Lunes el 28 de febreroLos animales de México Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

¿Cómo son las personas famosas?
El título: Los ojos y el pelo
¿Cómo eres? What do you look like?.
Tengo cuatro piernas y una cola.
Describir el aspecto físico
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Pronouns Español I.
En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
¿De dónde eres tú?.
Regular "ar" Verbs.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
“To Be” verbs in Spanish
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
En mi dormitorio El vocabulario 6A. La alfombra El armario.
PAGINAS: 34 Y 35 Ser y Estar Tú y Usted. Ser= To be Ser is an irregular verb in Spanish It is the permanent “to be” It is used to:  Describe physical.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Realidades 1 The Verb SER TO BE (In English) Iam Youare He Sheis It Weare Theyare.
Las preguntas personales 2 grado
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
española Geografía española: Spanish geography
Verbos irregulares SER=to be.
El Carnaval de los Animales
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
¿Cómo son ellos? (What are they like?). El padre es alto. El hijo es bajo. El gato es gordo. El chico es flaco/delgado.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
LO: to learn the names of different wild animal habitats.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
¿Qué dicen esta palabras? aloliram arnorm goren ocnalb ojor ederv amarillo marron negro blanco rojo verde.
Anuncio Personal.
Descripciones fisicas
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Alto (a). bajo (a) alto (a) bajo (a) Bonita Guapa Bonito Guapo.
TO BE SER ESTAR a key building block in all languages. Not I be………. I AM YO ……..……………….. SOY YO…………………………….. ESTOY Not we be……… WE ARE NOSOTROS………………..
Hi my name is Harold the Harpy Eagle By Dion Galliver Por Dion Galliver Hola mi nombre es Harold el águila de Harpy.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Aquí están las 55 palabras de uso frecuentes para este segundo corte.
El armario. La comoda Las cortinas La cama La pared.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Asi soy yo… En Español escribe: Greeting State your name; introduce yourself Tell everyone your age Describe what you do/who you are Describe the weather.
TO BE SER ESTAR a key building block in all languages. Not I be………. I AM YO ……..……………….. SOY YO…………………………….. ESTOY Not we be……… WE ARE NOSOTROS NOSOTROS……………….
¿Cuántos años tiene él / ella? How old is he / she? Él / Ella tiene… años. He / She is … years old.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Hola Pg Los Colores y Animales. Objectivos 1. Students will combine animal, color and size vocabulary to form simple sentences. 2. At the end of.
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
Los colores Colors Los coloresLos coloresLos coloresLos colores.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
Hoy es miércoles, el diecinueve de marzo. La Meta: ¿De qué color son tus ojos/tu pelo? Hagan Ahora: Reciban los paquetes nuevos. (Receive the new packets.)
Transcripción de la presentación:

lunes el 28 de febreroLos animales de México Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live

En México hay ajolotes

En México hay cocodrilos

En México hay lobos

En México hay águilas

En México hay ballenas grises

En México hay iguanas verdes

En México hay mariposas monarcas

1.El ajolote es blanco y rosa 2.El cocodrilo es verde y gris 3.El lobo es blanco y negro y marrón y naranja 4.El águila es negra y marrón y blanca 5.La ballena gris es gris 6.La iguana verde es verde 7.La mariposa monarca es negra, naranja y blanca verde verde blanco gris negro negra blanca marrón naranja blanca marrón blanco negra gris rosa Complete con los colores correctos

El cocodrilo es grande pero el ajolote es pequeño Yo soy grande pero tú eres pequeño Yo soy pequeño pero tú eres grande

La ballena gris es grande pero la mariposa monarca es pequeña Yo soy grande pero tú eres pequeña Yo soy pequeña pero tú eres grande

Vocabulario el ajoloteaxolotl el lobowolf el cocodrilocrocodile el águilaeagle la ballena grisgrey whale la iguana verdegreen iguana la mariposa monarcamonarch butterfly esis (yo) soyI am (tú) eresyou are grandebig pequeño/asmall

Pretend you are an animal and describe yourself to your partner – they have to guess which animal you are