Primer Paso Capítulo 10 Setting the scene for a story.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Tiempo The weather.
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
¿Qué tiempo hace?.
Objetivos 1) to revise describing the weather 2) to play brain gym
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs You know that stem-changing verbs in the present indicative have a stem-change in all forms except and. nosotrosvosotros.
¿Qué tiempo hace?.
Learning Objective Be able to recognise at least 6 phrases for weather.
¿Qué tiempo hacía?. Hacía frío ¿Qué tiempo hacía?
Vocabulario Realidades 3: Capítulo 1-2
El Tiempo The weather. los grados la temperatura.
El Tiempo The weather. los grados la temperatura.
El Pretérito y El Imperfecto
¿Qué tiempo hace?. Hace Está Hay.
Nice to Meet You Ray! İ Gusto conocerte Ray! We want to know Ray Bradbury. Queremos conocer a Ray Bradbury.
Capítulo 10 práctica—el imperfecto y el pretérito
¿Qué tiempo hace? ¿Cómo está el tiempo? (ahora)
ESPAÑOL 3 SEÑORITA ALDEMIR El Imperfecto: la conjugación, los usos, y una comparación con el pretérito.
The subjunctive is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past, present, future), while mood merely reflects how.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
EL PRETÉRITO Y EL IMPERFECTO ¿CUÁL ES LA DIFERENCIA?
Stem-changing verbs.
Why do verbs have a Y in the él/ella and ellos/ellas forms? lírhc All these verbs have a VOWEL immediately before the –ER or –IR ending Él le Ellos le.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Starting a story These may not translate literally ¿Qué crees? Guess what? What do you think ¿Adivina qué? Guess what ¿Qué crees? Guess what? What do.
Unas espresiones del tiempo. hacer (hacía) calor - hot frío - cold fresco – cool viento – windy sol – sunny buen tiempo – nice mal tiempo – bad Hacía.
El tiempo el aguacero el arco iris asoleado(a)
El pretérito y el Imperfecto en una narración
Verbos con cambios en la raíz
Sabes quE – lunes el 20 de octubre ?QuE hiciste este fin de semana? Escribe cinco frases al minimo e incluye ?con quiEn? ?dOnde? trabajé compré estudié.
Español II Capítulo 9 Vocabulario 1 pp Árido (a)
español X Capítulo 9.1 Vocabulario 1 el águila (las águilas) eagle eagle.
Capítulo 9 A Tarjetas de vocabulario Tema 9 Medios de comunicación El cine y la televisión.
Los cuentos Practiquemos el vocabulario…. Traduce por favor A long time ago… Hace mucho tiempo… Once upon a time… Ērase una vez… The princess La princesa.
Érase una vez Una dulce niña No tenia padres Ella era princesa
Objetivo: How are reflexive and stem changing verbs used in the subjunctive? Hagan Ahora: Write 5 stem changing verbs. Hoy es martes, el 6 de marzo.
¿Qué tiempo hace?. Hace sol ¿Qué tiempo hace? Hace calor.
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs  You know that stem-changing verbs in the present indicative have a stem-change in all forms except nosotros.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
What’s it about?. ¿De qué se trata? What’s it about?
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs P. 437 Realidades 2.
Preterite vs. Imperfect (Part II)
El sistema solar : Los planetas
Los verbos de cambio radical o→ue
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs Page 137 – Chapter 3 Realidades 3.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 Vocabulario 2.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 1.
¡Mantente en forma!Gramática 1 I>Y verbs in the preterite Preview I>Y verbs in the preterite The verb leer.
Stem-Changing Verbs. e changes to ie in every form exept nosotros (and vosotros) Yo Tú Usted Él, ella Nosotros Ustedes ellos, ellas cierro cierras cierra.
Historias y cuentos Vázquez. PERSONAJES- characters El dios El Fantasma El rey La reina El traidor El desconocido }
—¿Has visto la película 2050? ¿Qué tal es? —Pues, me fascinan las películas de ciencia ficción, pero no he visto esa película todavía. Los críticos han.
Capítulo 1 Comparing Casi se muere and Pobre Ana bailó tango for their grammatical structure. Understanding that the story context is similar but the.
Hoy es viernes el 10 de enero. La Meta:¿Qué son las estaciones, los meses, y los días? Hagan Ahora: ¿En qué estación nació María? (A)En primavera (B)En.
Present Subjunctive of Stem-Changing Verbs. You know that stem-changing verbs in the present indicative (“old school”) have a stem-change in all forms.
Repaso: el pretérito y el imperfect en un cuento Preterite and imperfect in storytelling.
“Examen Final" Jeopardy.
Cuentos Érase una vez 2.
Español 1 18 y 21 de noviembre de 2016.
Español 4 Cap. 9-1.
Stem-Changing Verbs With Tommy the Tomate.
Más APUNTES Preterite and imperfect in storytelling
Cuentos Érase una vez usar con más confianza el imperfecto para iniciar un cuento aprender vocabulario para personajes, animales, lugares y objetos de.
Cuentos Érase una vez 1.
STEM CHANGING VERBS.
Alfonso Villarroel Calisto.  When i had 10 or 9 years old. I went to argentina with my familiy, 10 years ago. We stayed there for 3 weeks. We met many.
The Imperfect Tense.
ME. ON WEEKEND I ENJOY GOING TO THE MOVIES, VISITING BARS AND CLUBS IN THE MADERO.
The Imperfect Tense.
The Imperfect Tense.
Target: describe Temecula’s natural surrounding in written sentences.
Transcripción de la presentación:

Primer Paso Capítulo 10 Setting the scene for a story

El aguacero

caerse

despedirse

despejado

Dormirse (ue)

Enamorarse de

Erase una vez …

Hace mucho tiempo …

humedo

irse

La niebla

nublado

Perderse (ie)

El rayo

romperse

Se cuenta que … The story goes that…

soleado

La tormenta

El trueno

El valle

Segundo paso -continuing and ending a story -science fiction -in fairy tales

Al final …

Así (fue) que … so that’s how…

De repente …

De todos modos …

En fin … IN SHORT …

En seguida …

Entonces, … then…

Fue cuando …

Por eso …

Todo salió bien.

Ciencia ficción

La estrella

La galaxia

La nave espacial

El OVNI

El planeta

El cuento de hadas

El enano, la enana

El hada, madrina*

El ladrón, la ladrona

La princesa

El principe