un granjero un contable un bombero un alcalde un abogado un policía

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Advertisements

Las profesiones Mosaicos, pp. 320, 321, 322, 323, 355.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
el vecindario La el correo la estación de bomberos
CAPITULO DOS En el vecindario primera parte
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Adjective/Noun Agreement
El abogado.
Relative (adjective) clauses A relative clause (or an adjective clause) is a clause in a sentence that describes a noun. The boy that is standing by the.
¿A qué se dedican ellos? Capítulo 2 , vocabulario 1.
Department of Modern Languages Gramática nueva tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen The verb tener means to have or to possess. It is an irregular.
¿Cual día vas a la clase de arte? What day do you go to art class? Voy a la clase de arte los lunes. I go to art class on Mondays.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Preguntas: (1) ¿A qué se dedica él/ella? o ¿Qué clase de trabajo realiza ella/él? (2) ¿Dónde trabaja? (3) ¿Qué hace en el trabajo?
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
¿A qué se dedica? Capítulo 2- En el vecindario. What do you do for a living? Capítulo 2- En el vecindario.
Definite and Indefinite Articles
¡A buscar! What do all these words have in common?
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Making Words Plural. cartel-cartelescruz-cruces libro-librosflor-flores luz-lucessilla-sillas papel-papelesdulce-dulces 1. If a word ends with a vowel-----add.
Sentimientos O Personalidad Ser O Estar. There are two words that mean “to be” in Spanish; “ser” and “estar”
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
En el vecindario Objective: Talk about what people do for a living.
Un granjero / una granjera un bombero / una bombera una granja el mar está encima de una colina está debajo del mar hace mucho calor encima de la colina.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Gustar Jan Gustar – to be pleasing, to like There are 2 parts to this expression: 1.Indirect Object Pronoun (who) – Me (use when it’s pleasing.
Algunos trabajos más. Una azafata = air hostess Una ama de casa= housewife Ama sounds like mama.
Hoy es jueves, el 6 de febrero 1. My sister makes the bed everyday. 2. Do you pick up/clean the snow today? 3. There is a red glass in the kitchen. Mi.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
Lisi.  ¿Adjetivos? Adjectives must agree in gender (male or female) That is weird isn´t it?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Please copy the following words Ladrillo- BrickFregadero - Sink Madera- WoodLavaplatos - Dishwasher Espejo – MirrorHorno - Oven Sofá- SofaSillas - Chairs.
Essential Questions: How can I accept or deny an invitation from a friend in Spanish? What kinds of phrases are important to know to make or discuss plans.
Los oficios del vecindario. ¿Quién es? Es la secretaria.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¿Dónde trabajan? Profesiones y oficios.
The adjective you use to describe the characteristics of someone must match the gender and number of what you are describing. El chico guapo. = The good-looking.
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Miércoles el 17 de marzo ¡Feliz día de San Patricio!
Capítulo 2 ESPAÑOL 3. Bellwork 1.3 Objetivos  Talk about what people do for a living  Introduce people and respond to introductions  Describe a house.
Sra. Schwarz Ir + a + infinitivo Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
Una abogada un abogado. un/una agente de bienes raíces.
Other Reflexive Verbs l You know that you use reflexive verbs to say that people do something to or for themselves. l Felipe se afeitaba mientras yo.
Es el 3 de noviembre HAVE YOUR DIA DE LOS MUERTOS VIDEO WORKSHEET ON YOUR DESK FOR ME TO CHECK. TOP RIGHT HAND CORNER OF YOUR DESK PLEASE, OR EASILY FLIP.
Learning Objectives: In SPANISH I will: 1. Know the names of some occupations 2. Say the sentence “I want to be a…”. 3. Give reasons for your interest.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Capítulo 2 Vocabulario 1. ¿A qué se dedica…(nombre)? What does …(name) do?
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
¿En qué quieres trabajar?
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
La octava (8th) semana Spanish I A
QUE ES ARTE Y OBRA DE ARTE.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Adverbs Preview Adverbs Adding -mente Accent marks.
Formas y colores.
Hoy es jueves el trece de diciembre
Affirmative and Negative Words
Positive and Negative Words
La Fecha: Hoy es viernes, 12 de septiembre Tema: Assessment Obj: SWBAT show mastery of descriptive adjectives in Spanish by scoring 70% or higher on.
Transcripción de la presentación:

un granjero un contable un bombero un alcalde un abogado un policía Un dependiente

El cartero La azafata Un peluquero un soldado El conductor El médico El obrero El director

Los Trabajos/El Empleo/Los Puestos de Trabajo Do you know the jobs on the left? Which words on the right are related to these jobs 1. un contable 2. Un policía 3. un abogado 4. Un alcalde 5. Un dependiente 6. Un peluquero 7. Un cartero 8. Un soldado 9. Un médico 10. Un obrero 11. Un granjero 12. Un enfermero 13. Un cirujano El campo/una granja El ejercito Un bufete Unos grandes almacenes Un ayuntamiento Un hospital Un obra/un edificio

Una obra benéfica Una obra de teatro Una obra de arte Charity work A play A work of art

Are these adjectives to describe jobs positive or negative Divertido Aburrido Facil Duro Complicado Exhaustivo Exigente Pesado Emocionante estimulante Bien pagado Mal pagado Seguro Peligroso Variado Enriquecedor Bien visto

REVISION NONE of you has attended an afterschool revision class in Spanish. Sessions available Wed + Thursday afterschool 3.20-4.20. Debeis asistir!!

Ser/tener/estar Fiable Estudioso Trabajador Punctual Formal Educado Confianza Miedo a (algo) Triste Estresado