Lección 8: La comida 1.Why are there (the) grapes with the peas? 2.We drank water after eating a lot of turkey. 3.All of you ate the tomatoes and peaches.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Advertisements

VAMOS A COMER. La fruta La manzana La fresa El plátano.
Capítulo 4- Vocabulario
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Hoy es el dieciocho de octubre.
BebidasFrutasVegetalesCarnesMisc. 100.
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Contextos en las páginas 85 y 86 del cuaderno
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Chapter 3B By: Chris & Josh. Chapter 3A! Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Fooooooooooooooooood! Man’s second best friend Hey Scott and Mr. Mena.
Español 2 29 de septiembre de La Campana Escribe una lista de comida Describe la comida. Usa color, la textura y tu opinion de la comida.
Español 2 30 de septiembre y 1 de octubre de 2013.
Capitulo 8 La Comida Lamariah Smith, Michaela Park, Princess McCoy, and Kimari Lewis.
Tema: I’m GOING to, I CAN, & I WANT to conjugate ir, poder, & querer CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1.
El futuro con ir + a + infinitivo So far we have used only the present tense, this simple future tense translates as : going to do something.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
EL PRETÉRITO Regular ER and IR verbs. REGULAR ER AND IR ENDINGS: Yo -íNosotros -imos Tú -isteVosotros -isteis Él Ella -ió usted Ellos Ellas -ieron Ustedes.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
La manzana Los plátanos una torta las fresas el pan el brócoli las zanahorias el queso.
Vocabulary 3A intro Las Comidas y Las Bebidas. en el desayuno for breakfast.
Lección 9: Las fiestas 1.I told you to drink the milk. 2.Andrea did not come last night. 3.You made dinner for us. Thank you. 4.The salad and steak were.
Lección 8: La comida 1.Spanish is the best class of all. 2.January and February are the worst months for snow. 3.This fish is extremely delicious. 4.Who.
Todo Desayuna Riley Jones. Las Bebidas  La leche  El agua  Los refrescos: Coca Cola, Sprite, Dr. Pepper, Mello Yello, y Fanta  El café con leche 
Recuerda…Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the.
ALC 57 Lunes el 22 de noviembre. Objetivo Yo puedo identificar comida y bebidas.
Lección 8: La comida 1.Derek asked for the chicken soup instead of (en vez de) the tuna. 2.Mark served us the fruit salad. 3.Did I give the apples and.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
Capítulo 6 Comida. Para empezar Choose the correct form of “ser” and “estar,” and translate the sentences below. 1. We are very happy. 2. I am from Peabody.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Antes de empezar escribe estas palabras
Capítulo 7B/8A – Apuntes #3 Preterite of –ER and –IR verbs.
Exprésate Capítulo 6. Primera Parte water el agua.
Put these in order on a scratch paper
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Agenda A la campana 45 Objetivo/bienvenida Categorizar bebidas Comida favorita de los estudiantes.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
Lección 9: Las fiestas 1.I was happy yesterday. 2.She slept all night. 3.We had beans and rice for lunch. 4.They wanted oranges for breakfast today. Respuestas:
Warm-up: fill in the blank with IR 1.Yo _____ al centro comercial despues de las clases. 2.¿Quién ____ a comer la pizza para la cena? 3.Nosotros_______.
Lección 7: La rutina diaria 1.I worried for my brother this morning. 2.She stayed at home ‘in order to’ do the homework yesterday. 3.We never sit during.
¿Qué fruta te encanta? Bellwork – Hoy es _________el _______ de _______ miércoles quince febrero Me encanta/n__________. No me gusta __________.
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 19 de mayo del 2014
Pretérito Past tense- with a specific start and end time.
En un Restaurante Vocabulario: 1.¿Qué desea usted? 2.Usted (Ud.) 3.¿Qué desean ustedes? 4.Para mí 5.Me gustaría… 1. May I help you? 2. You formal 3. May.
Lección 9: Las fiestas 1. My mother is happy when I am sleeping. 2. Are you worried when the bus arrives late? 3. The travelers are sad when the airplane.
Comida y Bebidas. Expresiones con Verbos` Preferir / Gustar (prefer) –(yo) prefiero (I prefer) –(usted) prefiere…? (do you prefer…?) Creer –(yo) creo.
Vocabulario de 3B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Mrs. Kourtney McCleearn Seventh Grade Level 1 A Comida.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/20/2015 Please translate: 1.I draw with (con) a marker. 2.Martha studies at 3:00 in the afternoon. 3.We speak Spanish.
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
TOSTADAS DE LOS GALANES January 24, 2016 By Conor Wallace.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/27/2015 Please translate: 1.We speak Spanish at (the) school. 2.Science class is at 11:30 a.m. 3.Connie walks to the.
*PUT your FINAL SCRIPT on DESK* ALL 10 GRAMMAR POINTS UNDERLINED Lección 9: Las fiestas 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for.
¿Qué comes? CAP. 3A/3B (STMS) LA COMIDA Y LAS BEBIDAS.
La manzana. La naranja La pera Las uvas El melocotón.
Capítulo 3B vocabulario flashcards. La cena dinner.
Chapter 5 PART 4. We have already learned how to say the three meals in Spanish. Now we will learn specific foods. Please take notes, and be prepared.
Do-Now: Write 5 things that you are going to do this weekend. Ex. Yo voy a dormir mucho este fin de semana.
Preterite -ER AND –IR VERBS. In the preterite, -er & -ir verb endings are identical: CONJUGATION YO-ÍNOSOTROS-IMOS TÚ-ISTEVOSOTROS-ISTEIS ÉL ELLA USTED.
Transcripción de la presentación:

Lección 8: La comida 1.Why are there (the) grapes with the peas? 2.We drank water after eating a lot of turkey. 3.All of you ate the tomatoes and peaches. 4.Chicken and cheese in a corn tortilla make a …. Respuestas: 1.¿Por qué hay las uvas con las arvejas? 2.Bebimos agua después de comer mucho pavo. 3.Ustedes comieron los tomates y los melocotones (duraznos). 4.Pollo y queso en una tortilla de maíz hacen una enchilada. Warm-up 5/12/2015 Mitchell

Lección 8: La comidaPrimera, Segunda clase Para la cena anoche yo y _______ comimos __________________________________. Para el desayuno hoy, yo comí __________. Para el almuerzo yo voy a comer ________. ¿Qué comiste tú ayer?

Lección 8: La comidaQuinta clase Para la cena anoche yo y _______ comimos _____________. Para el almuerzo hoy, yo comí __________. Mañana para el desayuno yo voy a comer _____________. ¿Qué comiste tú ayer?