CALENTAMIENTO 1.Have your syllabus contract and homework out and ready to be collected before the bell. 2.According to the time of day, greet the person.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Bienvenidos a la clase de español
EXAMEN ORAL Lección 1.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
¿Cómo se llama él (ella)?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
Presentaciones… Introductions….
Español 1 - Objectives: TSW be able to greet, ask how someone is doing, and say goodbye in a formal setting.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Hoy es lunes el veintiocho de octubre Ahora I.Saquen la tarea: Take out your homework for Ms. Mohamed to check. II.Translate the following: a. It is 1:15.
Los saludos Greetings.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Sing the Buenos dias song
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Saludos y Despedidas.
CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal.
 Estudiante A and estudiante B  Take turns greeting each other for the times of day given  7:30 pm  7:30 am  1:00 pm  8:30 am  6:00 am  9:15 pm.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Frases comunes El 18 de agosto.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
Hello. ¡Hola! Good morning Buenos días Good afternoon.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
1.2 Greetings.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Aim: How many ways can you greet a person in Spanish? Do Now: Copy vocabulary -> Translate the ones you know 1. Buenos días 11. ¿Cómo estás? 2. Buenas.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
1.2 Greetings.
Telling Time in Spanish
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Lección 1.
LA TAREA VEAN (watch) el video en youtube
Telling Time in Spanish
Día número 44 Español 1—Acelerado
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

CALENTAMIENTO 1.Have your syllabus contract and homework out and ready to be collected before the bell. 2.According to the time of day, greet the person pictured and ask him/her how (s)he is doing. Be aware of formal vs. familiar forms of address. Sra. DiBella, 7 am William, 3 pm Aleya, 7 pmSr. McGrath, 12:30 pm

CALENTAMIENTO Buenos días, Sra. DiBella. ¿Cómo está usted? Buenas tardes, William. ¿Cómo estás?/ ¿Qué tal? Buenas noches, Aleya. ¿Cómo estás?/ ¿Qué tal? Buenas tardes, Sr. McGrath. ¿Cómo está usted?

TAREA 1. Estudiar para el examen oral el viernes (Friday). 2. Hacer el guia de estudio (study guide) para el examen oral (sradeanspanish.wikispaces.com). 3. Estudiar el vocbulario.

Repaso diario 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás?

Conversación In pairs, take turns introducing yourself to your partner and saying that you are pleased to meet him. Your partner should respond appropriately in context. You might be selected to present for the class.

Actividades en clase

TAREA 1. Estudiar para el examen oral el viernes (Friday). 2. Hacer el guia de estudio (study guide) para el examen oral (sradeanspanish.wikispaces.com). 3. Estudiar el vocbulario.

Strategies for success 1.Hit the ground running! Study your vocabulary minutes a night…starting tonight. 2.Study from English to Spanish. 3.See it – say it – write it.