BlackBlueBrown GreenOrange NegroAzulMarrónVerdeNaranja PinkPurpleRedWhiteYellow RosadoMoradoRojoBlancoAmarillo BallBalloonDollCar PelotaGloboMuñecaCarro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Tener – to have It is an irregular, stem-changing verb in the present tense What is the stem? (ten) er stem (ending) The last vowel in the stem changes.
Using ser de to express origin
Letters Pronunciación Aproximada. AEi BBi CCi DDi EI FEf GYi/Lli HEich IAi JYei KKei LEl MEm NEn OOu PPi QKiu RAr SEs TTi UIu VVi WDobliu XExs YWai.
BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.
How to make questions en español
PROGRESSIVE IN PRESENT AND PAST
Review for El coyote y el cuervo unit test 1. How do you recognize a noun? A noun with have _____,_______,______,______ or _____,______,_____,____ in front.
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Inglés técnico para el mundo laboral
Pronouns with Commands UNIT 5 LESSON 1. Pronouns with Formal Commands  English Grammar Connection: You often use pronouns with commands to direct the.
Se emplea en inglés con mayor frecuencia que en español. - Afirmativa : to be + participio. ex: A present was given to him.
EnglishEspañol Book Libro Crayon Creyon Eraser Borrador Glue Stick Pega de barra Notebook Cuaderno Pen Bolígrafo Pencil Lápiz Pencil SharpenerSacapuntas.
AntDragonflyGrasshopperCockroachBee HormigaLibélulaSaltamontesCucarachaAbeja ButterflyFlyBeetleWingsAntennae MariposaMoscaEscarabajoAlasAntena.
DODOESHacer TOSSTOSSESLanzar MAKEMAKESHacer SELLSELLSVender PERFORMPERFORMSPresentar.
DanceFlyJumpReadRide BailarVolarSaltarLeerManejar RunSingSwimWalkWrite CorrerCantarNadarCaminarEscribir.
ESP 219/9/12 Hoy es el diecinueve de septiembre. Objective: Students will be able to identify which words are the indirect objects and how to appropriately.
¿Qué van a hacer este fin de semana?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
CircleDiamondHeartOvalRectangle CirculoDiamanteCorazónOvaloRectángulo SquareStarTriangle CuadradoEstrellaTriangulo.
BigCleanDirtyFatNew GrandeLimpioSucioGordoNuevo OldSmallShortTallThin ViejoPequeñoBajoAltoDelgado.
IOP’s con preguntas. Indirect Objects in questions… Always seem harder because we aren’t used to IOP’s in the front of a sentence. Read the question,
Those are my eyebrows.
Autor: Lcdo. Arnaldo Rojas
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
BULLGOOSEHORSEHENROOSTER ToroGansoCaballoGallinaGallo SHEEPGOATCOWDOGPIG OvejaCabraVacaPerroCerdo.
Estar To Be. ¿Qué significa conjugar? The verb has two forms – The infinitive – The conjugated.
HelloHiWhat´s your name? My name´s…Good-bye Hola ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Hasta luego 1 (One)2 (Two)3 (Three)4 (Four)5(Five) UnoDosTresCuatroCinco.
Today you will learn: How to use indirect object pronouns to discuss shopping and gift giving Lección 6: Segunda parte.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
AstronautChefDentist DoctorFirefighter AstronautaChefDentistaDoctorBombero MusicianPilotPolice Officer TeacherWaiter MúsicoPilotoPolicíaProfesoraMesonero.
¡Hola a todos! ¿Cuál es el objetivo de hoy? ¡¡Vamos a aprender las direcciones!!
DOGCATHAMSTERFISHTURTLE PerroGatoHamsterPezTortuga RABBITSNAKEPARROTTARANTULAFERRET ConejoCulebraLoroTarantulaHurón.
BedBoxChairClosetFridgeShelf CamaCajaSillaClosetNeveraRepisa SofaTableDrumKiteTeddy Bear Train SofaMesaTamborCometaOso de peluche Tren.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
¿ES ESTA MI CASA? ¿ES ESTA TU CASA? No, esta no es mi casa No, esta no es tu casa.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Questions in Spanish.
ClownMagicianAcrobatJugglerVendorTrapeze PayasoMagoAcróbataMalabaristaVendedorTrapecista Replacing lightbulbs Make people laugh Do tricksSellToss things.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
ALC 80 Hoy es miércoles el 9 de mayo de You have 1 minute to figure the yo form and the verb endings for the past present tense, have done something.
Por Se ñora White. LESSON OBJECTIVES After viewing this lesson you will be able to: Name 17 classroom objects. Indicate where classroom objects are located.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
BasketballDrumsFlute GuitarPiano BaloncestoTambor/bateríaFlautaGuitarraPiano SoccerSwimmingTennisTrumpetViolin FutbolNataciónTenisTrompetaViolín.
CountryPaís BrazilBrasil JapanJapón GermanyAlemania FranceFrancia MexicoMéxico CanadaCanadá NationalityNacionalidad BrazilianBrasileño JapaneseJaponés.
CookingListeningLaughingCryingPaintingPlayingReading CocinandoEscuchandoRiendoLlorandoPintandoJugandoLeyendo RunningDrinkingSleepingSwimmingTalkingWritingSinging.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
El complemento directo. ¿What is the direct object? Direct object is the receiver of the action and answers the question what? or who? With regard to the.
I’m wearing brown shoes
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Apuntes de los Complimentos Directos (Página 360).
 Let’s learn to ask and answer questions. 1. Speaking about age I’m 35 years old. Lara is 18. My parents are 62 CHECK FOR MISTAKES Sarah has 20.* Peter.
Hoy es viernes el 3 de marzo Escribe las conjugaciones del verbo ser
Cómo responder a las preguntas
Passive Voice in simple present
Bellwork Escriban los pronombres de los objetos directos. Y también escriban 3 frases con los objetos directos. When you finish correct your peer’s homework.
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Verb to be Present simple I am Ben. Verb to be affirmative Long form Short form I AM I´M YOU ARE YOU´RE HE IS HE ´S SHE ISSHE´S IT IS IT´S YOU ARE YOU´RE.
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Preposiciones y Pronombres
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

BlackBlueBrown GreenOrange NegroAzulMarrónVerdeNaranja PinkPurpleRedWhiteYellow RosadoMoradoRojoBlancoAmarillo BallBalloonDollCar PelotaGloboMuñecaCarro

In this unit we’re going to learn how to make a question and give information about objects and colors. Using Verb To Be. En esta unidad aprenderemos como hacer preguntas y dar información sobre objetos y sus colores. Usando el verbo Ser/Estar. PronounVerbPositiveNegative Positive Contraction Negative Contraction ItIsIt isIt is notIt’sIt isn’t EsoEsEso esEso no esEso esEso no es Personal Pronoun / Pronombre Personal

Questions Wh Questions / Preguntas con Wh : EnglishWhat EspañolQue Ex: What is it? / ¿Qué es eso? What color is it? / ¿Qué color es?