Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Por Señorita Holmes.  You are to use this powerpoint to take notes on our new chapter.  You will have different activities to complete throughout the.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Story Summary 1.Notebook and something to write with. 2. Divide your paper into six sections and label in Spanish and English: Personajes (characters)
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks.
Español de octubre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
LOS QUEHACERES DE JORGE
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
¿Qué vas a hacer en el futuro?
¿Qué compramos por catálogo? OBJECTIVE: Go catalog shopping and tell about your experience. TASK: Step 1. Pick (cut) items required and put (paste) them.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Hand back papers (ALC) A la campana 75 Objetivo Reloj de compañero- la ciudad Preterite packet.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Get your GradeCam ID from Ms. Coimbra. Then, use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
ALC 67 Jueves el 9 de diciembre Necesitan la asignación del martes.
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
You need a blank sheet of paper and two different colored writing utensils Fold our paper hot dog style so that you have 2 tabs on the side.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Hoy es el 23 de agosto del 2016 Diario
Español 1 29 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Requirements for Power Point page:
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Poster project.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of the paper (this will create 15 flaps total)

On the front of the flap write the Spanish word/phrase (Spanish 2): 1. Hay 2. estaban 3. tiene 4. salió 5. fue 6. había 7. Pidieron 8. fueron 9. decidieron 10. quiere 11. había olvidado 12. había llegado 13. estaba buscando 14. volvió 15. pagó

On the front of the flap write the Spanish word/phrase (Spanish 3) 1. Querrá 2. Habría buscado 3. Nunca jamás 4. Extranjero 5. Irá 6. No habría nadie 7. Peleará 8. Algo increíble 9. Atreverá 10. Sobrevivirá 11. Hubiera perdido 12. Buscará 13. Hará 14. Entrará 15. Valiente

On the back of the flap write the English definition. On the inside portion write a COMPLETE sentence in Spanish using the Spanish word – EACH SENTENCE NEEDS TO BE DIFFERENT!!!

Write your name on the back in the top right hand corner On the BACK of your foldable – Divide in half – Label one side Futuro (future) and the other otras (other) Spanish 3 – Organize the words into either the Future or other section