Year 9 Spanish Speaking Questions Summer 2008.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

P Verbs with vowel variations in their stems are called stem-changing verbs. You have already learned jugar where the u changes to ue. In the verb.
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
En parejas, traduce... La historia es a las diez y media
En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
l.Objective- to revise clothing vocab.
How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
¿Qué llevan? (1) camiseta verde camiseta azul y gris (4) (2)
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
Regular "ar" Verbs.
Repasemos los vestidos y los colores
M. Plural F. Plural Masc. Fem. ? NEGRO NEGRO BLANCA BLANCA AZUL AZUL
11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/12 11/11/
Yr 8 Spanish Term 3 Home Learning
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
LA ROPA.
Español 2 5 de septiembre de 2014.
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
(1)un pantalón (6) unas zapatillas de deporte (2)un jersey con capucha (7) una camiseta (3)unas botas (8) un jersey (4)una chaqueta (9) unos zapatos (5)unos.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
Las preguntas personales 2 grado
La Ropa.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
Question Words Palabras interrogativas. 1.¿Cuándo? = When? 2.¿Cómo? = How?, What? 3.¿Por qué? = Why? 4.¿Qué? = What? 5.¿Dónde? = Where? 6.¿Cuál? = Which.
Notas para el profesor Introducción – Jane empieza en ingles – alumnos peruanos rellenan la hoja de ejercicio 1. Jane respuestas: 1. Driver 2. 2 brothers.
Question words WH - words.
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
La ropa Objetivo: expresar mi opinión de la ropa.
Repaso de escribir Español 1A.
Shield of Armor Project
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
Las interrogativas ¿Cuándo? When? ¿Dónde? Where ¿Adónde? To where? ¿De dónde? From where? ¿Cuánto/a? How much? ¿Cuántos/as? How many? ¿Qué? What?/Which?
© Boardworks Ltd of 30 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 4 Unidad 3.
¿Qué Comes? Objectives: ● Identify items of food in Spanish ● Say what I like & dislike.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
This powerpoint can be found on the VLE 1. Voy llevar mi gorra y gafas de sol. 2. ¿Que vas a llevar esa falda?. 3. ¿ Que vas a llevas mañana? 4. Vamos.
This powerpoint can be found on the VLE Can I try it on? ¿ Por que no te lo pruebas? Suelo llevar..What size are you? Where are the fitting rooms please?
This powerpoint can be found on the VLE Heads Together Emily, how much are these shoes? I love those blue jeans over there Why don’t you buy these leather.
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
Commenting on Clothes Mrs. Serrato 9.2. To find out what someone is going to wear, ask: What are you going to wear? The usual! … ¿Qué ropa vas a llevar?
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Revision: la ropa Enero 2010
¡Es necesario llevar uniformes a la clase!
A hacer preguntas en español
How to use the knowledge organiser?
Year 7 Summer1 APPLY your knowledge mi uniforme ideal seria…
Can you predict where and what the missing words will be?
Transcripción de la presentación:

Year 9 Spanish Speaking Questions Summer 2008. ¿ Cómo te llamas? (What are you called?) ¿ Dónde vives? (Where do you live?) ¿ Cuál es tu nacionalidad? (What nationality are you? ¿ Tienes hermanos? (Do you have brothers and sisters?) ¿ De qué color son tus ojos y tu pelo? (What colour are your eyes and hair?) ¿ Eres alto/a o bajo/a? (Are you tall or small?) ¿ Qué comes normalmente para la comida/cena? (What do you usually eat for lunch / dinner?) ¿ Qué tipo de comida prefieres y por qué? (What kind of food do you like? Why?) ¿ Cuánto cuesta…? (How much is ...?) ¿ Qué tipo de ropa prefieres llevar? (What kind of clothes do you prefer to wear?) ¿ Llevas uniforme? (Do you wear a uniform?) ¿ Qué vas a llevar para ir a una fiesta? **** (What are you going to wear to go to a party?) ¿ Qué hay de interés en tu región? (What is there to see / do in your region?) ¿ Dónde vas de vacaciones normalmente? Con quién? (Where do you go on holiday? Who with?) ¿ Qué haces? (What activities do you do?) ¿ Si hace ( sol/frío/calor etc), qué llevas/qué haces? (When the weather is sunny / cold / hot, what do you wear / do you do?) *** = near future tense.

¿ Qué comes normalmente para la comida/cena? de primer plato, como sopa o verduras, de segundo plato, como carne con patatas fritas y ensalada, de postre, tomo fruta o helado.

¿ Qué tipo de comida prefieres y por qué? Prefiero la comida italiana porque me gusta mucho ensalada, pescado y aceite de oliva. La comida italiana es muy sana. No me gusta la comida china porque es grasienta

¿ Qué tipo de ropa prefieres llevar? Prefiero llevar una sudadera con capucha rosa, unos vaqueros negros y unas zapatillas de deporte negras porque es muy cómodo.

¿ Llevas uniforme? Sí, llevo uniforme: Los chicos llevan unos zapatos negros, unos calcetines grises, unos pantalones negros, una camisa blanca, una corbata azul, un jersey azul y una chaqueta azul tambíen. Es el mismo para las chicas pero llevan una faldo azul, rojo y verde.