Unidad 1 Español 1 Señora Barba.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
Advertisements

 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Los números y el reloj omg.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Greetings and Farewells
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.
Telling Time.
Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org. Del 1 al 10 Spanish4Teachers.org Uno 1 Seis 6 Dos 2 Siete 7 Tres 3 Ocho 8 Cuatro 4 Nueve 9 Cinco 5 Diez 10.
Ejercicios #3 Warm-up 6/9 I am 12 yrs old-Tengo 12 años
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Los Saludos y Las Despedidas
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Los saludos y las despedidas
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Encargado/a… Buenos días. … ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es ... ¿Qué fecha es? Es el 26 de ...
Srta. Sanborn Introducciones. Buenos días Buenas tardes Buenas noches Hola Saludos.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Español el 20 de agosto ¡La campana! el 21 de agosto Translate the following phrases into Spanish.
Rutina 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde es Sra. Kameya? 1.¿De dónde eres? 2.¿Cómo estás? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿De dónde.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
REPASO DE LOS NÚMEROS
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
¿Qué hora es? Ejercicio #3 30/8 1. ¿Cuál será la fecha mañana? 2. ¿Qué dia fue ayer? 3. ¿En qué estación es la Navidad (Christmas)? 4. ¿En que estación.
Vocabulario de Capítulo 1:
Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá.
A b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z ah beh seh cheh deh eh ef-eh heh ah-cheh ee ho-ta kah el-eh eh-jeh em-eh en-eh en-yeh oh.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Los Numeros.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Write a list of AT LEAST 3 Spanish-Speaking Countries.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
SAQUEN EL TELÉFONO: REMIND: JOIN REMIND SWIFT: CLASS SYLLABUS REMIND SWIFT 
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Spanish 2 – BOY Review S1 Hola Basic Greetings Hola.
1 uno once veintiuno 2 dos doce 22 veintidós
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los Números.
CapÍtulo 1, LecciÓn A 12 de agosto.
Uno 1.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Cero.
Los Numeros
Take out your cuadernos lápiz
Los Números y La Hora.
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Transcripción de la presentación:

Unidad 1 Español 1 Señora Barba

Journal Entry (Use Complete Sentences) Have you ever been to a foreign country? If so, where was it, why did you go there, did you hear other languages being spoken? What was your favorite part of being in another country? If you have never been to another country, tell me about a time when you felt that someone else did not understand what you were attempting to communicate (in English or another language). How did it make you feel? How did you deal with it? Did you do anything to keep it from happening again?

What are two reasons that learning Spanish is beneficial to you? Pre Survey for the Unit What are two reasons that learning Spanish is beneficial to you? ¡Hola, Buenos Días! ¿Cómo Estas? Estoy bien Me llamo Roberto

Pre Survey Cont’d Soy de Puerto Rico, ¿Y tú? ¿Y cuántos años tienes? Mucho gusto Hasta luego ¿Qué horas son?

Pre Survey Cont’d Name two Spanish-speaking countries in América del Sur Name two Spanish-speaking countries in Centroamérica Name one Spanish-speaking country en el Caribe 22 15

Pre Survey Cont’d 100 2 75 12 89 50 37

Who would you use the formal form of words with? Pre Survey Cont’d Who would you use the formal form of words with?

Greetings, expressing feelings, and asking for and giving names

Saludos Despedidos ¡Hola!- Hello! ¡Buenos Días!- Good Morning! ¡Buenas Tardes!- Good Afternoon! ¡Buenas Noches!- Buenas Noches! Despedidos ¡Adios!- Goodbye! ¡Ciao!- Goodbye! ¡Hasta luego!- See you later!

