Tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Irregular Preterite Verbs Unit 3, lesson 2. Irregular Preterite Verbs Happen in the past, over and done with. There is a whole set of irregular preterite.
vocabulario Tengo….. =I have…… Una insolacion =a sunstroke
Los verbos Capítulo 3.1.
Special expressions that use the verb “tener”
Making comparisons.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
B If - AR and -ER stem-changing verbs DO NOT have a stem-change in the preterite tense, what kind of stem-changing verbs DO have a stem-change in the preterite.
HAVE FUN AND ENJOY EVERTHING ELSE WILL BE IN ESPAÑOL.
Los Artículos / The Articles
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
 The verb SER is an: irregular verb in Spanish  It means “to be”  It also means “am,” “is,” and “are”
El imperfecto y el pretérito
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
.. EL MIEDO..... Fear.. Carmen Moreno Arce 2º B ESO.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Entre parejas (hablando) Respuestas 1.Ana y Elena trabajan en un proyecto para la clase de ciencias sociales. 2.El oso de peluche era el juguete favorito.
Spanish III. Sometimes you describe a noun with an adjective, and sometimes you use an entire clause to describe a noun, that is an adjective clause.
Tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had.
Comparatives & Superlatives
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Quiere conocer mejor el mundo wants to-know better the world LICRT – C2M5 PRESENT conozco bien el mundo I know the world well conoces bien el mundo you.
Saber y Conocer Conjugations and meanings in the present and past.
Una pareja fue a las montañas para acampar a couple went to the mountains in order to camp LICRT – C1M10 PAST nosotros fuimos we went ustedes fueron you.
Cuento No. 7 Había una araña que se llamaba Araña. There was a spider that called herself Spider. Se cayó y tuvo un problema con uno de sus tobillos. She.
Capítulo 2 Vocabulario. Chapter 2 Vocabulary Primer Cuento Había una vaca pobre y gorda… El mono era alto y rico que se llamaba… Él le dio mucho dinero.
La chica quería llegar a ser popular the girl wanted to-arrive to-be popular “to become” LICRT – C1M6 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT quiero.
 You don’t just have to use “Estar” to express how you are feeling.  You also can use sentirse, which means “to feel”.  Me siento enfermo.  I feel.
Había una chica – there was a girl era una chica – (she) was a girl estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to LICRT.
Traduce al español. I just went to bed. Yo acabo de acostarme.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
ORACIONES CONDICIONALES
Buenos días, ¿señorita Milán? Soy la Señora Tomás de la compañía Conteca. Me gustaría hablar con Usted acerca de su solicitud para el puesto de recepcionista.
Vivir una vida sana - To maintain a healthy lifestyle
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
The Pluperfect Tense Page 217 – Chp. 5 – Realidades 3.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
#1 Basic Verbs and Subject Pronoun Rules
Tan / Tanto comparisons.
IMPERFECTO DEL SUBJUNTIVO Por Diana Forrest. In the past of course! Past 10 minutes or 100 years ago. No importa cuando. Usa el imperfecto del subjuntivo.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
El imperfecto Use the imperfect tense to talk about actions that happened regularly. In English you often say “used to” or “would” to express this idea.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Bellwork Hoy es_________, el __________ de ___________.¿Qué tiempo hace? trecemartes abril 1. ¿Qué te duele? 2. A Paco ¿qué le duele? Me duele(n) _________.
Etapa 4.2 p  Conditional of HABER + past participle habría comidohabríamos comido habrías comido habría comidohabrían comido.
Hay un chico there is a boy se llama - is called muy alto - very tall muy bajo - very short tampoco - either muy guapo very handsome más o menos somewhat.
ESPAÑOL 1 25 DE SEPTIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES VIERNES EL 25 DE SEPTIEMBRE DE La participación #1: Dibuja un rectángulo. Contesta en frases.
Lesson Plan: Day 7 (Tuesday, 9/16) 1.Warm-up 2.FN #7, 8 3.Quiz – vocab 2 4.Vocab – Nouns (los sustantivos) 5. Spelling in Spanish.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
El pretérito The preterite tense. The preterite is one of 2 past tenses in Spanish. –Both the preterite and the imperfect are used to talk about things.
ESPAÑOL 1 19 de noviembre. LA CAMPANA HOY ES JUEVES EL 19 DE NOVIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés:  1. Me gustan las hamburguesas de Wendy’s.  2. ¿Te.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Español 1 23 de septiembre de La Campana Hoy es miércoles el 23 de septiembre de La participación #1: Dibuja un lápiz. 1.¿Cómo te llamas?
Español 1 27 DE ENERO DE La campana  Escribe en inglés: 1. El Lago Titicaca es el lago navegable más alto del mundo. 2. En la selva tropical hay.
ESPAÑOL 1 29 DE SEPTIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 29 DE SEPTIEMBRE DE La participación #1: Dibuja un papel. Contesta en frases completas:
ESPAÑOL 1 2 DE FEBRERO DE LA CAMPANA Participacion #1 ¿Qué hora es?
Español 3 10 de noviembre de La Campana: Hoy es martes el 10 de noviembre de 2015  Look at the goals you made last term.  Write down if you reached.
Español 1 23 de noviembre de La campana Hoy es lunes el 23 de noviembre Escribe en español: 1. I like to play soccer. 2. Do you like to watch tv?
UNIT 4 ES BUENO SER JOVEN IT’S GOOD TO BE YOUNG. UNIT 4: ES BUENO SER JOVEN 6 weeks Health: general health, illnesses Body parts Healthy/unhealthy habits.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Transcripción de la presentación:

tenía una calentura fuerte had a temperature strong LICRT – C1M8 PAST yo tengo I have tienes you have PAST yo tenía I had tenías you had

había una chica que era dueña de un negocio there was a girl that was owner of a business LICRT – C1M7 PRESENT soy I am eres you are es is

de hecho, era un negocio excelente “in fact”, was a business excellent LICRT – C1M7 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT tengo I have tienes you have has tiene

LICRT – C1M7 vendía pastillas y llegó a ser rica sold pills and “became” rich PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT tengo I have tienes you have has tiene PAST llegué a ser I became llegaste a ser you became PRESENT vendo I sell vendes you sell vende sells

a lo mejor, tenía gripe y quería tomar pastillas para mejorarse probably had flu and wanted to-take pills for to-get-better LICRT – C1M7 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT tengo I have tienes you have has tiene PAST llegué a ser I became llegaste a ser you became PRESENT vendo I sell vendes you sell vende sells

si tomara pastillas, se sentiría mejor if took pills (he/she) would-feel better LICRT – C1M7 PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT tengo I have tienes you have has tiene PRESENT me siento I feel te sientes you feel se siente feels PAST llegué a ser I became llegaste a ser you became PRESENT vendo I sell vendes you sell vende sells

había una chica que era dueña de un negocio there was a girl that was owner of a business de hecho, era un negocio excelente “in fact”, was a business excellent vendía pastillas y llegó a ser rica sold pills and “became” rich a lo mejor, tenía gripe y quería tomar pastillas para mejorarse probably had flu and wanted to-take pills for to-get-better si tomara pastillas, se sentiría mejor if took pills (he/she) would-feel better LICRT – C1M7 Summary PRESENT soy I am eres you are es is PRESENT tengo I have tienes you have has tiene PRESENT me siento I feel te sientes you feel se siente feels PAST llegué a ser I became llegaste a ser you became PRESENT vendo I sell vendes you sell vende sells