Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo My name is.
Advertisements

Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Los saludos y las despedidas
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
1 – 999,999,999.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
(EN ESPAÑOL) YOU WILL SEE A QUESTION, AN ANSWER OR A PHRASE. YOUR GOAL IS TO FIGURE OUT HOW TO ANSWER IT, WHAT THE QUESTION SHOULD BE OR A RESPONSE. WRITE.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
SALUDOS THERE ARE BASICALLY 4 WAYS TO SAY HELLO TO SOMEONE. THEY ARE: ¡HOLA! ¡BUENOS DÍAS! ¡BUENAS TARDES! ¡BUENAS NOCHES!
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Daily Routine Assessment-Monday!
Saludos Greetings. Hola ¡Hola, amigos! Hola means hi Hi, friends!
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
DO NOW: Solve each math problem
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Saying Hello and Goodbye
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Daily Routine Assessment-Monday!
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
Saludos. Saludos - Greetings  Buenos días - Good Morning  Buenas tardes - Good Afternoon  Buenas noches - Good evening/good night  Adiós- Good Bye.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Transcripción de la presentación:

Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo Luisa Hola

Here is one possible answer Buenos días. Hola ¿Cómo te llamas? Me llamo Luisa. Encantado. Igualmente ¿De dónde eres? Soy de Bolivia Hasta luego. Adiós.

1. In the previous dialogue, is Luisa talking to a male or female? 2. How can you tell? 3. Write the phrases for “good afternoon” and “good evening” (without looking in your book or notes for help). 4. Check your spelling on the above two phrases. 5. How do you say, “What is your telephone number?” (try to not look it up)

6. Now check #5 and take ½ point off for each spelling error. 7. If #5 was worth 2 points, how many points would you have received? 8. Write the numbers 0-10 without looking at your book or notes. 9. Check #8 and take ½ point for each spelling error. 10. If #8 was worth 10 points, how many would you earn? 11. Write 3 strategies you will use to study for tomorrow’s quiz.