El conejo de la luna preguntas para responder

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las obligaciones.
Advertisements

Relative pronouns lo que. Relative pronouns lo que used when referring to an idea, and not to a noun with a specific gender.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Tener – to have It is an irregular, stem-changing verb in the present tense What is the stem? (ten) er stem (ending) The last vowel in the stem changes.
Stem-Changing Verbs.
Es el 10 de octubre del para empezar: Escribe cinco frases que usamos con el subjuntivo y lo que significan.
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
2nd grade Hardware and computers. Observa cada una de las imágenes que aparecen a continuación y completa lo que se te pide.
El verbo ir Ir-to go. ¿Qué ya sabemos de ir? What do we already know about ir? Es un verbo ir. Es irregular. Quiere decir to go. Se usa (You use it) cona.
REPASEMOS LA TAREA CONTESTE (en oraciones completas) las preguntas del ejercicio 7 en la página 57.
Classroom Expressions
Telling Time.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Lección Preliminar Avanacemos 1. Buenos Aires- Argentina.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Completmentos le, les Telling what you do for others.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Pregunta Esencial: How do I use the verbs ‘saber’ and ‘conocer’ to talk about WHAT and WHOM I know? Tema: Conjugating ‘saber’ and ‘conocer’
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Español 1, 2 y 3 Argentina: La vida y la cultura 14 y 19 de octubre de 2015.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
Capitulo 5: El dice….ella dice: Answer these questions in spanish, please: Where are Jimena and Carla? Where did Jimena go last Saturday? Who is Gustavo’s.
Español 1, 2 y 3 Argentina: La vida y la cultura 14 y 19 de octubre de 2015.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Show the ppt to students Ask what they notice ( It gets bigger then smaller, then gone and starts again.) Key: You want students to discover the pattern.
Español 1, 2 y 3 Argentina: La vida y la cultura 14 y 19 de octubre de 2015.
Objetivos KNOW: how to analyse different advertsTo KNOW: how to analyse different adverts Resultados All should know how to say what an advert is about.
Tema: Conjugating ‘saber’ Pregunta Esencial: How do I use the verb ‘saber’ to talk about WHAT I know?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
El sur de Sudamérica Europa y África ¿Qué te gusta hacer? Now that a group of your new friends is learning Spanish, you decide to try it out.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Telling Time in Spanish
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
¿Cómo se pronuncia en español?
Hoy es viernes el 3 de marzo Escribe las conjugaciones del verbo ser
Telling Time in Spanish
Double-Object Pronouns
Fish is Fish by Leo Lionni.
DISEÑO DE MATERIAL DIDÁCTICO II Mtro. Yonatán Eric Cruz Hernández 3° B
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Telling Time in Spanish
¿Cuántos Años Tienes? Spanish4Teachers.org.
Telling Time in Spanish
Direct Object Pronouns
Transcripción de la presentación:

El conejo de la luna preguntas para responder Lee las preguntas y contesta en inglés.

¿De qué se trata esta leyenda? ¿Qué intent explicar? What is this legend about? What does it try to explain? ¿Cuál es la lección moral de la leyenda? What moral attribute (personality/qualities) does this legend also try to teach? ¿Qué son unas semejanzas y diferencias entre la leyenda Azteca y la leyenda Japonesa? What are similarities and differences between the Aztec legend and the Japanese one? Have you heard about this legend before? What legends do you know about the moon?