21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

___________________ Mi casa es bonita
Module 1 Exam Review.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
What is the proper response to…?
¿¿¿¿¿¿ Palabras interrogativas ??????. En una pregunta, todas las palabras interrogativas tienen un acento.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Español de septiembre.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
28 septiembre: Correct the errors: Hay es la muchacha. La muchacha es duerme. El inteligente. El muchacho está contenta. Hay dos los refrigeradores. Hay.
Mi dormitorio My bedroom
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Preguntas y respuestas
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preguntas. ¿quién? ¿quiénes? ¿qué? ¿por qué? ¿para qué?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Expressing likes in Spanish
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Hoy es el 2 de octubre..
Getting to know you more!
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Jeopardy -- <<DICE>>
Question Formation Spanish I Page 52.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question is asking how someone is feeling. ¿Qué hace? What is he/she/it doing?

1. Hay un papá, una mamá, el muchacho Carlitos, y Manolo el mono. 2. El muchacho se llama Carlitos. 3. Manolo es inteligente y malcriado. 4. El papá pasa la aspiradora. 5. Manolo desenchufa la aspiradora. 6. Porque Manolo es muy malcriado.

7. El teléfono está en el refrigerador. 8. Ponen a Manolo en el garaje porque Manolo es muy malcriado. 9. Manolo prende y apaga la lámpara en la forma de S. O. S.

El examen You may use your story sheet (La primera lectura) on the test. You will be asked to answer questions about the story. You will be asked to read 2 new stories and asked to answer true/false questions about them. You will choose 1 of the new stories and illustrate it.