Quasimodo:Corregir  Nosotros cierremos el puerta.  Nosotros cerramos la puerta.  No yo dico mentiras.  Yo no digo mentiras. Plan de hoy: Quasimodo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
They don’t mean to go… The yo form ends in -g-o.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Yo voy a la escuela. (I go to school.)
El Verbo - Ir “To Go”.
Unidad 5-Lección 2 Verbos deOY yGO. REPASO present tense endings -ar -er -ir -o -amos -o -emos -o -imos -as -áis -es -éis -es-ís -a -an -e -en -e -en.
The e in its stem sometimes changes to ie
Unos amigos nuevos. SALIR Salir means to leave or to go out. Salir is only irregular in the yo form. Other than that, Salir follows regular -IR verb rules.
Ejercicio #29 TRANSLATE At 7:30am, I …. At 12, I …. At 4, I At 6pm, I At 8:30pm, I…
Yo voy Tú vas él va ella va usted (Ud.) va ir a... Nosotros vamos
Dar (to give) Estar (To be). ir (To go). The verbs ir, dar, and estar are irregular, because they have a different form with yo. All the other forms are.
Bellwork: Copy the meanings of the following Irregular Verbs.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Write the English on the other side of the flap!
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Some er/ir verbs with irregular YO forms Spanish 1.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Ser y Estar Verb Conjugations Stem-
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
-go verbs Esp. 2 – Cap 1A. -go verbs have an irregular yo ending. For example: For example: Decir = yo digo Decir = yo digo Hacer = yo hago Hacer = yo.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
4.2 Stem-changing verbs: e  ie, o  ue ANTE TODO  Stem-changing verbs deviate from the normal pattern of regular verbs.  In stem-changing verbs, the.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Quasimodo: Give me the conjugations of the following REGULAR verbs with the given subject:  Andar en patineta (tú)  Tú andas en patineta.  Escribir.
Stem changing verbs (o - ue & e – i) in the present & VER and IR + a + infinitive Gramática 4.2.
I know how to play the guitar. Yo sé tocar la guitarra.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Verbos con cambios radicales/ verbos de bota (stem changers) y irregulares Práctica 3.
1A – El tiempo presente - repaso The Present Tense - Review.
InfinitivosLugaresIrJugar Ir + lugar + para inf
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Ir- “to go”. yo voy tú vas él/ella/ud. va nosotros/nosotras vamos ellos/ellas/uds. van.
Let’s Play! Please listen carefully and think before answering. Good Luck!!
PICK YOUR NEW ASSIGNED SEAT QUASIMODO:. TAREA: 1. I give him the ball. Subject: I DO: the ball IOP: him 2. Give him the book. Subject: You (understood)
Español II  I eat lunch with friends.  Almuerzo con amigos.  We eat lunch at 12:00.  Almorzamos a las 12:00.  I undertand Spanish.  Yo entiendo.
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
Quasimodo:  Use your Tener Idioms from earlier chapters to translate the following:  Es el invierno y yo tengo frío.  It is winter and I am cold. 
Quasimodo:  Read the description below and guess where the person is:  Hoy es el 25 de julio. Yo estoy de vacaciones. Hace mucho sol y mucho calor. Estoy.
!El reto de verbos! Spn. 3 Present Irregular YO forms and stem-changing verbs.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Ser y Estar Verb Conjugations Stem-
ir de compras to go shopping la lección de piano piano lesson (class)
Cuento 2 Vocab Practica. ¿Tienes calor ahora? ¿Tienes frío? ¿Qu é puedes llevar a la escuela? – A la iglesia? – A la playa? ¿Qu é NO puedes llevar a la.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Table of contents #3 Stem-Changing Verbs: e —» ie.
Stem Changing Verbs (o-ue) (e-ie) (e-i) (u-ue). o-ue.
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
Quasimodo: 5-10 minutes working on poster. If you finish early: Brainstorm! ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Por qué? ¿Cuál es tu equipo favorito? ¿Por qué?
  Corregir oraciones:  Los jugadores y yo juegamos béisbol. ual  Los jugadores y yo j u gamos al béisbol.  Yo supono que los jugadores queren ganan.
Conjuga y traduce al inglés. ellas servir (e  i) ellas sirven = they serve.
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
Spanish 1 Verb Book Jessica Frank. Estudiar Nosotros estudiamos a las Jenny's a las cuatro de la tarde todos las dίas. Nosotros estudiamosYo estudio Tú.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
EL VERBO IR RAP: Voy a la Casa Las conjugaciones del verbo: IR.
Like to do…Want to do …Going to do…
Los pasatiempos Vocabulario – Lección 4. Andar en patineta.
I can read. (Yo) puedo leer. No me gusta la foto en mi ____________. Me miro muy feo. a) grapadora b) perforadora c) viaje d) carnet de identidad d.
ir de compras to go shopping ver una película to see a movie.
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
Ir un verbo irregular Necesita: El libro de composición Un lápiz.
Español 1 El 10 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
 Nosotros juegamos béisbol. › Nosotros jugamos al béisbol.  Ellos perden la partido. › Ellos pierden el partido. Ayudantes del día: 2 – Tyler 6 – Jenna.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Ir de compras To go shopping.
Quasimodo: Necesitan Marcadores Borradores y Pizarras blancas
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Transcripción de la presentación:

