Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY VERSE #1  Vocab 1  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es?.
Advertisements

Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
¿Qué hora es? What time is it? How do we say the time? Es la _una__. ONLY for 1 oclock (12:31- 1:30). Son las _____ = It is ____.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? Son las ______. Es la _______.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Los números y el reloj omg.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
¿Qué hora es? What time is it? ¿Qué hora es?  Es la  Son las _______. 1:00-1:30 Any other time una. dos, tres, once, etc. una y…
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling Time.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?” (México y Centroamérica)
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
¿Qué hora es? ( what time is it) ¿Cómo se dice “la hora” en español?  Son las ______.  Es la _______. Significan: It is… 2 opciones:
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Numero uno…  Es la _una_. Numeros mas de uno…
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
El Verbo Ser Ser – to be (in a more permanent sense) –Ex: describing someone’s characteristics, stating the time, stating where you are from IRREGULAR.
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¿Qué hora es? Para preguntar la hora… To ask what time it is… ¿Qué hora es? What time is it?
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: – I can tell time Vocab/Ideas: – How to tell time before the half hour (review) – How to tell time after the half hour.
Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY WORK #1  Countries and capitals from quizzes 1&2  Vocab 1  Alphabet  Numbers.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¡Buenos Días! **Please have your Time homework out on your desk.** Warm – up: o Turn to your neighbor and review numbers 0-30 (see page 16)
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? It is 1:00 It is (2:00-12:00) AM PM Midnight (12:00am) Noon (12:00pm) On the dot Es la una Son las ….. de.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
¿Qué hora es? What time is it? AMde la mañana PMde la tarde PMde la noche It’s noon. Es mediodia. It’s midnight. Es medianoche.
Review for the Preliminary test What have we learned?
Quasimodo: Traducir (translate)
Telling Time in Spanish
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Quasimodo:  Here’s the content that will be covered on the test:  MEMORY VERSE #1  Vocab 1  Numbers 0-30  Definite/Indefinite Articles  Masculine/Feminine & Singular/Plural  “Hay”/ “mucho/a(s)” “poco/a(s)”  Questions  Subject Pronouns  Present tense of SER  Used for identification  Used for stating place of origin (Soy de…)  Used for possession  Used for telling time

Ahora…  The next minutes must be in absolute silence unless you are asking ME or your MONITOR a question.  You will have the next minutes to work on your Country Project  AND/OR  Retake the quiz over subject pronouns/ser conjugations.  If you feel like you can do better than the first time through, clear your desk and raise your hand to let your monitor know you want a retake quiz.

Test Review This is posted online already under your section of ¿Qué pasa?

What to expect on the test:  Memory Verse: fill in the blanks.  Vocabulary section (mainly focused on the greetings vocab)  Section where you must provide the definite or indefinite article that correctly matches a specific noun. (identify gender/#)  ¿Cuántos hay? -- Hay with numbers AND mucho/poco (gender/# matching)  Translation section  Telling time  Answering questions

Questions that could show up:  ¿Cómo estás? / ¿Cómo está usted?  ¿Cómo te llamas? / ¿Cómo se llama usted?  ¿De dónde eres? / ¿De dónde es usted?  ¿Cuánto/a(s) ___________ ?  ¿De dónde es _______? / ¿De dónde son _______?  ¿Quién es…? / ¿Quiénes son?  ¿Qué es? / ¿Qué son?  ¿De quién es…? / ¿De quiénes son…?  ¿Qué hora es?  ¿A qué hora es….?

Práctica: FFill in the definite or indefinite article that correctly matches the following nouns: LLas fotografías EEl/la estudiante EEl cuaderno LLas computadoras LLa lección EEl mapa LLa mano

Práctica:¿Cuántos hay?  ¿Cuántos estudiantes hay en la clase?  Hay muchos estudiantes.  Hay veintiuno estudiantes  ¿Cuántos libros hay en la clase?  Hay muchos libros en la clase.  Hay pocos libros en la clase.  ¿Cuántos estudiantes de México hay en la clase?  No hay estudiantes de México en la clase.  Hay cero estudiantes de México en la clase.  ¿Cuántos mapas hay en la clase?  Hay pocos mapas en la clase.  ¿Cuántas chicas hay en la clase?  Hay muchas chicas en la clase.  Hay pocas chicas en a clase.  Hay siete chicas en la clase.  ¿Cuánto tiempo hay?  Hay mucho tiempo  Hay poco tiempo  ¿Cuántas fotos hay en la clase?  Hay muchas fotos.  Hay pocas fotos.  ¿Cuántos lápices hay?  Hay muchos lápices.  Hay pocos lápices.  Hay cinco lápices.

Práctica: Tiempo  9:00 AM  Son las nueve de la mañana.  1:00 PM  Es la una de la tarde.  Noon  Es el mediodía.  Midnight  Es la medianoche.

Práctica: Tiempo  10:05 PM  Son las diez y cinco de la noche.  11:15 AM  Son las once y cuarto de la mañana.  12:26 PM  Son las doce y veintiséis de la tarde.  3:13 PM  Son las tres y trece de la tarde.  8:16 PM  Son las ocho y dieciséis de la noche.  4: 25 AM  Son las cuatro y veinticinco de la mañana  1:30 PM  Es la una y media de la tarde.

Práctica: Tiempo  6:45 AM  Son las siete menos cuarto de la mañana.  7:50 PM  Son las oche menos diex de la noche.  4:33 PM  Son las cinco menos veintisiete de la tarde.  9: 58 AM  Son las diez menos dos de la mañana.  1:40 PM  Son las dos menos veinte de la tarde.  12:55 PM  Es la una menos cinco de la tarde.  11:48 AM  Son las doce menos doce de la mañana.

Práctica: Preguntas  ¿Cómo estás?  Bien, gracias.  Regular.  ¿Cómo está usted?  Bien, gracias.  No muy bien

Práctica: Preguntas  ¿Cómo te llamas?  Me llamo _______________.  ¿Cómo se llama usted?  Me llamo ________________.

Práctica: Preguntas  ¿De dónde eres?  Soy de ________________.  ¿De dónde es usted?  Soy de _________________.  ¿De dónde es el Sr. Norman?  El señor Norman es de ____________.  Es de _______________.  ¿De dónde son los chicos?  Los chicos son de ________________.  Son de ________________.  ¿De dónde son ustedes?  Somos de ____________.

Práctica: Preguntas  ¿Quién es ella?  Ella es Maria.  ¿Quién es él?  Él es Miguel.  ¿Quiénes son ellos?  Ellos son Miguel y Maria.  ¿Qué es?  Es un libro.  ¿Qué son?  Son unos cuadernos.

Práctica: Preguntas  ¿De quién es el libro? (Jorge)  El libro es de Jorge.  Es el libro de Jorge.  Es de Jorge.  ¿De quiénes son los libros? (Lupe y Jorge)  Los libros son de Lupe y Jorge.  Son los libros de Lupe y Jorge.  Son de Lupe y Jorge.

Práctica: Preguntas  ¿Qué hora es?  Es la una y/menos _______.  Son las ____ y/menos ______.  ¿A qué hora es la clase de español?  La clase de español es a las ocho y cuarto de la mañana.  ¿A qué hora es tu programa favorito?  Es a las ocho de la noche.  ¿A qué hora es la fiesta? (11:30 AM)  La fiesta es a las once y media de la mañana.

To study you should also:  Look through the different homework assignments (especially in the Cuaderno) focusing mainly on the parts you got wrong and had to correct.  Look over past quizzes  LOOK OVER THE MEMORY VERSE! It WILL be on the test!!