Write a short paragraph about your “ideal” house.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

Lección Preliminar.
C1v1 repaso- esp. 1.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Los saludos y las despedidas
Los Saludos y Las Despedidas
Chapter 1 = Capitulo 1 Planner: 0-10: Go over new chapter vocabulary and distribute materials; 10-45: Supervise students as they make flashcards; 45-50:
Vocabulario: Ch. 1 Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Los saludos y las despedidas
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
G REETINGS AND I NTRODUCTIONS IN S PANISH ¡Hola! ¿Cómo estás?
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Empecemos: 3 de septiembre, 4 de septiembre Copia y completa la conversación: Hola, Pedro. ¿Cómo _____? Estoy _____, gracias. ¿Cómo se _________ “Pedro”?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
To ask how a friend is Hola- Hi ¿Cómo estás?- how are you?
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Lección 1.
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Transcripción de la presentación:

Write a short paragraph about your “ideal” house. VÁMONOS Write a short paragraph about your “ideal” house.

OBJETIVO: I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use commonly used word and expressions, such as please and thank you I can greet people, ask how they are, and give a farewell in a polity way I can respond to a greeting and say how I am I can introduce myself and other suing basic, appropriate greetings and even gestures when needed I can ask someone what his/her name is and how to spell it I can talk about where people are from

Greetings & Farewells

Hola Hello

Buenos días Good morning

Buenas tardes Good afternoon

This can be a greeting OR a goodbye Buenas noches* Good evening/night This can be a greeting OR a goodbye

Adiós Goodbye

Hasta luego / Nos vemos See you later

Hasta mañana See you tomorrow

Tengo que irme g2g I have to go!

Buenas noches Buenos días Hola Buenas noches Adiós Hasta luego Use worksheet Hasta luego Buenas tardes

Asking about and saying who people are? Where are you from?

¿Cómo te llamas? What is your name?

Me llamo… My name is…

¿De dónde eres (tú)? Where are you from?

Yo soy de… I am from…

Asking How people are ?

¿Cómo estás (tú)? (informal) How are you?

¿Cómo está usted? (formal) How are you?

Yo estoy (muy) bien. I am (very) good.

Yo estoy así así / más o menos. I am okay.

Yo estoy (muy) mal. I am (very) bad.

Qué diría la persona? What would the person say if asked how they were feeling/doing?

Cómo estás? Estoy mal

Cómo estás? Estoy bien

Cómo estás? Estoy así así

Responding to an introduction

Mucho gusto Nice to meet you

Igualmente You too

Qué tal? How’s it going?

Abecedario…Recuerdas? You need to know alphabet to spell your name

Practice spelling their name in pizzarra

Spell the following words: 1. Casa 2. Ferrocarril 3. Diciembre 4. Números 5. Gusta 6. Miércoles 7. Lorenzo 8. Cumpleaños 9. Alfabeto 10. Maracaibo 11. Spell your name Orally

Grammar (Unit 1): Subject Pronouns   In English, the subject pronoun you is used with anyone, no matter their age or relationship to you. In Spanish, the pronoun you (tú or usted) is based on your relationship to the person. Tú is informal and usted is formal, which is use for people older than you. Subject pronouns SINGULAR: Yo ---------------- I Tú ---------------- You (informal) Él ----------------- He She -------------- She Usted ----------- You (formal)

Verb to Be (Ser)   You use this verb to respond Where are you/she/he is from? SINGULAR: Yo ---------------- Soy ---------- I am Tú ---------------- eres ---------- You are Él ----------------- es -------------He is She -------------- es ------------- She is Usted ----------- es ------------- You are María ---------- es -------------- María es Juan ------------ es -------------- Juan es ¿De dónde eres?/ Where are you from? Yo soy de Venezuela * * Always add preposition “de” after a country or city. ¿Dé dónde es María?/Where is Maria from? Ella es de Chile / Ella es de Charlotte Ask students where are they from?

1. ¿De dónde es Selena Gómez? Selena es de los Estados Unidos

2. ¿QUIÉN ES ÉL? Él es Justin Bieber.

6. ¿DE DÓNDE ES SHAKIRA? Shakira es de Colombia.

Tell who each person is and where each person in from EXAMPLE: Yo/Carme/Chile Yo soy Carme. Yo soy de Chile Tú/Roque/El Salvador 2. El/el maestro de español/España 3. Ella/Bárbara/Perú 4. Yo/Alexandra/Venezuela Oral

Complete each sentence with the correct form of the verb “Ser” to tell where people are from 1. Linda Estados Unidos 2. Miguel Argentina 3. La maestra de español Venezuela 4. El Uruguay 5. Yo Perú 6. Usted Ecuador 7. Yo Cuba 8. Tú Chile

Speaking and writing Practice with Partner:   Speaking Prompt: Work with a partner and create a dialogo including the following information. Write the dialog and practice it orally. 1. Say who you are and spell your first and last name using the Spanish Alphabet 2. Greet a Classmate and ask his/her name 3. Ask him/her how to spell their name 4. Ask your classmate how he/she is feeling Tell your classmate how you are feeling today (use a complete sentence) Indroduce Juan and Jennifer to your new friend Tell your new friend goodbye Tell Jennifer you will see her later Tell John you will see him tomorrow

Individual Practice:   Writing Prompt: Create a dialogue between two people that just met each other. You MUST include the following information: • Two greetings • Two farewells • What’s your name? (Q&A) • How do you spell your name? • How are you? (Q&A) • Where are you from? (Q&A) • Saying Goodbye

EXIT TICKET: Choose the correct response to each question or statement 1. ¿ Quién es? 4. ¿Cómo te llamas? Hugo a. Perdón Encantado b. Me llamo Isabel Me llamo Carlos c. Bien 2. Encantada 5. Me llamo Gabriel Le presento a Sergio a. Igualmente ¿Y tú? b. Encantad Igualmente c. Mucho gusto 3. Te presento a Joaquín 6. Mucho gusto a. ¿Cómo se llama? a. Buenas tardes b. Mucho gusto b. ¿Quién es? c. Igualmente c. Encantado (a) Respuestas: 1. A 2. C 3. B 4. B 5. B 6. C

Tarea STUDY FOR 30 MINUTES!!! Suggestions: -Make flashcards (on quizlet or on paper) of today’s vocabulary words, you could call this set “greetings vocabulary” -Make flashcards on ANY of the vocabulary words from the first couple slides that you do not know/ did not remember -Study your flashcards or review on quizlet