Quasimodo:Corregir  Nosotros cierremos el puerta.  Nosotros cerramos la puerta.  No yo dico mentiras.  Yo no digo mentiras. Plan de hoy: Quasimodo Tarea de ayer JugarTarea

Tarea de ayer: 1. I play hockey.  Yo juego al hockey 2. They begin the game at 5 PM.  Ellos empiezan/comienzan el partido a las cinco de la tarde. 3. The players win the game.  Los jugadores ganan el partido. 4. I don’t sleep in church.  Yo no duermo en la iglesia. 5. She goes to the gym.  Ella va al gimnasio.

6. You (s. inf.) find your friend in the park.  Tú encuentras a tu amigo en el parque. 7. I tell the truth.  Yo digo la verdad. 8. You all (formal) bring the magazines.  Ustedes traen las revistas. 9. The team gets the ball.  El equipo consigue la pelota. 10. María sunbathes.  María toma el sol.

11. We begin to ski.  Nosotros empezamos/comenzamos a esquiar. 12. They like swimming.  A ellos les gusta nadar / A ellos les gusta la natación. 13. We are going to win.  Nosotros vamos a ganar. 14. The player eats lunch at 12:00.  El jugador almuerza al mediodía. 15. I follow the rules (reglas).  Yo sigo las reglas.

¡Necesitan formar grupos de 4-5 personas!

Equipos  1 st hour:  The gorillas: 14  Blancas chicas: 15  Pandas:13  Zitchm:16  4 th hour:  Silecio:22  Coon & Friends: 14  No Shane:16  Los ranahombres:13  5 th hour:  Las jugadoras:14  The lambs (baa):7  Brothers from other mothers:13  Silencio:12  Equipo nombre: 14

We ski in Colorado.  Nosotros esquiamos en Colorado.

They eat lunch.  Ellos almuerzan.

I find the team.  (Yo) encuentro el equipo.

The teacher shows the videogame.  El maestro/profesor muestra el videojuego.

I make a book.  Yo hago un libro.

To the board!

I see the players.  Yo veo a los jugadores.

The mom repeats the question. (2 points)  La madre/mamá repite la pregunta.

They are going to think about the team. (2 points)  Ellos van a pensar en el equipo.

I bring the books.  Yo traigo los libros.

Up to the board!

Tarea:  Go to conjugemos.com and practice your stem changing verbs for 10 minutes tonight. The link will be up on the class website if you need help finding the correct practice! anish&id=2&source=public&type=verbs anish&id=2&source=public&type=verbs