Pinky el pingüino

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

Conjugate regular –ir infinitives in the present tense Vamos aprender Con el Sr. Correa.
Los pronombres después de las preposiciones
Conjugate regular –er infinitives in the present tense Español I by Sr. Correa Vamos a aprender.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
Escucha las sílabas y repite:
Palabras rojas del arco iris
Los Verbos Reflexivos en español… #1.
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Write the English on the other side of the flap!
Apuntes el 9 de noviembre
By Saray, Leyre and Emily. Once upon a time the giraffe had a very small neck. Hace mucho tiempo la jirafa tenía el cuello muy pequeño.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
CONJUGATE SER IN THE PRESENT TENSE. SER = TO BE It can be used for showing~ Date Occupation Time Characteristics (physical/personality/nationality) Origin.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
REPORTED SPEECH Estilo indirecto.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
¿Cómo se llama él (ella)?
Objetos Directo/Indirecto. Inglés/español I told you. She told him. He gave me a gift. They made him a soldier. The priest talked to them. Chava gave.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
To give = ___________ (yo) di(nosotros) dimos (tú) diste(vosotros) disteis (Ud.) dio(Uds.)dieron (él) dio(ellos)dieron (ella) dio dar el pretérito = el.
Preterite of IR IR (a) = Went ¿Adónde fuiste? = Where did you go?
Speaking Accuracy Practice Past Tense Sentences Taking a Trip – Español 2 Materials: Whiteboard Marker Eraser Your own notes.
MORE CONVERSATION TOOLS
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Hola, me llamo Danny. Yo tengo quince años. Yo juego al futbol americano y beisbol para mi escuela. Mi deporte favorito es beisbol. Estoy pasando un buen.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Los Verbos Reflexivos.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
A Halloween Story; The story of a beautiful Princess and a very ugly guy. Una historia de Víspera de Todos los Santos. La historia de una Princesa bonita.
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
English Lesson 3.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Verbs That Change Meaning in the Preterite and the Imperfect Chapter 2.
G REETINGS AND I NTRODUCTIONS IN S PANISH ¡Hola! ¿Cómo estás?
When I tried to call you, I realized that I had lost your number. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN LAS FRASES AL ESPAÑOL POR FAVOR. LOS ERRORES COMUNES TRADUZCAN.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
She hasn’t sold it yet. Ella no lo ha vendido todavía.
Cuento 2 Vocab Practica. ¿Tienes calor ahora? ¿Tienes frío? ¿Qu é puedes llevar a la escuela? – A la iglesia? – A la playa? ¿Qu é NO puedes llevar a la.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
EL JUEGO DE REPASO EXAMEN FINAL Semester 2. tieneorestá Choose which word goes in the blank…
1 2 Los infinitivos 3 Los verbos y las preposiciones (A)
********* ¡REPASO!. 1 ¿De dónde……tú? 1. eres 2. es.
Jeopardy Verbos Frases Escucha Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
SPANISH 1.a vocabulary. El hombre man La mujer.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Expressing Agreement or Disagreement
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
English Lesson 4.
Pero and Sino p Chapter 7 Realidades 3.
Role Play 1 – En la playa. Starter…. The following words are related to the topic of health. Can you say what they mean in English? Farmacia Primeros.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
IR… IR… IR… IR IR Un verbo Un verbo irregular Un verbo importante Un verbo necesario Un verbo de acción Un verbo del presente y del futuro Cha, cha,
To say a person likes something, or that something is pleasing to them use the following phrases: Me gusta… / Me gustan… Te gusta… / Te gustan… Le gusta…
Los tiempos verbales Español 4B. Pretérito Yesterday I made a sandwich. Ayer hice un sandwich. Last night Carlos gave her a card. Anoche Carlos le dio.
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
Transcripción de la presentación:

Pinky el pingüino

P inky el pingüino se fue a caminar. Su mamá le dijo, “Don’t go very far!”

But Pinky didn’tlisten, y Pinky se perdió. Frío y solito, He sat down in the snow..

“¿Qué pasó amigo?” Pinky heard somebody say. Oscar el oso had come to save the day!

But Oscar lost his glasses, y no podía ver. Pinky el pingüino wasn’t going anywhere!

“¡Hola amiguito!” Pinky heard somebody say. Fifi la foca had come to save the day!

“Can you help me?” Pinky asked, y ella sonrió. But Fifi didn’t speak English, y no le entendió.

“¡ Allí estás mi niño!” Pinky’s heart jumped for joy! Llegó Mamá pingüino, here to save her little boy!

Le dio un abrazote, and she kissed his little head. “¡ Vamos a la casa, Pinky! It’s time for bed.”