusta hacer la tarea. Draw a picture of yourself which represents what you wrote about yourself.

¿Cómo soy yo? por Señorita Hall Yo tengo pelo rubio y lacio. Yo soy alta. Yo soy flaca. Yo soy inteligente y paciente. También yo soy trabajadora. Yo soy de Fildadelfia. Me gusta escuchar musica y hablar por telefono. No me gusta andar en patineta.