¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
Vocabulario 2-1. ¿Cómo eres? What are you like?
Vocabulario Questions Translations Errors Spelling.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
el ajedrez chess los animales animals los carros cars.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. pelirrojo, pelirroja pelirrojos, pelirrojas Redhead.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
¿Cómo es? Capítulo 2, Palabras Nuevas 2. Es… ¿alto o bajo? ¿pequeño, grande, o ENORME?
7 Y 8 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny is tall 2) Amber and Lauren are pretty. 3) Mini me is ugly. 4) I (as in YOU) am ________. Vocabulario.
Capítulo 1. El muchacho boy El La muchacha girl.
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
?QUIEN ES? ?COMO ES?. COMICO/GRACIOSO COMICA/GRACIOSA.
Capítulo Uno Así se dice. Sustantivos Nouns (Una persona, un lugar, una cosa o una idea) (a place)(a thing)
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
Chapter 1 Lacey Williamson. What is it? Person Boy Girl Friend Student School La persona El muchacho La muchacha El amigo/La amiga El alumno/La alumna.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Unidad 2 Vocabulario 2.1.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
 Escribe las oraciones en ingl é s. 1. El muchacho es muy serio y estudioso. 2. El estudiante es bajo, gordo y perezoso. 3. La alumna es de un colegio.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
I am pretty. She is tall. We are happy. They are sad.
boring aburrido (a) lazy perezoso (a) tall alto (a)
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Para Empezar Vocabulario Español 2 Question Words/Phrases ¿Cómo? = How? ¿ Qué? = What? ¿Cuándo? = When? ¿Quién? = who? ¿Quiénes? = who? ¿Por qué? = why?
Capítulo 1B – Español I. Artístico(a) – Artistic.
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
Vocabulario 5 Physical descriptions
Vocabulario C.1 Español 1 Buen Viaje. bajo/a muy very.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
LISTENING COMPREHENSION TEST
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Mis amigos y yo. My friends and I.. Y tú, ¿cómo eres? And you, what are you like?
Avancemos 1 Unidad 1 Lección 2 Vocabulario. Describe yourself & Others ¿Cómo eres? artístico(a) atlético(a) bueno(a) cómico(a) ¿Cómo eres? artístico(a)
Capítulo 5 Español 1.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Capítulo 1 55 of 68 Don Quijote montado a caballo y Sancho Panza montado en un asno Una descripción Una novela famosa de la literatura española es El Quijote.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
17 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) Johnny and Bob are ugly 2) Amber and Lauren are big. 3) Channing Tatum is good-looking. 4) I (as in YO)
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Adjectivos Adjectives in Spanish.
Descripciones Adjetivos.
1 Es el 3 de febrero. Subject Pronouns & the verb “Ser”
Hagan Ahora Hoy es lunes el dieciocho de septiembre
The Verb Ser ¡Órale!.
Aburrido.
Capitulo 1 un amigo o una amiga
1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
A conocernos (“Getting to know each other”)
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
S1C2L1 Describing.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Cap 2 pg 73 Describing a person
Chapter 1 Lacey Williamson.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Hagan Ahora SWBAT:Apply subject adjective agreement in context.
Transcripción de la presentación:

¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics

cómico/ gracioso funny

cómica /graciosa funny

tímido/ tímida Timid, shy

serio serious

seria serious

guapo Handsome, good-looking

guapa / bonita pretty

feo ugly

fea ugly

moreno/a dark-haired

rubio/a blonde

pelirrojo/a red-headed

alto/a tall

bajo/a short

amigo/a friend

simpático/a Nice, friendly

bueno/a good

el muchacho/ la muchacha teenage boy, girl

¿Cómo es él/ella? What is he/she like? ¿Cómo es Paco?

Pablo es muy alto. No es bajo. Pablo is very tall. He is not short.

¿De dónde es? Where is he/she from? De dónde es María?

Es de... He/she is from... María es de Honduras.

¿De qué nacionalidad es? What is his/her nationality? Es puertorriqueña. She is Puertorican.

Sí YES No NO

Answering Questions in Spanish : FORMAT: Q: verb + subject A: subject + verb Always answer in complete sentences! Q: Es alto Mario? A: Sí, Mario es alto.

Answering questions: Question word + Verb + Subject Subject + verb …. Q: Cómo es Rafael? A: Rafael es alto.

¿Quién? Who?

¿ Cómo? How or what?

¿ Dónde? Where?

¿ De dónde? From/ of where?

también Also, too también Marisa es de Cuba. Mario es de Cuba también.

fin