Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Indirect Object Pronouns
Las Palabras Interrogativas
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. You bought some shoes. What is the subject and.
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
How to make questions en español
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Affirmative and Negative Words Negative Constructions Here are some affirmative and negative words that you already know. Remember they are ANTONYMS.
¿Qué hora es? What time is it?.
La formación de preguntas en español
El 12 de septiembre de dos mil once La lección de lunes: unas reglas generales de la clase Las tres Cs: Comunidad Cooperación Cortesía.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Making Questions in Spanish
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Punctuation marks & written accents P. 26. Upside-down punctuation marks such as (¡) & (¿) are placed at the beginning of a phrase to signal a question.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Pronombres de Objeto directo
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Review for the Preliminary test What have we learned?
Me gustan/Me encantan Notes #2. Review At the beginning of the year we learned how to use “me gusta” and “te gusta” At the beginning of the year we learned.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review

In Spanish… We use punctuation marks at the end of sentences, and also at the FRONT of sentences. ¿ and ¡ are the ones that I am referring to here. The purpose is to signal to you the reader or audience that a question or an exclamation is about to happen.

Examples… ¿Cómo está Usted? How are you? ¡Hasta mañana! See you tomorrow!

Practice… Read each statement / question. Determine and then write the correct punctuation marks at the beginning and end of each sentence: (¿…?) for questions and (¡…!) for exclamations. 1. _____ De dónde eres _____ 2. _____ Hasta mañana _____ 3. _____ Qué gran idea _____ 4. _____ Cómo te llamas _____ 5. _____ Encantada _____ 6. _____ Qué tal _____ 7. _____ Qué hora es _____ 8. _____ Adiós _____

Answers: 1. ¿…? 2. ¡…! 3. ¿…? 4. ¡…! 5. ¿…? 6. ¡…! 7. ¡…! 8. ¿…?