Some famous Spanish artists José Clemente Orozco (Mexico)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulary 6-1 Introducing and changing a topic of conversation, the arts, expressing what needs to be done, expressing an opinion, describing.
Advertisements

To make suggestions and recommendations
Some famous Spanish artists José Clemente Orozco (Mexico)
La Literatura, la pintura, la música
¿De dónde eres? ¿Qué te gusta hacer?
More on subjunctive with hopes and wishes. Frida Kahlo es una de las artistas más conocidas de México. Lo popular, lo religioso y los símbolos mexicanos.
El Arte.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Capítulo 8 En el tiempo libre. El concierto concert.
El arte Unidad 1 Etapa 2 español 2.
Español 3 Unidad 4 Vocabulario A y B
REPASEMOS LA TAREA 1.Complete el ejercicio Castlelearning (las artes) (para viernes, el 15 de noviembre) Be sure to put the necessary time in to understand.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
La galería de arte en la clase de la profe Craig.
Arte de España Español Cultura.
Affirmative Tú Commands  When you tell a person to do something.  Use with friends, family, or young people.  Use the same present tense forms that.
Escultura en papel maché de Oxaca, México
(yo) sé I know (how) (tú) sabes You know (how)
09/03/ Los Verbos Regulares en -AR Present tense of regular –ar verbs Página 102 Capítulo 4 – Primer Paso.
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Quasimodo: Get together with your partner and finish up the in class worksheet on Agentes Secretos Capítulo Uno. Get your homework out (research into Spanish.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Arte tradicional, peliculas, musica, danza, esculturas y pinturas Las artes y yo.
Saber vs. Conocer To know….
CAPÍTULO 1B ESPAÑOL 2 By: Jasmine Burkart and Kristen Tupa.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 1/28 – 2/1 1.
AVENTURA MÉXICO Una reunión de cuatro artistas hispanos You will use four finger puppets to carry on a conversation between four famous Hispanic artists.
Verbs and Expressions that Use the Infinitive
Affirmative Tú Commands Page 305 Realidades 1 Affirmative Commands  When you tell someone to do something, you are giving an affirmative command.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Español 3.  El rítmola bandael tono  La voz del cantantelos instrumentos  La melodíalas harmoníasla percusión  El rítmola bandael tono  La voz del.
Self Portrait in a Velvet Dress ella tiene relaciones sexuales con Trotsky Trotsky era un comunista de Rusia que vivía con Rivera y Kahlo en México.
11 de noviembre de Escribe en español. Preguntas: ¿Qué te fascina? ¿Qué te interesa? ¿Qué no te gusta? ¿Quién es tu bailarín/a favorito/a? ¿Prefiere.
Unidad 2 Tienen 10 minutos para finalizar el haz ahora.
El arte Capítulo 9 Span 106. La reproducción El paisaje El retrato La imagen (las imágenes)
I can use comparisons of equality and superlatives in a conversation. I can use passive se and the passive voice with the verb ser in a conversation. I.
DO NOW: Grab an index card, grab a partner Read and answer the questions on the index card en ESPAÑOL when you here the buzzard switch partners.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
Los Artistas. Joan Miró España Carmen Lomas Garza los Estados Unidos.
A propósito… Cambiando de tema, ¿qué me dices de…? Eso me hace pensar en… Eso me recuerda… Hablando de… ¿Has leído algo de…? ¿Qué has oído de…? ¿Qué me.
¿Qué tiempo hace? Martes 7 de mayo Objetivos: learn the weather and review verbs.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
UNIDAD 2 – LECCIÓN 1 Martes veintidos de septiembre del dos mil quince Objetivos de lección 1: 1.SWBAT talk about daily schedules, 2.ask and tell time,
Tener + que + inifinitive To have to do something.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Capítulo 1-4.  Hola, soy Sara  Tell if the following statements are true or false. Correct the false statements.  Yo soy de Jalisco.  Mi amigo David.
Las artes plásticas y la arquitectura
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Arte tradicional, películas, música, danza, esculturas y pinturas Las artes y yo.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Objetivos de hoy: Sacar fotos (to take photos) en el estilo (style) de Kahlo, Rivera, Goya, Dal í, o Boterro Pensamientos Write the following vocabulary.
Composición La pintura de óleo La pintura de acuarela La pintura de acrílica El dibujo La foto La estatua La escultura de vidrio La escultura de cerámica.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
2 – ¿Cómo se dice en Español? 1 – It’s necessary that
1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
Las artes plásticas y la arquitectura
1 – querer que – 4 – regocijarse – 2 – ¡Nada de eso!– 5 – ojalá que –
Los T.A.s del Señor Bilsbury
Antes del vocabulario ¿te gusta el arte?
Transcripción de la presentación:

Some famous Spanish artists José Clemente Orozco (Mexico)

Xul Solar (Argentina )

Pablo Picasso (España)

Fernando Botero (Colombia)

Frida Kahlo y Diego Rivera (Mexico)

Salvador Dalí (España)

Capítulo 6 El arte y la música Objectives -Introduce and change a topic of conversation -Express what needs to be done -Express an opinion -Make suggestions and recommendations -Turn down an invitation -Review preterite tense and commands

Vocabulario Nuevo Introducing and changing the topic of a conversation ¿Has leído algo de Pablo Neruda? Have you read something by…. Eso me recuerda el concierto de anoche That reminds me of… Eso me hace pensar en una pintura de Dalí That brings to mind… Cambiando de tema, ¿qué me dices de la nueva película? Changing subjects, what can you tell me about…? Hablando de la familia, ¿qué me cuentas de tu tío? Speaking of… what can you tell me about… A propósito, ¿qué has oído de la nueva estudiante? By the way, what have you heard about…?

Vocabulario nuevo El/la cantante El músico El bailarín La bailarina El escultor El /la artista La escultura La acuarela La cerámica La cinematografía El diseño de computadora El grabado La serigrafía The singer The musician The dancer The sculptor The artist The sculpture The watercolor The pottery The art of filmmaking The computer design The engraving The silkscreening El tallado en madera El tejido Antiguo(a) Aprender a Contemporáneo(a) La danza El dibujo Diseñar La estatua La exhibición Intentar La orquesta Patrocinar La pintura The woodworking The weaving, knitting old; ancient To learn (to do something) Contemporary The dance The drawing To design The statue The exhibition To try The orchestra To sponsor The painting

Vocabulario- p.165 creativo entretenido/a formidable creative entertaining tremendous genial beautiful hermoso/a imaginative imaginativo/a magnífico/a una obra maestra marvelous a masterpiece great magnificent maravilloso/a

Vocabulario- p.165 original realista convencional original realistic conventional de muy mal gusto incomprehensible incomprensible trivial insignificante insoportable pésimo superficial awful in very bad taste unbearable,intolerable superficial