Preguntas Respuestas Estoy bien- I am good ¿Qué tal?- What’s up? Estoy cansado(a)- I am tired ¿Cómo estas?- How are you? (informal) Estoy triste- I am sad Estoy feliz- I am happy ¿Cómo está usted?- How are you? (formal) Estoy nervioso(a)- I am nervous ¿Cómo te llamas?- What is your name? (informal) Estoy aburrido(a)- I am bored ¿Cómo se llama usted?- What is your name? (formal) Me llamo…- My name is… Soy…- I am… (for giving name)

Conversación

Hispanic greetings American greetings

Journal Entry Tell me about a person you consider your hero. What do you admire about him/her? What about him/her would you like to emulate (imitate) in the future? How will it make you a better person? ****Write in complete sentences! I expect more than just two or three sentences. These journal entries will be part of your participation at the end of the semester.****

Día # 2 Objectives Students will be able to ask and tell where someone is from. Students will know what the Spanish-speaking countries around the world are and where they are Students will know the alphabet

El Alfabeto “Orale, el alfabeto” A Ah B Beh C Seh D Deh E Eh F Efeh G Heh H Ah-cheh I Ee J Hotah K Kah L Eleh M Emeh N Eneh Ñ En-yeh O Oh P Peh Q Ku R Ereh S Eseh T Teh U Oo V W Doble-Beh X Eh-kees Y Ee-Griega Z Zetah   “Orale, el alfabeto”

Preguntas Respuestas ¿De dónde eres?- Where are you from? (informal) ¿De dónde es usted?- Where are you from? (formal) ¿De dónde es él/ella?- Where is he/she from? ¿De dónde son ellos/ellas?- Where are they from? Respuestas Soy de…- I am from… Es de…- He/ she is from… Son de…- They are from…

¿Cuáles son los Paises Hispanohablantes?

Los Paises Hispanohablantes (Spanish-speaking Countries) América del Sur    Centroamérica El Caribe Europa Venezuela Colombia Ecuador Peru Bolivia Paraguay  Uruguay  Chile Argentina  Belize Guatemala Honduras El Salvador Nicaragua Costa Rica Panama Cuba Dominican republic  Spain América del Norte Mexico

North America and Central America

South America and Europe

Feliz Cumpleaños Spain Mexico http://www.youtube.com/watch?v=7GDP0u8FSko http://www.youtube.com/watch?v=OBsjiqA6Wm8 United States http://www.youtube.com/watch?v=wFh-rX_Sfhs

Modales Mucho gusto- Nice to meet you Igualmente- Same to you ¿Y tú?- And you? (informal) ¿Y usted?- And you? (formal)  

(10 minutes)

Numbers intro, Time, Age, and Cognates Dia # 3 Numbers intro, Time, Age, and Cognates Zumbers!

Los Números 1-20 1 Uno 2 Dos 3 Tres 4 Cuatro 5 Cinco 6 Seis 7 Siete 8 Ocho 9 Nueve 10 Diez 11 Once 12 Doce 13 Trece 14 Catorce 15 Quince 16 Dieciseis 17 Diecisiete 18 Diecioche 19 Diecinueve 20 Veinte

Preguntas Respuestas ¿Cuántos años tienes?- How old are you (informal) ¿Cuántos años tiene usted?- How old are you? (formal) ¿Cuántos años tiene él/ella?- How old is he/she? ¿Cuántos años tienen ellos/ellas?- How old are they? Respuestas Tengo… años- I am… years old Tiene… años- He/She is… years old Tienen… años- They are… years old

¿Qué hora es? Preguntas Son las…- It is…(time) Es la una- It is one o’clock Son…hasta…-It is… till… De la mañana- In the morning De la tarde- In the afternoon De la noche- In the evening/night Es Medianoche- It is Midnight ¿Qué hora es?- What time is it?

Ejemplos

Cognados? Cognados Falsos?

Cognados Cognados Falsos accept - aceptar abdomen - abdomen asistir- attend Actual- current Embarazada- pregnant Ropa- clothes Vaso- glass map - mapa reflect - reflejar real - real

¿Cuántos años tengo?

Dictionary Race

¿Qué hora es?

Alphabet and Geography Día # 4 Alphabet and Geography

Los Números 21-100 21 Veintiuno 22 Veintidos 23 Veintitres 24 Veinticuatro 25 Veinticinco 26 Veintiseis 27 Veintisiete 28 Veintiocho 29 Veintinueve 30 Treinta 40 Cuarenta 50 Cincuenta 60 Sesenta 70 Setenta 80 Ochenta 90 Noventa 100 Cien  

Día # 5 Review

Celebrity Profile

Flyswat Game

Paper Strip Game

Tiempo para Estudiar