Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Español 1 – Final Exam Vocab Review
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Exámen Preliminar.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
Chapter 4 – Practice #1.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Translate: On Friday we are going to the party! El viernes vamos a la fiesta. 1.
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Doler.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Emotions with ESTAR, SENTIR, and TENER. Emotions: Use the verb ESTAR with emotions and feelings: EstoyEstamos Estás EstáEstán.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Spanish IB Explaining what happens to whom!. Metas de hoy…  Meta Grande: Hablan de hábitos sanos.  Talk about what is happening to whom.
Vocabulario.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
Warm Up, el miércoles, el 24 de octubre Entrega el paquete Completa: Cuaderno p. 56.
Me llamo ___________ Hoy es el 27 de Febrero del 2012 ¡ Bienvenidos a tu clase de Español! Welcome back to your Spanish class!!!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Calentamiento Write the answers to each question.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
LOS QUEHACERES DE JORGE
Me llamo __________ Clase 801 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 8 de noviembre del 2013 Propósito # 19: ¿Tienes una mascota? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 2: CAP. 2 Complete.
La Vida Saludable.  Complete the following statements: ◦ Yo ___________ la cabeza. ◦ Tengo dolor de ______________. ◦ Hoy estoy __________. ◦ Juan _______.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 11 de diciembre del 2014 Propósito # 34: ¿Cómo continuamos el repaso para el Examen del Capitulo 1? Actividad.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
ESPAÑOL 1, el 18 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
FerreiroB 4 de diciembre 2015 El sábado para la cena yo como pollo con pastas en mi casa con mi familia y bebo jugo de manzana. #pollo #jugo #cena #pasta.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Get your GradeCam ID from Ms. Coimbra. Then, use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando.
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Cap í tulo 4 Expressions with “ tener ”. Expressions with “tener” (idioms) Tengo hambre. = I’m hungry. Tienes frío. = You’re cold. Tenemos calor. = We’re.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
HACER AHORA GO OVER TAREA FROM ONE-NOTE AL RAP.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Quasimodo: Write the following #’s in words
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Transcripción de la presentación:

Vocab. / Chapter 7 Dictado

*Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.

Hoy yo estoy nervioso porque tengo tres exámenes.

A mi papá le duele el estómago porque él no sigue una dieta sana.

A mí me duelen los ojos porque leo mucho durante el día.

Mi mamá y yo hacemos yoga todos los sábados.

Mi tío necesita dejar de fumar porque es malo para la salud.

1) Add all vocab. from textbook pg. 247 to your notes OR Quizlet App. 2) TAREA: Download and Complete: “WS – Chapter 7 Mas Practica” 3) Quiz Corrections = Re-Write every question with the correct answer on a separate paper. Full heading. Typed and printed or hand written in ink. Due tomorrow. 5 pts! (Answers are on the “downloads” section of Mr. Flynn’s website)