D O N OW Rewrite the following sentences in the command form. 1. Tú escuchas. 2. Tú escribes. 3. Tú abres la puerta. 4. Tú sacas una buena nota. 5. Tú.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
En la cocina: P
Preparar La Comida.
La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Por: Noah St.Onge-Colwell & Igor Vinat. Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt.
‘AR’ Verbs Verbs that end in ‘ar’ Examples: Hablar, cantar, bailar, tomar, llegar, estudiar, caminar.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
¿Qué haces tú en la clase de arte?
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Para hacer ahora Identifiquen:
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
ALC 49 Hoy es miércoles el 5 de febrero, Emparejar 1.Amargo 2.Azucar 3.Dulce 4.Harina 5.Picante 6.Pimiento 7.Sal Flour Pepper Salt Sour Spicy Sugar.
BY: DAVELLE GREER Peppermint Patty Brownie. Ingredients/Ingredientes 1 1/2 cups margarine 3 cups white sugar 1 tablespoon vanilla extract 5 eggs 2 cups.
HW: ANSWERS 6B-5 A. Translate to present tense B. Form Tú Command
Affirmative tú commands.
Tú commands are used to give a command to someone you are familiar with. To form the affirmative tú command of regular verbs, just use the él/ella/Ud.
Para Empezar Hoy es jueves el seis de diciembre Escriba mandatos negativos en oraciones completas con los verbos. Modelo- No comas el pollo
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
Chase’s Empanadas By Chase. A Brief History of Empanadas Empanadas are very popular stuffed bread pastries that originate from Spain. At some point in.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
La Comida La piramide nutricional.
Tema 7-A:Vocabulario ¿Cómo se hace la paella? el aceite cooking oil.
CONJUGATION.
Parte B Unidad 4: ¡Mantente en forma!. el aceite de oliva Olive oil.
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt La pimienta- pepper El Azucar- sugar El.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
-AR VERBS Español.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Churros y Chocolate Capítulo 3A, página 140. Churros y Chocolate En España En México.
Vocabulario 6B.
CATÁLOGO PUA (Pequeña Unión Asturiana). Galletas de la Abuela R 0 Galletas de la Abuela {2.60€} Galletas de la Abuela {2.60€} Bizcocho {4.10€} Bizcocho.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
-ar verbs Unidad 2 We are climbing up the mountain!!
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
we need the ingredients for chocolate cake. INGREDIENTS 2 cups sugar 1/2 cup cocoa 1 cup milk 3 eggs 1 teaspoon salt 2 teaspoons vanilla extract.
Measuring Skills Habilidades de medición
4.5 Recetas el 4 de diciembre.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Ignacio Roberto Patricia
Transcripción de la presentación:

D O N OW Rewrite the following sentences in the command form. 1. Tú escuchas. 2. Tú escribes. 3. Tú abres la puerta. 4. Tú sacas una buena nota. 5. Tú duermes. 6. Tú lavas los platos. 7. Tú comes. 8. Tú entiendes.

W RITING R ECIPES

V ERBS Sacar – to take out Medir (e  i) – to measure Mezclar – to mix Añadir – to add Cocinar – to cook Hornear – to bake

P RÁCTICA G UIADA In each sentence, I tell you what you’re not doing even though you should be. I need to change the statement into a command. Ex. Tú no hablas.  ¡Habla! 1. Tú no cocinas. 2. Tú no mides el aceite. 3. Tú no sacas los juevos. 4. Tú no mezclas la harina con el azucár. 5. Tú no añades la sal. 6. Tú no horneas las galletas.

P ARA M EDIR - la taza – cupuna pizca – a pinch la cucharada – tablespoonla cucharadita – teaspoon one cup of milk =una taza de leche

M EDIDAS PARCIALES Media taza = half a cup Un cuarto de una taza = quarter of a cup Media cucharada = half a tablespoon Un cuarto de una cucharada = quarter of a tablespoon

P RÁCTICA G UIADA This recipe is written in pictures. You have been asked to translate the ingredients into Spanish so Spanish chefs can use it. Include the unit of measurement as well as the food. Example: Tres cucharadas de mantequilla

(Teaspoons)

R EAD AND T RANSLATE THE R ECIPE. 1. Saca una media taza de azúcar. 2. Saca una cucharada de sal. 3. Mézclalas. 4. Mide una taza y media de crema. 5. Añádela a la azúcar y sal. 6. Saca dos juevos. 7. Mézclalos con todo. 8. Mide una taza y dos cucharadas de harina. 9. Mézclala con todo. 10. Hornéalos a 350 grados para 45 minutos.

W RITE A RECIPE FOR P IZZA. Ingredients for dough ( la masa ): salt, flour, water, butten Ingredients for sauce ( salsa ): tomatoes, pepper, salt, oil Toppings: cheese, sausages, onions Create instructions on how to combine all the ingredients as well as how to bake the pizza.